طرز تهیه برگر عدس


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

clapping

۰

cooking

۰

برگر عدس

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


برگر عدس و قارچ یکی از برگرهای گیاهی و خوشمزه است که مورد استقبال بچه‌ها هم هست. این برگر به دلیل وجود عدس از مقدار پروتئین زیادی برخوردار است. این برگر یکی از انواع برگرهای گیاهی است که بسیار خوشمزه و متفاوت است و برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند یا گیاه خوار هستند می توانند از این غذا استفاده کنند.

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۵ دقیقه

مدت زمان پخت
۲۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۱ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه همبرگر خوشمزه و گیاهی با قارچ و عدس ابتدا اگر عدس را خودمان می پزیم، آن را با آب کم و اضافه کردن کمی نمک و فلفل می پزیم. ضمن اینکه نباید آبی پس از پخت در ظرف بماند. همچنین نباید زیاد پخته و له شود.

مرحله 2

اگر از کنسرو عدس استفاده می‌کنیم، آن را در آبکش می ریزیم و سپس با آب می شوییم و می گذاریم آب آن برود. سیر، پیاز و قارچ را خرد می‌کنیم و آب آنها را کاملاً با دستمال می گیریم و سبزیجات را کاملاً خشک می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله همه مواد از جمله عدس و سیر و پیاز و قارچ و سبزیجات خرد شده را درون غذا ساز می ریزیم و با هم خرد می کنیم تا کاملا یکدست و له شوند. توجه داشته باشید که احتیاجی نیست که مانند مایه کتلت و یا شامی یکنواخت شود.

مرحله 4

سپس آرد برنج و آرد نخودچی و ادویه ها و نمک و تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و دوباره خوب هم می زنیم. پس از آن، مخلوط به دست آمده را برای حداقل سه ساعت در یخچال نگه می داریم. تا استراحت کند و مزه دار شود.

مرحله 5

در این مرحله یک تابه مناسب را با مقدار کمی روغن مایع روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، همبرگر ها را به آرامی درون روغن قرار می دهیم و دو طرفشان را حدود ۳ تا ۵ دقیقه سرخ می کنیم.

مرحله 6

سپس با نانِ همبرگر تازه و مواد مورد علاقه مانند پیاز حلقه شده تفت داده در روغن، گوجه اسلایس شده، کاهو، خیار شور و قارچ ورقه ای سرخ شده با سس دلخواه سرو می کنیم. اضافه کردن پیاز و قارچی که برای مدت زمان کوتاهی تفت داده شده باشند در خوشمزه ای این برگر بسیار موثر است.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی برگر عدس

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۲۸.۳۰ - %
چربی کل ۳.۱۵ - %
    چربی اشباع شده ۰.۴۵ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۲۶.۴۹ - %
سدیم ۲۰۳.۳۲ ۱۴ %
کربوهیدرات کل ۱۸.۲۰ ۱۴ %
    فیبر رژیمی ۵.۸۹ - %
    قند ۱.۶۱ - %
پروتئین ۷.۸۴ ۱۴ %
ویتامین A ۷۴.۱۳ ۸ %
کلسیم ۲۶.۱۲ ۳ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.