کالری و ارزش غذایی زیتون سیاه


زیتون سیاه کالری و ارزش غذایی زیتون سیاه
زیتون سیاه زیتون سیاه
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • چرا؟ C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم زیتون سیاه : (kc) ۱۱۶.۰۰

پروتئین

0.84 g / 56 g (2%)

۰.۸۴ g / ۵۶ g ( ۲%)

چربی

10.9 g / 81.1 g (13%)

۱۰.۹۰ g / ۸۱.۱ g ( ۱۳%)

کربوهیدرات

6.04 g / 130 g (5%)

۶.۰۴ g / ۱۳۰ g ( ۵%)

انرژی

116 kc / 1474 kc (8%)

۱۱۶.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۸%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم زیتون سیاه را بسوزانم؟

معادل ۳۳ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۱۵ دقیقه
دویدن
معادل ۵۸ دقیقه
پیاده روی
معادل ۱۷ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی زیتون سیاه

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۱۶.۰۰ - %
چربی کل ۱۰.۹۰ - %
    چربی اشباع شده ۲.۲۸ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۷۳۵.۰۰ ۴۹ %
کربوهیدرات کل ۶.۰۴ ۵ %
    فیبر رژیمی ۱.۶۰ - %
    قند ۰.۰۱ - %
پروتئین ۰.۸۴ ۲ %
ویتامین A ۱۶.۵۰ ۲ %
کلسیم ۸۸.۰۰ ۹ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۸۸.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۵۶.۵ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷۳۵.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۱۷.۵ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۲۸ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۹ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۶۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۸.۴ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۰.۹۰ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۵.۵ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶.۲۸ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۱.۱ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۸۴ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۶.۵۰ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۰.۹ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۹۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۰۱ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

ویتامین ها - موجود در زیتون سیاه

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۰۴ میلی گرم ۰ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۰ میلی گرم ۰ %
لوتئین + زآگزانتین ۵۱۰.۰۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۰۲ میلی گرم ۰ %
بتا-کاروتن ۱۹۸.۰۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین K ۱.۴۰ میکرو گرم ۱ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۱۰.۳۰ میلی گرم ۲ %
ویتامین ب۶ ۰.۰۰ میلی گرم ۰ %
ویتامین E ۱.۶۵ میلی گرم ۱۱ %
ویتامین A ۱۶.۵۰ IU ۲ %
ویتامین C ۰.۹۰ میکرو گرم ۱ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
سلنیوم ۰.۹۰ میکرو گرم ۲ %
فسفر ۳.۰۰ میلی گرم ۰ %
منگنز ۰.۰۲ میلی گرم ۱ %
روی ۰.۲۲ میلی گرم ۲ %
منیزیم ۴.۰۰ میلی گرم ۱ %
آهن ۶.۲۸ میلی گرم ۷۹ %
پتاسیم ۸.۰۰ میلی گرم ۰ %
مس ۰.۲۵ میلی گرم ۰ %
سدیم ۷۳۵.۰۰ میلی گرم ۴۹ %
کلسیم ۸۸.۰۰ میلی گرم ۹ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
هیستیدین ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۰۴ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۰۳ گرم ۱۰۰ %
تیروزین ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۰۱ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۰۵ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۰۳ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۰۳ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۰۳ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۰.۸۴ گرم ۲ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی اشباع نشده یگانه ۷.۶۵ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۰.۶۳ گرم ۴ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۶۳ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۲.۲۸ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۱۰.۹۰ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
شکرها ۰.۰۱ گرم ۱۰۰ %
نشاسته ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۱.۶۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۶.۰۴ گرم ۵ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۷۹.۹۹ گرم ۲ %
انرژی ۱۱۶.۰۰ کیلو کالری ۸ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه میوه ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

زیتون سیاه

زیتون سیاه از دسته میوه ها است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۱۱۶.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۶.۰۴ گرم کربوهیدرات و ۰.۸۴ گرم پروتئین و ۱۰.۹۰ گرم چربی است.


مواد معدنی این غذا چقدره؟

۰.۹۰ میکرو گرم سلنیوم ۳.۰۰ میلی گرم فسفر ۰.۰۲ میلی گرم منگنز ۰.۲۲ میلی گرم روی ۴.۰۰ میلی گرم منیزیم ۶.۲۸ میلی گرم آهن ۸.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۰.۲۵ میلی گرم مس ۷۳۵.۰۰ میلی گرم سدیم ۸۸.۰۰ میلی گرم کلسیم

این غذا چقدر چربی داره؟

۷.۶۵ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۰.۶۳ گرم امگا 6 ۰.۶۳ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۲.۲۸ گرم اسیدهای چرب اشباع ۱۰.۹۰ گرم چربی ها

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۰.۰۱ گرم شکرها ۰.۰۲ گرم نشاسته ۱.۶۰ گرم فیبر ۶.۰۴ گرم کربوهیدرات ها

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۴ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۰۰ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۲ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۱.۴۰ میکرو گرم ویتامین K ۱۰.۳۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۰۰ میلی گرم ویتامین ب۶ ۱.۶۵ میلی گرم ویتامین E ۱۶.۵۰ IU ویتامین A ۰.۹۰ میکرو گرم ویتامین C

۱.۰۰ واحد گروه میوه

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از زیتون سیاه حاوی ۱۱۶.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۳۳ دقیقه دوچرخه سواری ، ۱۵ دقیقه دویدن ، ۵۸ دقیقه پیاده روی ، ۱۷ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم زیتون سیاه رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا