طرز تهیه سالاد میگو


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

سالاد میگو

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سالاد میگو یکی از سالادهای خوشمزه و متنوع بین المللی است که نسبت به سالادهای دیگر لاکچری تر محسوب می شود.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۳۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۴۵ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سالاد میگو خوشمزه ابتدا میگو را تمیز می کنیم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه برای مزه دار کردن میگو ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله 2

حالا میگو را درون کاسه اضافه می کنیم، سپس آویشن، پودر پاپریکا، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، آب لیمو ترش تازه و نمک را به میگو اضافه می کنیم، سپس مواد را با هم زیر و رو می کنیم تا ادویه ها به طور کامل به خورد میگو برود.

مرحله 3

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۲ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا میگو ها استراحت کنند و کاملا مزه دار شوند. در ادامه گریل فر را روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر گرم شود.

مرحله 4

حالا فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه روی فلفل دلمه ای ها را با کمی روغن زیتون چرب می کنیم، سپس درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله 5

توجه داشته باشید که برش های فلفل دلمه ای را به شکلی که پوست آن رو به بالا باشد قرار می دهیم. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم فلفل دلمه ای به مدت ۲۰ دقیقه درون فر گریل شود تا کاملا نرم شود.

مرحله 6

حالا پس از گذشت این زمان فلفل دلمه ای را از فر خارج می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم فلفل دلمه ای به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله 7

پس از گذشت ۱۰ دقیقه فلفل دلمه ای را از کاسه خارج می کنیم، سپس به راحتی پوست آن را جدا می کنیم. حالا میگو های مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون سینی فر به صورت پخش می چینیم.

مرحله 8

حالا میگو را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه گریل شود. زمانی که میگو ها جمع شدند یعنی آماده هستند و می توانیم آنها را از فر خارج کنیم. تایم پخت میگو زیاد نشود چون میگو سفت می شود.

مرحله 9

دراین مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نواری نازک خرد می کنیم. در ادامه برگ های کاهو را جدا کرده و می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه زیتون را به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله 10

حالا کاهو را به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب و بزرگ انتخاب می کنیم، سپس کاهو را درون آن اضافه می کنیم. در ادامه زیتون خرد شده را به همراه میگوها و فلفل دلمه ای روی کاهو می ریزیم.

مرحله 11

در این مرحله سس سالاد میگو را درست می کنیم. برای این مظنور یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سرکه بالزامیک را به همراه سرکه سیب درون کاسه می ریزیم و روغن زیتون را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 12

حالا سس خردل را به مخلوط سرکه بالزامیک و سرکه سیب اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه نمک و فلفل را به سس اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله 13

در نهایت سس را روی سالاد میگو می ریزیم، سپس مقداری پنیر موزارلا یا پنیر لیقوان روی آن رنده می کنیم. توجه داشته باشید که این سالاد را می توانیم به همین صورت سرو کنیم یا اینکه در یخچال قرار دهیم تا خنک شود، سپس سرو کنیم. نوش جان.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سالاد میگو

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۱۶.۴۷ - %
چربی کل ۷.۲۱ - %
    چربی اشباع شده ۲.۰۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۵۲.۷۶ - %
سدیم ۲۴۳.۳۳ ۱۶ %
کربوهیدرات کل ۵.۱۲ ۴ %
    فیبر رژیمی ۱.۱۰ - %
    قند ۲.۸۱ - %
پروتئین ۸.۵۵ ۱۵ %
ویتامین A ۳۰۷۸.۸۵ ۳۴۲ %
کلسیم ۸۹.۹۶ ۹ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.