طرز تهیه کوفته برنجی


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

clapping

۰

cooking

۰

کوفته برنجی

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


کوفته برنجی از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه ایرانی است و تقریبا همه کوفته دوست دارند. کوفته انواع متفاوتی دارد اما کوفته برنجی بیشتر از بقیه انواع کوفته رایج است.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت
۶۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۸ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

اولین مرحله خیساندن برنج و لپه از چند ساعت قبل است. پس از خیس خوردن، برنج و لپه را شسته و هر کدام را جداگانه داخل قابلمه با مقداری آب بریزید تا کامل بپزند. در صورت تمایل می توانید وقتی برنج به جوش آمد کمی از سبزی های تازه و کمی زردچوبه را به برنج در حال جوش اضافه کنید و کمی بعد برنج را آبکش کنید. به یاد داشته باشید تا آب برنج را دور نریزید چون در ادامه به آن نیاز خواهیم داشت.

مرحله 2

یکی از پیازها را رنده ریز می کنیم و آب پیاز را می گیریم و سپس با گوشت، برنج پخته، لپه پخته، نمک، فلفل، زردچوبه و سبزی های تازه مخلوط کرده و در ادامه تخم مرغ و آرد نخودچی را هم اضافه کرده و حسابی و ورز می دهیم تا مواد کاملا با هم مخلوط بشوند و بعد مواد را به ظرف می کوبیم تا مواد سفت و چسبناک بشوند. اکنون باید مواد کوفته را داخل یخچال بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله 3

یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و سپس در تابه کمی روغن بریزید تا داغ شود و پیازهای خرد شده تفت بدهید تا طلایی شوند. درادامه رب گوجه فرنگی، باقی سبزی های تازه، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و کمی مواد را تفت دهید. اکنون گوجه ها را که پوست گرفته و رنده کرده اید به همراه آب برنج به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید و مواد را به یک قابلمه بزرگ منتقل کنید و صبر کنید تا سس کوفته برنجی با حرارت ملایم بجوشد.

مرحله 4

به اندازه یک پرتقال از مواد کوفته برداشته و در کف دست پهن کنید و یک آلو یا گوجه سبز در وسط آن قرار داده و مواد را ببندید و گرد کنید و در آب کوفته که درحال جوشیدن است به آرامی رها کنید. حدود نیم ساعت بعد، وقتی که آب کوفته برنجی کمی غلیظ شد غذا آماده است.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی کوفته برنجی

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۳۷.۸۲ - %
چربی کل ۴.۷۱ - %
    چربی اشباع شده ۱.۲۴ - %
    چربی ترانس ۰.۸۳ - %
کلسترول ۱۴.۲۰ - %
سدیم ۷۴.۱۸ ۵ %
کربوهیدرات کل ۱۹.۴۲ ۱۵ %
    فیبر رژیمی ۱.۱۹ - %
    قند ۲.۱۵ - %
پروتئین ۴.۶۳ ۸ %
ویتامین A ۲۰۰.۳۳ ۲۲ %
کلسیم ۱۷.۱۱ ۲ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.