کالری و ارزش غذایی میتلف (لقمه ای) یا برگر گیاهخواری


میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری کالری و ارزش غذایی میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری
میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری : (kc) ۱۹۷.۰۰

پروتئین

21 g / 56 g (38%)

۲۱.۰۰ g / ۵۶ g ( ۳۸%)

چربی

9 g / 81.1 g (11%)

۹.۰۰ g / ۸۱.۱ g ( ۱۱%)

کربوهیدرات

8 g / 130 g (6%)

۸.۰۰ g / ۱۳۰ g ( ۶%)

انرژی

197 kc / 1474 kc (13%)

۱۹۷.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۳%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری را بسوزانم؟

معادل ۵۶ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۲۵ دقیقه
دویدن
معادل ۹۹ دقیقه
پیاده روی
معادل ۲۹ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۹۷.۰۰ - %
چربی کل ۹.۰۰ - %
    چربی اشباع شده ۱.۴۳ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۵۵۰.۰۰ ۳۷ %
کربوهیدرات کل ۸.۰۰ ۶ %
    فیبر رژیمی ۴.۶۰ - %
    قند ۱.۲۰ - %
پروتئین ۲۱.۰۰ ۳۸ %
ویتامین A ۰.۰۰ ۰ %
کلسیم ۲۹.۰۰ ۳ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۱.۰۰ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۲۶.۶ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴.۶۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲۶.۶ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۹.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۲۰.۵ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۵۰.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۱۴.۴ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۴۳ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۶.۲ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۹.۰۰ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۵ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۱۰ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۴ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۲۰ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۳ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

ویتامین ها - موجود در میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب۳( نیاسین) ۱۰.۰۰ میلی گرم ۶۳ %
ویتامین ب۶ ۱.۲۰ میلی گرم ۹۲ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۷۳.۱۰ میلی گرم ۱۳ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۹۰ میلی گرم ۷۵ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۶۰ میلی گرم ۴۶ %
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۲.۴۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب9 (فولات) ۷۸.۰۰ میکرو گرم ۲۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۱۹۷.۰۰ کیلو کالری ۱۳ %
آب ۵۸.۰۰ گرم ۲ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کربوهیدرات ها ۸.۰۰ گرم ۶ %
شکرها ۱.۲۰ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۴.۶۰ گرم ۱۰۰ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۹.۰۰ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۴.۱۵ گرم ۲۴ %
امگا 3 ۰.۵۲ گرم ۳۳ %
چربی اشباع نشده یگانه ۲.۱۹ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۴.۶۷ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۱.۴۳ گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کلسیم ۲۹.۰۰ میلی گرم ۳ %
پتاسیم ۱۸۰.۰۰ میلی گرم ۵ %
روی ۱.۸۰ میلی گرم ۱۶ %
آهن ۲.۱۰ میلی گرم ۲۶ %
منیزیم ۱۸.۰۰ میلی گرم ۵ %
فسفر ۳۴۴.۰۰ میلی گرم ۴۹ %
سدیم ۵۵۰.۰۰ میلی گرم ۳۷ %
مس ۰.۷۱ میلی گرم ۰ %
سلنیوم ۰.۸۰ میکرو گرم ۱ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۲۱.۰۰ گرم ۳۸ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه گوشت ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری

میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری از دسته متفرقه است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۱۹۷.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۸.۰۰ گرم کربوهیدرات و ۲۱.۰۰ گرم پروتئین و ۹.۰۰ گرم چربی است.


این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۸.۰۰ گرم کربوهیدرات ها ۱.۲۰ گرم شکرها ۴.۶۰ گرم فیبر

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین K ۰.۰۰ IU ویتامین D (D2 + D3) ۱۰.۰۰ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۱.۲۰ میلی گرم ویتامین ب۶ ۷۳.۱۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۹۰ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۶۰ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۲.۴۰ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۰۰ IU ویتامین A ۷۸.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات)

این غذا چقدر چربی داره؟

۹.۰۰ گرم چربی ها ۴.۱۵ گرم امگا 6 ۰.۵۲ گرم امگا 3 ۲.۱۹ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۴.۶۷ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۰۰ میلی گرم کلسترول ۱.۴۳ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۰ گرم اسیدهای چرب ترانس

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۲۹.۰۰ میلی گرم کلسیم ۱۸۰.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۱.۸۰ میلی گرم روی ۲.۱۰ میلی گرم آهن ۱۸.۰۰ میلی گرم منیزیم ۳۴۴.۰۰ میلی گرم فسفر ۵۵۰.۰۰ میلی گرم سدیم ۰.۷۱ میلی گرم مس ۰.۸۰ میکرو گرم سلنیوم

۱.۰۰ واحد گروه گوشت

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری حاوی ۱۹۷.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۵۶ دقیقه دوچرخه سواری ، ۲۵ دقیقه دویدن ، ۹۹ دقیقه پیاده روی ، ۲۹ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم میتلف(لقمه ای) یا برگر گیاهخواری رو بسوزونید

منبع : USDA