طرز تهیه چیکن استراگانف


clapping

۰ نفر این غذا را پسندیده اند

cooking

۰ نفر این غذا را پخته اند


به این غذا امتیاز دهید


زهرا ساعدی

زهرا ساعدی

مشاهده پروفایل

به این غذا امتیاز دهید

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶

clapping

۰

cooking

۰

چیکن استراگانف

clapping

دمت گرم

cooking

منم پختم

diary

دفترچه

share

اشتراک


چیکن استراگانف یکی از انواع غذاهای معروف کشور روسیه می باشد که شباهت زیادی به بیف استروگانف دارد، با این تفاوت که به جای گوشت قرمز در تهیه چیکن استراگانف از گوشت مرغ استفاده می شود

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه
۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت
۹۰ دقیقه

هر وعده مناسب برای
۴ نفر


مراحل آماده سازی و پخت

مرحله 1

برای تهیه چیکن استراگانف خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس گوشت مرغ را نیز به صورت خلالی نازک و یکدست با اندازه تقریبی یک در چهار سانتی متر خرد می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و نیمی از کره را اضافه می کنیم. پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شد، پیاز خلالی را به تابه اضافه می کنیم و به صورت مداوم تفت می دهیم تا پیاز نرم و شیشه ای شود.

مرحله 3

توجه داشته باشید که برای چیکن استراگانوف نباید پیاز را خشک کنیم. در ادامه مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم و شروع به تفت دادن گوشت مرغ می کنیم.

مرحله 4

اگر مرغ را با حرارت کم تفت دهیم آب می اندازد، به همین دلیل با حرارت بالا آنرا سرخ کنیم. پس از اینکه مرغ به خوبی سرخ شد، پیاز و مرغ را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه تابه را با دستمال تمیز می کنیم.

مرحله 5

حالا باقیمانده کره را به تابه اضافه کرده و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در حین ذوب شدن کرده، قارچ ها را به صورت روقه ای خرد می کنیم، سپس به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله 6

پس از اینکه قارچ را به تابه اضافه کردیم، باید حرارت را زیاد کنیم تا قارچ ها آب نیندازند. پس از اینکه قارچ ها به خوبی سرخ شدند، آنها را نیز از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه مجددا تابه را با دستمال تمیز می کنیم.

مرحله 7

در این مرحله آرد را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و با حرارت ملایم تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود، سپس شیر و خامه را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی با آرد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 8

حالا باید ترکیب آرد و شیر را به صورت مداوم هم بزنیم تا غلیظ شود. پس از اینکه سس کمی غلظت پیدا کرد، مرغ را به همراه پیاز و قارچ سرخ شده به تابه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا به سس آغشته شوند.

مرحله 9

در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی ها را با رشته کن به صورت نازک خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم. در ادامه سیب زمینی ها را با یک دستمال تمیز خشک می کنیم.

مرحله 10

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و سرخ می کنیم. در پایان چیکن استراگانف را در ظرف می کشیم و به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم.

استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی چیکن استراگانف

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۶۲.۹۷ - %
چربی کل ۸.۵۹ - %
    چربی اشباع شده ۳.۲۹ - %
    چربی ترانس ۰.۰۸ - %
کلسترول ۴۶.۷۲ - %
سدیم ۱۶۱.۳۶ ۱۱ %
کربوهیدرات کل ۱۰.۴۵ ۸ %
    فیبر رژیمی ۱.۰۴ - %
    قند ۱.۴۷ - %
پروتئین ۱۱.۵۸ ۲۱ %
ویتامین A ۱۲۸.۸۷ ۱۴ %
کلسیم ۴۱.۶۷ ۴ %
برای مشاهده وارد شوید

نظرات

برای ثبت نظر وارد شوید

تاکنون هیچ نظری برای این غذا ثبت نشده است.