طرز تهیه راویولی پنیری با سس گوجه فرنگی


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


سمیرا محمدی

سمیرا محمدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

clapping

۰

cooking

۰

راویولی پنیری با سس گوجه فرنگی

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


طرز تهیه راویولی پنیری بسیار راحت و در عین حال جالب است. راویولی یکی از انواع پاستا است، شکلی بالش مانند و ابعاد و اشکال مختلفی دارد. می توانید داخل راویولی را از پنیر، سبزیجات، گوشت، مرغ یا حتی ماهی و غذاهای دریایی پرکنید.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۹۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۱۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

در یک ماهیتابه متوسط کمی روغن را داغ کنید و پیاز را اضافه کنید. برای حدود 10 دقیقه آن را تفت دهید تا نرم و طلایی شود.

مرحله 2

سیر را اضافه کنید. برای حدود 4 دقیقه آن را تفت دهید تا نرم شود و سپس گوجه فرنگی را اضافه کنید. شکر، فلفل قرمز و کمی نمک و فلفل را اضافه کنید. شعله را زیاد کنید تا سس به جوش آید، سپس زیر آن را کم کنید و اجازه دهید سس راویولی پنیری شما برای 30 دقیقه با در بسته پخته شود.

مرحله 3

آرد را به صورت یک کپه روی میز کار (سطح صاف) بریزید و یک قاشق چای خوری نمک روی آن بپاشید و با دست وسط این کپه را سوراخ کنید و یک دایره ایجاد کنید. درست مثل یک چاه.

مرحله 4

2 عدد تخم مرغ وسط دایره بشکنید و 2 تا زرده تخم مرغ و خامه را هم روی دیواره های آردی بریزید سپس با دست تخم مرغ و آرد و خامه را با هم مخلوط کنید و کم کم آرد بیشتری را وارد کنید و به مدت 8 دقیقه خمیر راویولی پنیری را خوب ورز دهید تا کاملا یکدست و الاستیک شود. اگر خمیر خیلی چسبناک است و به دستتان می چسبد، روی آن آرد بپاشید تا قابل ورز دادن شود.

مرحله 5

خمیر را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید، هر قسمت را در کیسه پلاستیکی بپیچید و برای 30 دقیقه در دمای اتاق رها کنید.

مرحله 6

پنیر ریکوتا، پارمزان، بقیه زرده های تخم مرغ و ½ قاشق چای خوری نمک و کمی فلفل سیاه تازه خرد شده را در کاسه ای با هم مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید.

مرحله 7

یک قابلمه بزرگ آب نمک زده را جوش آورید.

مرحله 8

تخم مرغ باقی مانده را با یک قاشق غذاخوری آب در یک کاسه ی کوچک خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله 9

یک صفحه ی پخت(سینی فر) را کمی روغنی کنید و کنار بگذارید. یکی از تکه های خمیر راویولی پنیری را روی صفحه کاری که خوب آرد پاشی شده صاف کنید تا یک مستطیل حدود 10 در 40 سانتی متری ایجاد شود. سعی کنید خمیر را خوب پهن و نازک کنید. حال خمیر را از وسط و از طول نصف کنید تا دو نوار 40 در 5 سانتی متری ایجاد شود.

مرحله 10

سطح یکی از این نوار های خمیری را با زرده تخم مرغی که مخلوط کرده بودید آغشته کنید. روی این نوار،به اندازه های مساوی و با فواصل مساوی از هم(به طوری که هر کدام در وسط نوار نسبت به طرفین و در وسط یک مربع فرضی 5 در 5 قرار بگیرد) 8 گلوله ی پنیری که حاضر کرده بودید قرار دهید. نوار خمیری دوم را روی این یکی قرار دهید به طوری که لبه ها روی هم قرار بگیرد. بین گلوله های پنیری و لبه ها را به سمت پایین فشار دهید تا 8 عدد بالش داشته باشید.

مرحله 11

با دقت حباب های هوا را خارج کنید و سعی کنید لبه ها را به هم بچسبانید. اگر خمیر ها اضافه دارند آن ها را جدا کنید. بین بالشتک ها را ببرید و 8 راویولی پنیری را از هم جدا کنید.

مرحله 12

راویولی ها را به سینی روغن زده منتقل کنید و این کار را برای 2 تکه خمیر باقی مانده تکرار کنید. به این روش شما 24 عدد راویولی 5 در 5 سانتی متری خواهید داشت.

مرحله 13

راویولی پنیری را به قابلمه آب جوش اضافه کنید و صبر کنید تا روی سطح آب بیایند. یکی از آن ها را تست کنید که خمیر کاملا پخته شده باشد.

مرحله 14

راویولی ها را به سس گوجه اضافه کنید. برای سرو کردن روی آن پنیر پارمژان و ریحان تازه اضافه کنید و تا داغ است نوش جان کنید.

نکات و یادداشت ها

اگر از راویولی آماده یا خمیر آماده استفاده می کنید، با توضیحات شرکت سازنده که پشت بسته نوشته شده یا درون آن قرار داده شده جلو بروید.
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی راویولی پنیری با سس گوجه فرنگی

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۲۴.۸۸ - %
چربی کل ۶.۱۶ - %
    چربی اشباع شده ۱.۹۸ - %
    چربی ترانس ۰.۰۵ - %
کلسترول ۵۶.۹۱ - %
سدیم ۱۴۲.۶۹ ۱۰ %
کربوهیدرات کل ۱۳.۱۰ ۱۰ %
    فیبر رژیمی ۰.۸۰ - %
    قند ۱.۷۸ - %
پروتئین ۴.۵۴ ۸ %
ویتامین A ۴۰۳.۱۷ ۴۵ %
کلسیم ۵۲.۰۴ ۵ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.