کالری و ارزش غذایی سیب زمینی سرخ


سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده کالری و ارزش غذایی سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده
سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • چرا؟ B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده : (kc) ۱۶۲.۰۰

پروتئین

2.56 g / 56 g (5%)

۲.۵۶ g / ۵۶ g ( ۵%)

چربی

7.47 g / 81.1 g (9%)

۷.۴۷ g / ۸۱.۱ g ( ۹%)

کربوهیدرات

22.22 g / 130 g (17%)

۲۲.۲۲ g / ۱۳۰ g ( ۱۷%)

انرژی

162 kc / 1474 kc (11%)

۱۶۲.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۱%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده را بسوزانم؟

معادل ۴۶ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۲۱ دقیقه
دویدن
معادل ۸۱ دقیقه
پیاده روی
معادل ۲۳ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۶۲.۰۰ - %
چربی کل ۷.۴۷ - %
    چربی اشباع شده ۱.۸۴ - %
    چربی ترانس ۰.۱۵ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۳۸۰.۰۰ ۲۵ %
کربوهیدرات کل ۲۲.۲۲ ۱۷ %
    فیبر رژیمی ۲.۴۰ - %
    قند ۰.۳۴ - %
پروتئین ۲.۵۶ ۵ %
ویتامین A ۰.۰۰ ۰ %
کلسیم ۱۴.۰۰ ۱ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۴۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲۷.۷ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۸۰.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۱۹.۹ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۴.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۱۹.۷ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۸۴ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۱۶ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷.۴۷ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۸.۳ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۵۶ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۶.۵ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵.۱۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۱.۴ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۷۲ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۳ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۳۴ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

ویتامین ها - موجود در سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین C ۵.۱۰ میکرو گرم ۶ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۱۶۲.۰۰ کیلو کالری ۱۱ %
آب ۶۶.۰۶ گرم ۲ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۲.۵۶ گرم ۵ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب ترانس ۰.۱۵ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۱.۸۴ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۷.۴۷ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فیبر ۲.۴۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۲۲.۲۲ گرم ۱۷ %
شکرها ۰.۳۴ گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آهن ۰.۷۲ میلی گرم ۹ %
سدیم ۳۸۰.۰۰ میلی گرم ۲۵ %
کلسیم ۱۴.۰۰ میلی گرم ۱ %
پتاسیم ۳۸۱.۰۰ میلی گرم ۱۱ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه پرکالری ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده

سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده از دسته سبزیجات و محصولات گیاهی است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۱۶۲.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۲۲.۲۲ گرم کربوهیدرات و ۲.۵۶ گرم پروتئین و ۷.۴۷ گرم چربی است.


این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۰ میلی گرم کلسترول ۰.۱۵ گرم اسیدهای چرب ترانس ۱.۸۴ گرم اسیدهای چرب اشباع ۷.۴۷ گرم چربی ها

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۲.۴۰ گرم فیبر ۲۲.۲۲ گرم کربوهیدرات ها ۰.۳۴ گرم شکرها

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۰.۷۲ میلی گرم آهن ۳۸۰.۰۰ میلی گرم سدیم ۱۴.۰۰ میلی گرم کلسیم ۳۸۱.۰۰ میلی گرم پتاسیم

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۰ IU ویتامین A ۵.۱۰ میکرو گرم ویتامین C

۱.۰۰ واحد گروه پرکالری

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده حاوی ۱۶۲.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۴۶ دقیقه دوچرخه سواری ، ۲۱ دقیقه دویدن ، ۸۱ دقیقه پیاده روی ، ۲۳ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم سیب زمینی سرخ شده(منجمد)، برش گوه ای، نیمه آماده رو بسوزونید

منبع : USDA