کالری و ارزش غذایی میگو ، خام


 میگو(خام) کالری و ارزش غذایی  میگو(خام)
 میگو(خام)  میگو(خام)
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم میگو(خام) : (kc) ۸۵.۰۰

پروتئین

20.1 g / 56 g (36%)

۲۰.۱۰ g / ۵۶ g ( ۳۶%)

چربی

0.51 g / 81.1 g (1%)

۰.۵۱ g / ۸۱.۱ g ( ۱%)

کربوهیدرات

0 g / 130 g (0%)

۰.۰۰ g / ۱۳۰ g ( ۰%)

انرژی

85 kc / 1474 kc (6%)

۸۵.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۶%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم میگو(خام) را بسوزانم؟

معادل ۲۴ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۱۱ دقیقه
دویدن
معادل ۴۳ دقیقه
پیاده روی
معادل ۱۲ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی میگو(خام)

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۸۵.۰۰ - %
چربی کل ۰.۵۱ - %
    چربی اشباع شده ۰.۱۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۱۶۱.۰۰ - %
سدیم ۱۱۹.۰۰ ۸ %
کربوهیدرات کل ۰.۰۰ ۰ %
    فیبر رژیمی ۰.۰۰ - %
    قند ۰.۰۰ - %
پروتئین ۲۰.۱۰ ۳۶ %
ویتامین A ۰.۰۰ ۰ %
کلسیم ۶۴.۰۰ ۶ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶۴.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۵۵.۶ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۰.۱۰ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۳۱.۴ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۶۱.۰۰ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۸.۱ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۱۹.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۳.۸ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۱۰ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۰.۵ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۵۱ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۰.۳ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۵۲ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

ویتامین ها - موجود در میگو(خام)

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۰.۵۱ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۰.۰۳ گرم ۰ %
امگا 3 ۰.۰۰ گرم ۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۰.۰۹ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۱۵ گرم ۱۰۰ %
کلسترول ۱۶۱.۰۰ میلی گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۰ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۰.۱۰ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۸۵.۰۰ کیلو کالری ۶ %
آب ۷۸.۴۵ گرم ۲ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کلسیم ۶۴.۰۰ میلی گرم ۶ %
پتاسیم ۲۶۴.۰۰ میلی گرم ۸ %
روی ۱.۳۴ میلی گرم ۱۲ %
آهن ۰.۵۲ میلی گرم ۷ %
منیزیم ۳۵.۰۰ میلی گرم ۹ %
فسفر ۲۱۴.۰۰ میلی گرم ۳۱ %
سدیم ۱۱۹.۰۰ میلی گرم ۸ %
مس ۰.۳۹ میلی گرم ۰ %
منگنز ۰.۰۳ میلی گرم ۱ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۲۰.۱۰ گرم ۳۶ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه شیر و لبنیات ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

میگو(خام)

میگو(خام) از دسته گوشت ها است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۸۵.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۰.۰۰ گرم کربوهیدرات و ۲۰.۱۰ گرم پروتئین و ۰.۵۱ گرم چربی است.


این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۵۱ گرم چربی ها ۰.۰۳ گرم امگا 6 ۰.۰۰ گرم امگا 3 ۰.۰۹ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۰.۱۵ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۱۶۱.۰۰ میلی گرم کلسترول ۰.۰۰ گرم اسیدهای چرب ترانس ۰.۱۰ گرم اسیدهای چرب اشباع

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۰.۰۰ گرم کربوهیدرات ها

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۶۴.۰۰ میلی گرم کلسیم ۲۶۴.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۱.۳۴ میلی گرم روی ۰.۵۲ میلی گرم آهن ۳۵.۰۰ میلی گرم منیزیم ۲۱۴.۰۰ میلی گرم فسفر ۱۱۹.۰۰ میلی گرم سدیم ۰.۳۹ میلی گرم مس ۰.۰۳ میلی گرم منگنز

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۱.۰۰ واحد گروه شیر و لبنیات

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از میگو(خام) حاوی ۸۵.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۲۴ دقیقه دوچرخه سواری ، ۱۱ دقیقه دویدن ، ۴۳ دقیقه پیاده روی ، ۱۲ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم میگو(خام) رو بسوزونید

منبع : USDA