طرز تهیه پیتزا پپرونی


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

پیتزا پپرونی

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزاهای معروف و بسیار پرطرفدار در جهان است که در کشور عزیزمان ایران هم طرفداران بسیاری دارد. این پیتزا با یک نوع سوسیس مخصوص تهیه می شود که پپرونی نام دارد و به همین دلیل با نام پیتزا پپرونی شناخته می شود.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۴۵ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس آب، شکر، خمیر مایه و آرد را درون ظرف می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه وقتی خمیر جمع شد، کره و ماست را اضافه می کنیم.

مرحله 2

حالا مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خمیری نرم بدست آید. در ادامه خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا سطح خمیر صاف و یکدست شود. در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم.

مرحله 3

در این مرحله روی کاسه را با یک پارچه تمیز می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در فضای محیط استراحت کند. در همین حین سس پیتزا را آماده می کنیم. برای این منظور پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله 4

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس آن را له می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم و به تکه های کوچک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درون تابه روغن زیتون را اضافه می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله وقتی روغن زیتون گرم شد، سیر له شده را به همراه پیاز خرد شده درون تابه می ریزیم. پیاز و سیر را تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه تکه های گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوجه سرخ شود.

مرحله 6

حالا رب گوجه فرنگی را به سس اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. در ادامه آویشن، پودر ریحان خشک و نمک را به سس اضاقه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر و طعم ادویه ها آزاد شود.

مرحله 7

در این مرحله خمیر را روی سطح کار می آوریم، سپس ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر پیتزا را روی سینی پیتزا پهن می کنیم.

مرحله 8

حالا سس گوجه فرنگی را روی خمیر می ریزیم، سپس روی تمام خمیر پخش می کنیم. در ادامه پنیر پیتزا را روی خمیر به صورت پخش می ریزیم، سپس سوسیس پپرونی را به صورت ورقه ای نازک خرد کرده و روی پیتزا می چینیم. در ادامه پیتزا را درون طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله 9

در نهایت اجازه می دهیم پیتزا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد. پس از اینکه پیتزا به طور کامل پخت، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا طلایی شود. در ادامه پیتزا را از فر خارج کرده و برش می زنیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی پیتزا پپرونی

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۳۵۵.۴۸ - %
چربی کل ۲۷.۲۵ - %
    چربی اشباع شده ۱۲.۴۷ - %
    چربی ترانس ۰.۳۶ - %
کلسترول ۵۸.۲۴ - %
سدیم ۴۷۵.۳۶ ۳۲ %
کربوهیدرات کل ۱۸.۲۶ ۱۴ %
    فیبر رژیمی ۰.۹۸ - %
    قند ۲.۷۱ - %
پروتئین ۹.۶۶ ۱۷ %
ویتامین A ۵۰۶.۵۹ ۵۶ %
کلسیم ۹۳.۵۵ ۹ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.