کالری و ارزش غذایی سبزی دلمه


سبزی دلمه کالری و ارزش غذایی سبزی دلمه
سبزی دلمه سبزی دلمه
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم سبزی دلمه : (kc) ۶۶.۴۰

پروتئین

2.98 g / 56 g (5%)

۲.۹۸ g / ۵۶ g ( ۵%)

چربی

1.32 g / 81.1 g (2%)

۱.۳۲ g / ۸۱.۱ g ( ۲%)

کربوهیدرات

14.34 g / 130 g (11%)

۱۴.۳۴ g / ۱۳۰ g ( ۱۱%)

انرژی

66.4 kc / 1474 kc (5%)

۶۶.۴۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۵%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم سبزی دلمه را بسوزانم؟

معادل ۱۹ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۸ دقیقه
دویدن
معادل ۳۳ دقیقه
پیاده روی
معادل ۱۰ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سبزی دلمه

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۶۶.۴۰ - %
چربی کل ۱.۳۲ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۹ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۳۴.۷۰ ۲ %
کربوهیدرات کل ۱۴.۳۴ ۱۱ %
    فیبر رژیمی ۶.۹۹ - %
    قند ۱.۴۳ - %
پروتئین ۲.۹۸ ۵ %
ویتامین A ۴۱۵۲.۹۶ ۴۶۱ %
کلسیم ۳۲۹.۲۹ ۳۳ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴۱۵۲.۹۶ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۴۵.۴ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۲۹.۲۹ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۴۳.۹ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶.۹۹ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۷.۶ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۸.۶۷ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۱.۶ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۹۸ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۰.۷ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۷.۹۷ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۳ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۴.۷۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۳۲ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۰۹ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۴۳ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

ویتامین ها - موجود در سبزی دلمه

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین E ۰.۱۸ میلی گرم ۱ %
بتا-کاروتن ۱۷۵۶.۲۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
گاما-توکوفرول ۰.۱۶ میلی گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۶ ۰.۳۱ میلی گرم ۲۴ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۲۳ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۹ میلی گرم ۷ %
ویتامین A ۴۱۵۲.۹۶ IU ۱۰۰ %
ویتامین K ۵۱۷.۰۳ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۱.۱۶ میلی گرم ۷ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۱۲ میلی گرم ۱۰ %
لوتئین + زآگزانتین ۱۷۵۴.۱۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۶.۱۷ میلی گرم ۱ %
ویتامین C ۵۸.۶۷ میکرو گرم ۶۵ %
ویتامین ب9 (فولات) ۸۶.۹۰ میکرو گرم ۲۲ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
شکرها ۱.۴۳ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۶.۹۹ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۱۴.۳۴ گرم ۱۱ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
متیونین ۰.۰۱ گرم ۱۰۰ %
تیروزین ۰.۰۴ گرم ۱۰۰ %
ایزولوسین ۰.۰۷ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۰۹ گرم ۱۰۰ %
تریپتوفان ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۰۸ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۱۰ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۰۷ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۰۶ گرم ۱۰۰ %
هیستیدین ۰.۰۴ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۲.۹۸ گرم ۵ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۹ گرم ۱۰۰ %
امگا 3 ۰.۰۳ گرم ۲ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۱۰ گرم ۱۰۰ %
گلوکز ۰.۱۶ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۰.۱۷ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۱.۳۲ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۰.۰۶ گرم ۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
سلنیوم ۰.۷۴ میکرو گرم ۱ %
فسفر ۵۸.۰۸ میلی گرم ۸ %
آهن ۷.۹۷ میلی گرم ۱۰۰ %
پتاسیم ۴۸۷.۹۰ میلی گرم ۱۴ %
منیزیم ۷۶.۸۵ میلی گرم ۱۹ %
کلسیم ۳۲۹.۲۹ میلی گرم ۳۳ %
منگنز ۱.۰۲ میلی گرم ۴۴ %
مس ۰.۱۸ میلی گرم ۰ %
سدیم ۳۴.۷۰ میلی گرم ۲ %
روی ۱.۰۵ میلی گرم ۱۰ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۷۸.۹۰ گرم ۲ %
انرژی ۶۶.۴۰ کیلو کالری ۵ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه سبزیجات ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

سبزی دلمه

سبزی دلمه از دسته سبزیجات است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۶۶.۴۰ کیلو کالری انرژی و ۱۴.۳۴ گرم کربوهیدرات و ۲.۹۸ گرم پروتئین و ۱.۳۲ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۱۸ میلی گرم ویتامین E ۰.۳۱ میلی گرم ویتامین ب۶ ۰.۲۳ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۰۹ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۴۱۵۲.۹۶ IU ویتامین A ۵۱۷.۰۳ میکرو گرم ویتامین K ۱.۱۶ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۱۲ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۶.۱۷ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۵۸.۶۷ میکرو گرم ویتامین C ۸۶.۹۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات)

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۱.۴۳ گرم شکرها ۶.۹۹ گرم فیبر ۱۴.۳۴ گرم کربوهیدرات ها

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۹ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۳ گرم امگا 3 ۰.۱۰ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۱۶ گرم گلوکز ۰.۱۷ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۱.۳۲ گرم چربی ها ۰.۰۶ گرم امگا 6

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۰.۷۴ میکرو گرم سلنیوم ۵۸.۰۸ میلی گرم فسفر ۷.۹۷ میلی گرم آهن ۴۸۷.۹۰ میلی گرم پتاسیم ۷۶.۸۵ میلی گرم منیزیم ۳۲۹.۲۹ میلی گرم کلسیم ۱.۰۲ میلی گرم منگنز ۰.۱۸ میلی گرم مس ۳۴.۷۰ میلی گرم سدیم ۱.۰۵ میلی گرم روی

۱.۰۰ واحد گروه سبزیجات

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از سبزی دلمه حاوی ۶۶.۴۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۱۹ دقیقه دوچرخه سواری ، ۸ دقیقه دویدن ، ۳۳ دقیقه پیاده روی ، ۱۰ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم سبزی دلمه رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا