کالری و ارزش غذایی خورشت خلال بادام


خورشت خلال بادام کالری و ارزش غذایی خورشت خلال بادام
خورشت خلال بادام خورشت خلال بادام
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم خورشت خلال بادام : (kc) ۳۷۱.۱۱

پروتئین

21.46 g / 56 g (38%)

۲۱.۴۶ g / ۵۶ g ( ۳۸%)

چربی

24.79 g / 81.1 g (31%)

۲۴.۷۹ g / ۸۱.۱ g ( ۳۱%)

کربوهیدرات

18.77 g / 130 g (14%)

۱۸.۷۷ g / ۱۳۰ g ( ۱۴%)

انرژی

371.11 kc / 1474 kc (25%)

۳۷۱.۱۱ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۲۵%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم خورشت خلال بادام را بسوزانم؟

معادل ۱۰۶ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۴۷ دقیقه
دویدن
معادل ۱۸۶ دقیقه
پیاده روی
معادل ۵۴ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی خورشت خلال بادام

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۳۷۱.۱۱ - %
چربی کل ۲۴.۷۹ - %
    چربی اشباع شده ۲.۵۷ - %
    چربی ترانس ۰.۶۷ - %
کلسترول ۵۰.۸۸ - %
سدیم ۲۲۷.۹۶ ۱۵ %
کربوهیدرات کل ۱۸.۷۷ ۱۴ %
    فیبر رژیمی ۵.۳۹ - %
    قند ۶.۷۴ - %
پروتئین ۲۱.۴۶ ۳۸ %
ویتامین A ۷۹.۷۶ ۹ %
کلسیم ۱۰۶.۲۴ ۱۱ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۰۶.۲۴ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۴۳.۱ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵.۳۹ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۱۷.۹ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۱.۴۶ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱۵.۶ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۴.۷۹ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۷.۹ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۵۷ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۶.۴ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۲۷.۹۶ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۳.۴ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷۹.۷۶ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۲.۷ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۰.۸۸ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۱.۲ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶.۷۴ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۱ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵.۵۵ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۵ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۰۳ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در خورشت خلال بادام

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
دلتا-توکوفرول ۰.۰۸ میلی گرم ۱۰۰ %
ویتامین E ۰.۰۱ میلی گرم ۰ %
آلفا-کاروتن ۱.۴۶ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کاروتن ۴۷.۰۲ میکرو گرم ۱۰۰ %
لیکوپن ۱۴۴۱.۹۱ میکرو گرم ۱۰۰ %
بتا-کریپتوزانتین ۰.۰۲ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین A ۷۹.۷۶ IU ۹ %
لوتئین + زآگزانتین ۰.۸۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
گاما-توکوفرول ۰.۳۰ میلی گرم ۱۰۰ %
بتا-توکوفرول ۰.۱۴ میلی گرم ۱۰۰ %
ویتامین C ۵.۵۵ میکرو گرم ۶ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۲۲.۵۷ میلی گرم ۴ %
ویتامین K ۱.۲۹ میکرو گرم ۱ %
ویتامین ب9 (فولات) ۲۵.۶۴ میکرو گرم ۶ %
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۵۹ میکرو گرم ۲۵ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۴۳ میلی گرم ۳۳ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۹ میلی گرم ۸ %
ویتامین ب۶ ۰.۱۹ میلی گرم ۱۵ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۵۶ میلی گرم ۱۱ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۴.۴۴ میلی گرم ۲۸ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۳۲.۶۸ گرم ۱ %
انرژی ۳۷۱.۱۱ کیلو کالری ۲۵ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
سلنیوم ۶.۸۷ میکرو گرم ۱۲ %
منگنز ۰.۷۸ میلی گرم ۳۴ %
مس ۰.۴۷ میلی گرم ۰ %
سدیم ۲۲۷.۹۶ میلی گرم ۱۵ %
فسفر ۲۷۷.۵۰ میلی گرم ۴۰ %
منیزیم ۱۱۷.۵۰ میلی گرم ۲۹ %
آهن ۲.۰۳ میلی گرم ۲۵ %
روی ۳.۳۱ میلی گرم ۳۰ %
پتاسیم ۴۳۶.۱۴ میلی گرم ۱۳ %
کلسیم ۱۰۶.۲۴ میلی گرم ۱۱ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
نشاسته ۰.۴۰ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۵.۳۹ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۱۸.۷۷ گرم ۱۴ %
شکرها ۶.۷۴ گرم ۱۰۰ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گلوکز ۰.۳۰ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب ترانس ۰.۶۷ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۲.۵۷ گرم ۱۰۰ %
کلسترول ۵۰.۸۸ میلی گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۵.۲۳ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۱۴.۸۴ گرم ۱۰۰ %
امگا 3 ۰.۰۱ گرم ۱ %
امگا 6 ۵.۱۶ گرم ۳۰ %
چربی ها ۲۴.۷۹ گرم ۱۰۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
تیروزین ۰.۶۰ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۹۵ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۳۶ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۸۲ گرم ۱۰۰ %
تریپتوفان ۰.۲۰ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۲۱.۴۶ گرم ۳۸ %
هیستیدین ۰.۶۷ گرم ۱۰۰ %
والین ۱.۰۰ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۲۵ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۱.۲۶ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۱.۵۷ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۸۷ گرم ۱۰۰ %

خورشت خلال بادام

خورشت خلال بادام از دسته خورشت ها است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۳۷۱.۱۱ کیلو کالری انرژی و ۱۸.۷۷ گرم کربوهیدرات و ۲۱.۴۶ گرم پروتئین و ۲۴.۷۹ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۱ میلی گرم ویتامین E ۷۹.۷۶ IU ویتامین A ۵.۵۵ میکرو گرم ویتامین C ۲۲.۵۷ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۱.۲۹ میکرو گرم ویتامین K ۲۵.۶۴ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۰.۵۹ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۴۳ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۹ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۱۹ میلی گرم ویتامین ب۶ ۰.۵۶ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۴.۴۴ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین)

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۶.۸۷ میکرو گرم سلنیوم ۰.۷۸ میلی گرم منگنز ۰.۴۷ میلی گرم مس ۲۲۷.۹۶ میلی گرم سدیم ۲۷۷.۵۰ میلی گرم فسفر ۱۱۷.۵۰ میلی گرم منیزیم ۲.۰۳ میلی گرم آهن ۳.۳۱ میلی گرم روی ۴۳۶.۱۴ میلی گرم پتاسیم ۱۰۶.۲۴ میلی گرم کلسیم

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۰.۴۰ گرم نشاسته ۵.۳۹ گرم فیبر ۱۸.۷۷ گرم کربوهیدرات ها ۶.۷۴ گرم شکرها

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۳۰ گرم گلوکز ۰.۶۷ گرم اسیدهای چرب ترانس ۲.۵۷ گرم اسیدهای چرب اشباع ۵۰.۸۸ میلی گرم کلسترول ۵.۲۳ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۱۴.۸۴ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۰.۰۱ گرم امگا 3 ۵.۱۶ گرم امگا 6 ۲۴.۷۹ گرم چربی ها

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از خورشت خلال بادام حاوی ۳۷۱.۱۱ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۱۰۶ دقیقه دوچرخه سواری ، ۴۷ دقیقه دویدن ، ۱۸۶ دقیقه پیاده روی ، ۵۴ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم خورشت خلال بادام رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا