طرز تهیه پیتزا مرغ


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


نسرین کاردان

نسرین کاردان

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

clapping

۰

cooking

۰

پیتزا مرغ

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


پیتزا مرغ یکی از انواع پیتزا است که برای کسانی که به گوشت قرمز علاقه ای ندارند گزینه مناسبی می باشد.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۴۵ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه انواع پیتزا اولین کاری که باید انجام دهیم آماده کردن خمیر پیتزا است، به سلیقه خود می توانید خمیر پیتزا را به صورت حاضری یا خانگی تهیه کنید. برای داشتن پیتزای خوشمزه تر آماده کردن خمیر پیتزا به روش خانگی توصیه می شود.

مرحله 2

در این مرحله گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریع به جوش بیاید، پس از اینکه آب جوش آمد حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم.

مرحله 3

حدود ۳۰ دقیقه زمان برای پخت کامل و تمام شدن آب درون قابلمه لازم است. حتما اجازه دهید آب مرغ به طور کامل به خورد مرغ برود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مرغ کمی سرد شد آنرا به صورت نگینی یا ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله فلفل دلمه را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقدار خیلی کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کیم نرم شود، در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده ( یک چهارم از قارچ را نگه می داریم ) و به فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.

مرحله 5

حالا قارچ را به همراه فلفل دلمه ای چند دقیقه تفت می دهیم تا قارچ آب بیندازد و آب اضافی موجود در تابه تبخیر شود. پس از اینکه آب موجود در تابه تبخیر شد ممرغ های خرد شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم.

مرحله 6

پس از دو دقیقه تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. حالا خمیر های پیتزا را داخل ظرف مخصوص پیتزا قرار می دهیم و روی هر خمیر پیتزا ۱ قاشق غذاخوری از سس کچاپ یا سس پیتزا می ریزیم و روی سطح خمیر پخشش می کنیم.

مرحله 7

در این مرحله کمی پنیر پیتزا روی سس می ریزیم و روی سطح کار پخش می کنیم. حالا از مخلوط مرغ و قارچ روی پنیر پیتزا می ریزیم و در پاین روی سطح پیتزا را با پنیر پیتزا پر می کنیم. قارچ هایی که نگه داشتیم را روی سطح پنیر با ترتیب زیبا می چینیم.

مرحله 8

فلفل دلمه ای رنگی هم باعث زیباتر شدن پیتز می شود. حالا پیتزاها را داخل فر که از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اماده شوند. برای طلایی شدن پنیر روی پیتزاها هم دو دقیقه گریل را روشن می کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی پیتزا مرغ

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۶۹.۷۹ - %
چربی کل ۴.۹۸ - %
    چربی اشباع شده ۱.۵۳ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۳۵.۵۱ - %
سدیم ۳۲۶.۳۳ ۲۲ %
کربوهیدرات کل ۱۸.۲۸ ۱۴ %
    فیبر رژیمی ۱.۷۳ - %
    قند ۲.۰۳ - %
پروتئین ۱۳.۵۸ ۲۴ %
ویتامین A ۱۱۸.۳۷ ۱۳ %
کلسیم ۵۴.۲۲ ۵ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.