صفحه اصلی > آشپزی : بهترین راه برای تازه نگه داشتن لیموترش

بهترین راه برای تازه نگه داشتن لیموترش

فهرست مطالب

لیمو یک راه ایده آل برای طعم دادن به غذاهای بهاره از سالاد گرفته تا ماهی و دسر است. لیموها یک تقویت کننده طعم هستند. با این حال، من همیشه یک وعده غذایی را در کنار آخرین لیموی خود برنامه ریزی می کنم، اما متوجه می شوم که سفت شده است و به اندازه یک سیب زمینی آب می دهد. سپس این راه های ساده را کشف کردم تا به کمک آنها مطمئن شوم که تا آخرین قطره لیموهایم را هم استفاده می کنم. برای دانستن روش های نگهداری لیمو این مقاله از مجموعه مقالات سلامتی من را از دست ندهید.

  1. لیموها را در دمای اتاق نگه دارید

نگهداری در اتاق یکی از روش های نگهداری لیمو  است.  اگر لیموهای کامل را در دمای اتاق روی میز نگهداری کنید تا یک هفته دوام می آورد.

  1. کیسه پلاستیکی

قرار دادن لیمو در یک کیسه پلاستیکی در بسته آنها را تازه نگه می دارد و ماندگاری آنها بسیار بیشتر می کند. قرار دادن کیسه پلاستیکی یکی از روش های نگهداری لیمو است. لیموها شاید در یک کاسه روی پیشخوان بسیار عالی به نظر رسند، اما به نظر می رسد، این تقریباً بدترین راه برای ذخیره آنها است.

کیسه های پلاستیکی و روش های نگهداری لیمو

  1.  لیمو را در یخچال نگهداری کنید

نگهداری لیمو در یخچال یکی دیگر از روش های نگهداری لیمو  است. اگر لیموهای کامل را در یک ظرف دربسته یا یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده و در کشوی کریسپر نگهداری کنید، می توانند یک ماه در یخچال باقی بمانند.

بخوانید: روش نگهداری شیر محلی در یخچال چگونه است؟

4 . لیموهای بریده شده را بپیچید.

می‌توانید نصف‌های لیمو و برش‌های لیمو را به مدت پنج تا هفت روز در یک ظرف دربسته یا یک کیسه زیپ‌دار در یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید تکه‌های لیمو را در پلاستیک بپیچید تا خشک نشوند این راهکار از جمله دیگر روش های نگهداری لیمو  است.

5. آب لیموها را بگیرید.

گرفتن آبلیمو یکی دیگر از روش های نگهداری لیمو  است. می توانید آب لیموترش را بگیرید و آب لیمو را در ظرف در بسته یا ظرف شیشه ای در بسته در یخچال نگهداری کنید. آب لیمو می تواند تا چهار روز دوام بیاورد، اگرچه به آرامی طعم خود را از دست می دهد.

6.  لیموها را در فریزر قرار دهید.

فریزر کردن لیمو نیز از جمله دیگر روش های نگهداری لیمو  است. می توانید لیموهای کامل را فریز کنید. لیموها را در کیسه فریزر بریزید و در صورت نیاز می‌توانید لیموها را یخ‌زدایی کنید تا دوباره نرم شوند. پالپ خمیری می شود، اما همچنان می توانید از آب میوه استفاده کنید. لیموهای منجمد سه تا چهار ماه قابل نگهداری هستند.

فریز کردن لیمو و روش های نگهداری لیمو

7.  برش های لیمو را فریز کنید.

 لیمو را به قطعات کوچکتر برش دهید و دانه ها را جدا کنید. برش ها را روی یک ورقه پهن کنید و آنقدر فریز کنید تا جامد شوند. برش های لیمو را به کیسه فریزر منتقل کرده و ببندید. لیموهای منجمد سه تا چهار ماه قابل نگهداری هستند. می توانید از لیموهای یخ زده در آشپزی، پخت و پز یا به عنوان چاشنی استفاده کنید.

8. آب لیمو را فریز کنید.

همچنین می توانید آب لیمو را فریز کنید. آب لیموها را بگیرید و آب آن را در قالب های یخ جداگانه بریزید. وقتی یخ زد، بلوک های آب میوه را داخل کیسه فریزر قرار دهید. سپس می توانید از آب لیمو برای هر دستور غذایی که نیاز به آب لیموی تازه دارد، مانند لیموناد یا ماریناد استفاده کنید. آب لیموی منجمد برای سه تا چهار ماه ماندگاری دارد.

فریز کردن آبلیمو و روش های نگهداری لیمو

دوام لیموترش با طرق مختلف نگهداری چقدر است؟

Cook’s Illustrated چندین روش برای نگهداری لیمو را آزمایش کرد و همچنین متوجه شد که این پوسته های دوست داشتنی به خوبی از خشک شدن میوه جلوگیری نمی کنند. کوک لیمو را در دمای اتاق و در شرایط استاندارد یخچال نگهداری کرد.

همچنین آنها را در یخچال و در کیسه های پلاستیکی قرار داد. سپس مشاهده کرد لیموهای ذخیره شده در دمای اتاق فقط یک هفته قبل از سفت شدن دوام آوردند. اما آنهایی که در کیسه های پلاستیکی مهر و موم شده و در یخچال قرار داد، چهار برابر بیشتر دوام آوردند. اما لیموهایی که به صورت آزاد در یخچال نگهداری می‌شوند، به همان اندازه دوام نمی آورند، اما نسبت به نمونه‌های دمای اتاق بهتر باقی ماندند.

این مقاله به این نکته اشاره می‌کند که لیموها باید در یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شوند و نه اینکه فقط در یک کشو در کیسه‌های  سوپرمارکتی شلخته و باز رها شوند.

بنابراین من این روش را امتحان کردم و لیموهایم را در کیسه های پلاستیکی قرار دادم. مطمئناً که این ایده کار می کند! لیموهای ماندگارتر به این معنی است که می توانم روی آنها تا آخرین قطره آنها برای وعده های غذایی حساب کنم. دلم برای عطر و زیبایی آن ها روی میز تنگ شده است، اما مگر اینکه بخواهم سریع آن ها را استفاده کنم.

 نکات مهم برای نگهداری لیمو

 نکات زیر می تواند به تازه نگه داشتن لیمو کمک کند.

  1.  لیموهای مناسب را انتخاب کنید.
  2.  لیموهایی را انتخاب کنید که زرد روشن هستند و خیلی بالغ نیستند. لیموهای جوانتر در انبار ماندگاری بیشتری دارند.
  3.  لیمو را به تنهایی نگهداری کنید. لیمو را دور از میوه های دیگر نگهداری کنید. میوه هایی مانند سیب و موز هنگام رسیدن گاز اتیلن آزاد می کنند که می تواند روند طبیعی رسیدن لیمو را تسریع کند
  1. . آب لیمو درست کنید. اگر لیموهای برش داده شده برای استفاده دارید، با ترکیب برش های لیمو و آب و گذاشتن آن در یخچال، آب لیمو درست کنید
  2. . پوست لیموهای منجمد را بگیرید. گرفتن پوست یک لیموی کامل یخ زده راحت تر از لیموی تازه است. برای افزودن طعم لذیذ به یک دستور غذا، یک لیموی منجمد را از یخچال بردارید و پوست آن را روی یک رنده لیموترش بمالید.

مخلص کلام; نحوه نگهداری لیمو ترش

لیمو و لیموترش کاربردهای بی پایانی دارند، نه اینکه فقط برای خوردن یا طعم دادن مناسب باشند! این دو میوه به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.
با گفتن نام این مرکبات می توانید طعم اسیدیته آن را در دهان خود احساس کنید. چه میوه قدرتمندی! بنابراین، بسیار خوب است که بدانید چگونه لیمو و لیموترش را به مدت چند ماه نگهداری کنید. لیمو و لیموترش باید هر زمان در آشپزخانه شما باشد. بنابراین، مردم آنها را به روش های مختلف ذخیره می کنند.
اگر بدانید چگونه لیموها را به درستی نگهداری کنید، می توانید مدت زمان ماندگاری آنها را برای هفته ها و حتی ماه ها افزایش دهید. برای نگهداری لیموترش راه‌های مختلفی را در نظر بگیرید که بتوانید با کمک آنها این مرکبات برای هفته‌ها و ماه‌ها ذخیره کنید.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3

فاطمه شمشیرگر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید