طرز تهیه سوپ اسفناج


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


سمیرا محمدی

سمیرا محمدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

clapping

۰

cooking

۰

سوپ اسفناج

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سوپ اسفناج از سوپ های کمتر شناخته شده بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود ، طعمی لذیذ و خواص زیادی دارد.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۶۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه سوپ اسفناج خوشمزه ابتدای کار اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم.

مرحله 2

حالا یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه اسفناج را درون تابه اضافه می کنیم، سپس بلافاصله حرارت را کم می کنیم و اسفناج را به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله 3

در این مرحله پس از گذشت ۵ دقیقه اسفناج را از روی حرارت بر می داریم، سپس تکه های یخ را روی اسفناج ها قرار می دهیم تا رنگ شان تغییر نکند. توجه داشته باشید برای جلوگیری از تغییر رنگ اسفناج، زمان پخت آن بیش از ۵ دقیقه نشود.

مرحله 4

حالا پس از گذشت ۱۰ دقیقه اسفناج ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون غذاساز می ریزیم و یا با گوشتکوب برقی اسفناج را پوره می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت درشت رنده می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه پیاز رنده شده را درون کره می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و کاراملی شود.

مرحله 6

حالا قارچ را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس سیر را به همراه قارچ درون قابلمه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله 7

در این مرحله فلفل سیاه را به قارچ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شده و قارچ به طور کامل بپزد. در ادامه آب جوش را به همراه جو پرک درون قابلمه حاوی قارچ اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله 8

حالا اجازه می دهیم جو پرک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا بپزد و کمی لعاب بدهد. در ادامه پس از گذشت این زمان پوره اسفناج را به همراه نمک و شیر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 9

در این مرحله اجازه می دهیم سوپ اسفناج به مدت ۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا به طور کامل جا بیوفتد. پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس سوپ اسفناج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله 10

در نهایت مقداری خامه درون کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم خامه گرم شود. توجه داشته باشید خامه جوش نزند یا زیاد داغ نشود. در آخر خامه را روی سوپ می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سوپ اسفناج

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۷۹.۵۰ - %
چربی کل ۴.۳۹ - %
    چربی اشباع شده ۱.۸۵ - %
    چربی ترانس ۰.۰۲ - %
کلسترول ۷.۵۸ - %
سدیم ۹۴.۱۴ ۶ %
کربوهیدرات کل ۸.۱۷ ۶ %
    فیبر رژیمی ۱.۴۹ - %
    قند ۱.۰۷ - %
پروتئین ۲.۶۹ ۵ %
ویتامین A ۱۵۵۴.۹۴ ۱۷۳ %
کلسیم ۴۷.۱۹ ۵ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.