کالری و ارزش غذایی دانه درخت نان(بوداده)


دانه درخت نان(بوداده) کالری و ارزش غذایی دانه درخت نان(بوداده)
دانه درخت نان(بوداده) دانه درخت نان(بوداده)
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم دانه درخت نان(بوداده) : (kc) ۲۰۷.۰۰

پروتئین

6.2 g / 56 g (11%)

۶.۲۰ g / ۵۶ g ( ۱۱%)

چربی

2.7 g / 81.1 g (3%)

۲.۷۰ g / ۸۱.۱ g ( ۳%)

کربوهیدرات

40.1 g / 130 g (31%)

۴۰.۱۰ g / ۱۳۰ g ( ۳۱%)

انرژی

207 kc / 1474 kc (14%)

۲۰۷.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۴%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم دانه درخت نان(بوداده) را بسوزانم؟

معادل ۵۹ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۲۶ دقیقه
دویدن
معادل ۱۰۴ دقیقه
پیاده روی
معادل ۳۰ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی دانه درخت نان(بوداده)

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۲۰۷.۰۰ - %
چربی کل ۲.۷۰ - %
    چربی اشباع شده ۰.۷۳ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۲۸.۰۰ ۲ %
کربوهیدرات کل ۴۰.۱۰ ۳۱ %
    فیبر رژیمی ۶.۰۰ - %
    قند ۰.۰۰ - %
پروتئین ۶.۲۰ ۱۱ %
ویتامین A ۲۹۴.۰۰ ۳۳ %
کلسیم ۸۶.۰۰ ۹ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۸۶.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۴۷.۸ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶.۰۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲۷.۳ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۹۴.۰۰ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۱۳.۴ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶.۲۰ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۶.۲ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۷۳ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۲.۵ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۷۰ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۱.۲ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷.۶۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۸ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۸.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۰.۶ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۹۰ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در دانه درخت نان(بوداده)

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین A ۲۹۴.۰۰ IU ۳۳ %
ویتامین C ۷.۶۰ میکرو گرم ۸ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۴۱ میلی گرم ۳۴ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۲۴ میلی گرم ۱۸ %
ویتامین ب9 (فولات) ۵۹.۰۰ میکرو گرم ۱۵ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۷.۴۰ میلی گرم ۴۶ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۱.۰۱ میلی گرم ۲۰ %
ویتامین ب۶ ۰.۴۲ میلی گرم ۳۲ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۶.۲۰ گرم ۱۱ %
تریپتوفان ۰.۱۰ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۳۲ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۰۸ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۶۷ گرم ۱۰۰ %
تیروزین ۰.۴۶ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۳۷ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۴۷ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۴۸ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۱۰ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۴۵ گرم ۱۰۰ %
هیستیدین ۰.۱۷ گرم ۱۰۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۲۰۷.۰۰ کیلو کالری ۱۴ %
آب ۴۹.۷۰ گرم ۱ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فیبر ۶.۰۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۴۰.۱۰ گرم ۳۱ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آهن ۰.۹۰ میلی گرم ۱۱ %
منیزیم ۶۲.۰۰ میلی گرم ۱۶ %
فسفر ۱۷۵.۰۰ میلی گرم ۲۵ %
سدیم ۲۸.۰۰ میلی گرم ۲ %
مس ۱.۳۲ میلی گرم ۰ %
منگنز ۰.۱۶ میلی گرم ۷ %
کلسیم ۸۶.۰۰ میلی گرم ۹ %
پتاسیم ۱۰۸۲.۰۰ میلی گرم ۳۲ %
روی ۱.۰۳ میلی گرم ۹ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب اشباع ۰.۷۳ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۲.۷۰ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۱.۱۱ گرم ۷ %
امگا 3 ۰.۳۳ گرم ۲۱ %
چربی اشباع نشده یگانه ۰.۳۴ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۱.۴۴ گرم ۱۰۰ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه چربی ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

دانه درخت نان(بوداده)

دانه درخت نان(بوداده) از دسته آجیل و محصولات دانه ای است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۲۰۷.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۴۰.۱۰ گرم کربوهیدرات و ۶.۲۰ گرم پروتئین و ۲.۷۰ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۰ IU ویتامین D (D2 + D3) ۲۹۴.۰۰ IU ویتامین A ۷.۶۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۴۱ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۲۴ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۵۹.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۷.۴۰ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۱.۰۱ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۴۲ میلی گرم ویتامین ب۶

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۶.۰۰ گرم فیبر ۴۰.۱۰ گرم کربوهیدرات ها

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۰.۹۰ میلی گرم آهن ۶۲.۰۰ میلی گرم منیزیم ۱۷۵.۰۰ میلی گرم فسفر ۲۸.۰۰ میلی گرم سدیم ۱.۳۲ میلی گرم مس ۰.۱۶ میلی گرم منگنز ۸۶.۰۰ میلی گرم کلسیم ۱۰۸۲.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۱.۰۳ میلی گرم روی

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۰ میلی گرم کلسترول ۰.۷۳ گرم اسیدهای چرب اشباع ۲.۷۰ گرم چربی ها ۱.۱۱ گرم امگا 6 ۰.۳۳ گرم امگا 3 ۰.۳۴ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۱.۴۴ گرم چربی اشباع نشده چندگانه

۱.۰۰ واحد گروه چربی

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از دانه درخت نان(بوداده) حاوی ۲۰۷.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۵۹ دقیقه دوچرخه سواری ، ۲۶ دقیقه دویدن ، ۱۰۴ دقیقه پیاده روی ، ۳۰ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم دانه درخت نان(بوداده) رو بسوزونید

منبع : USDA