صفحه اصلی > آشپزی : دمنوش های شفابخش برای سم زدایی بدن

دمنوش های شفابخش برای سم زدایی بدن

فهرست مطالب

چکیده :

عملیات سم زدایی، عملیاتی است که در آن سموم و مواد زائد بدن از بین می روند. برخی از خوراکی ها و نوشیدنی ها خاصیت سم زدایی را در خود جای داده‌اند. از جمله این خوراکی ها می توان به مصرف روزانه حداقل یک فنجان سبزیجات (شامل کاهو، کلم، بروکلی و غیره)، سیر، چای سبز بدون کافئین در وعده صبحگاه، مصرف آب سبزیجات تازه (از جمله آب هویج، چغندر، کرفس، جعفری و زنجبیل)، چای و دمنوش های گیاهی (همچون مخلوط ریشه بابا آدم، ریشه دندلیوم زنجبیل و چوب دارچین)، مصرف لیمونن (موجود در پوست مرکبات)، استفاده از غذاهایی با میزان سولفور فراوان (نظیر تخم مرغ، پروتئین، سیر و پیاز)، استفاده از زردچوبه (در پخت غذاها)، رزماری و گشنیز اشاره کرد. استفاده از دمنوش های مختلف در این میان، یکی از بهترین روش ها برای سم زدایی بدن می باشد. ما در اینجا سعی داریم دمنوش های سم زدایی بدن را به شما معرفی کنیم.

دمنوش های خانگی برای سم زدایی

مصرف دمنوش های سم زدایی بدن بهترین روش برای پاک کردن کبد، کلیه، ریه و نقاط مختلف بدن انسان از سموم مختلف می باشد. دمنوش های متفاوت و متنوعی برای این منظور وجود دارد. چای زنجبیل و لیمو، چای نعنا، چای بابونه، چای جعفری و غیره تنها برخی از نوشیدنی های گیاهی می باشند که مصرف آنها منجر به دفع سموم مختلف می شود.

سم زدایی با چای زنجبیل و لیمو

چای زنجبیل و لیمو یکی از دمنوش های سم زدایی بدن می باشد. مخلوط کردن زنجبیل با لیمو نسخه شفابخشی برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام می باشد. وجود همزمان ویتامین c و آنتی اکسیدان در این خوراکی ها نقش برجسته و مهمی برای سم‌زدایی بدن و تقویت متابولیسم آن ایفا می‌کند. برای این منظور تنها می بایست یک تکه کوچک از زنجبیل را به همراه آب نیمی از یک واحد لیموترش در یک فنجان آب جوش ریخته، سپس حدود ۱۵ دقیقه به آن زمان دهید و بعد از گذشت این مدت آن را میل کنید. بهتر است برای گرفتن نتیجه بیشتر سه بار در هفته از این چای گیاهی استفاده شود.

زنجبیل و لیمو

سم زدایی با چای نعنا

چای نعنا از دیگر دمنوش های سم زدایی بدن به شمار می‌آید. برای استفاده از چای نعنا می بایست تعدادی از برگ های نعنا را درون ظرف حاوی آب جوش بریزید و پس از طی دقایقی آنرا میل کنید. بهتر است این نوشیدنی گرم گیاهی پس از صرف یک شام خوشمزه خورده می شود، تا علاوه بر اینکه بدن را در سم زدایی کبد یاری کند، به هضم غذا نیز کمک کند.

چای بابونه سم زدای محبوب

چای بابونه یکی از بهترین دمنوش های سم زدایی بدن محسوب می شود. چرا که این نوشیدنی هضمی آسان و مقادیر فراوان آنتی اکسیدان دارد. لذا به راحتی می‌تواند برای سم زدایی کبد انجام وظیفه کند. برای استفاده از این چای گیاهی باید تعدادی از گل های بابونه را درون لیوانی حاوی آب جوش قرار دهید و پس از آن که خنک شد، آن را میل کنید. بهتر این دمنوش بعد از ظهرها و به مدت حداقل دو هفته مصرف شود.

چای بابونه

 چای جعفری

جعفری دارای میزان بالایی ویتامین c، k، a، آهن و فولات می‌باشد. وجود این عناصر و ویتامین ها برای حفظ سلامتی کلیه ها نیاز است. علاوه بر آن جعفری دارای خاصیت های ضد میکروبی، ضد آنمی، ضد انعقاد خون، ادرار آور، ضد چربی خون، استروژنیک و ضد فشارخون نیز می باشد. همچنین مصرف چای جعفری از سمی شدن کبد پیشگیری می کند. پس استفاده از دمنوش جعفری برای سلامت بدن بسیار مفید است. برای تهیه این دمنوش می بایست جعفری ها را با دقت شستشو دهید و خرد کنید. بعد ظرف حاوی آب را بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب، برگ‌ها را درون آن بریزید و حرارت را پایین آورید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه دیگر نیز بگذرد. سپس این مخلوط را از صافی بگذرانید و پس از سرد شدن آن مقداری عسل و لیمو برای طعم بخشی به آن اضافه کنید. بهتر است روزی یک الی دو فنجان از این چای گیاهی بنوشید.

چای جعفری

سم زدایی با دمنوش گزنه 

نام علمی گزنه urtico diocia می باشد. قدمت این گیاه به قرون وسطی بازمیگردد. در طی آن ادوار این گیاه به عنوان داروی ادرارآور و برای درمان درد مفاصل و عضلات مورد استفاده قرار می گرفت. لمس برگ های گزنه دردآور بوده و منجر به سوزش سرانگشتان دست می شود. اما اگر با حوصله چیده شود، می تواند در درمان بسیاری از امراض همچون تب یونجه و بیماری های مرتبط با استخوان، آلرژی و سم زدایی بدن موثر واقع شود. هرچند که این گیاه به اشکال مختلف از قرص و پماد و کرم گرفته تا دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد، اما بهترین نوع مصرف آن به شکل دمنوش می باشد. شما می‌توانید از مدل های چای کیسه ای آن برای مصرف استفاده کنید. این دمنوش بهتر است روزانه دو بار مورد استفاده قرار گیرد، تا بتواند به عنوان یکی از دمنوش های سم زدایی بدن تاثیرات خود را بر جای گذارد.

نتیجه گیری :

سم زدایی بدن منجر به ایجاد شفافیت و درخشندگی در پوست و برطرف کردن یبوست و انگل معده می شود. افرادی که سم زدایی بدن را به صورت مرتب انجام می‌دهند، از میزان نشاط و انرژی بیشتری نسبت به سایر افراد برخوردار هستند. داروهای گیاهی و شیمیایی مختلف و متفاوتی برای این منظور وجود دارد، اما مصرف داروهای شیمیایی عوارض جانبی خاص خود را دارد و این در حالی است که مصرف مواد گیاهی نه تنها برای سلامتی بدن مضر نیست، بلکه فوایدی را نیز عاید بدن خواهد کرد. دمنوش های گیاهی در این میان برای این منظور بهترین گزینه هستند. ما در این مقاله قصد داشتیم که به شما برخی از دمنوش های سم زدایی بدن را معرفی کنیم.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3 | منبع4 | منبع5

فاطمه شمشیرگر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید