طرز تهیه سوپ میگو


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


نسرین کاردان

نسرین کاردان

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

clapping

۰

cooking

۰

سوپ میگو

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


سوپ میگو یکی از سوپ های دریایی می باشد که فوق العاده می باشد که شاید در نگاه اول فکر کنید طعم و مزه خوبی ندارد ولی این سوپ بسیار خوشمزه می باشد که با قارچ و هویج و شیر تهیه می شود. شما می توانید این سوپ فوق العاده مقوی را برای کودکان و نوزادان که می توانند غذاهای دریایی بخورند بسیار مناسب است.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۵ دقیقه

مدت زمان پخت
۴۵ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

میگو را پاک کنید و خوب بشورید. شما می توانید از هر سایزی دلخواهی که دوست دارید میگو را تهیه کنید. داخل یک آب ریخته و صبر کنید تا بجوشد. وقتی آب جوش آمد ۳ دقیقه میگو ها را در آب جوش بریزیدو بعد آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید.

مرحله 2

پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. داخل یک قابلمه کمی کره یا روغن ریخته و پیاز را کمی تفت دهید تا سبک شود. هویج را پوست بگیرید و رنده کنید و به پیاز اضافه کنید. در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و تفت داده تا عطر فلفل آزاد شود. عصاره سبزیجات را پودر کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله 3

در ادامه کره و آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و بعد باید به تدریج شیر هم دمای محیط را اضافه کنید تا گلوله های آرد باز شود. در این مرحله می توانید به دلخواه پوست رنده لیمو اضافه کنید و اصلا نباید از آبلیموترش استفاده کنید وگرنه شیر بریده می شود. حرارت را ملایم کرده و هم بزنید تا آرد حل شود.

مرحله 4

در ادامه صبر کنید تا شیر گرم و به جوش آید. میگو های آبکش شده را اضافه کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۵ دقیقه بجوشد. سپس شعله را خاموش کنید و گشنیز خرد شده را افزوده و سوپ را داغ میل کنید. نوش جان

نکات و یادداشت ها

عصاره سبزیجات را می توانید خودتان در منزل تهیه کنید - عصاره ها حاوی ادویه هستند و اصلا نیازی به اضافه کردن ادویه دیگر نیست - برای روشن ماندن رنگ سوپ از فلفل سفید استفاده کنید - کره طعمی به نظیر به سوپ می دهد.
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سوپ میگو

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۸۰.۰۸ - %
چربی کل ۳.۸۹ - %
    چربی اشباع شده ۲.۰۱ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۴۴.۴۸ - %
سدیم ۱۲۳.۰۰ ۸ %
کربوهیدرات کل ۴.۷۴ ۴ %
    فیبر رژیمی ۰.۳۷ - %
    قند ۳.۳۲ - %
پروتئین ۶.۹۸ ۱۲ %
ویتامین A ۵۹۲.۲۵ ۶۶ %
کلسیم ۹۴.۰۱ ۹ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.