کالری و ارزش غذایی سس ترش و شیرین


سس ترش و شیرین کالری و ارزش غذایی سس ترش و شیرین
سس ترش و شیرین سس ترش و شیرین
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • چرا؟ C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم سس ترش و شیرین : (kc) ۱۵۴.۰۰

پروتئین

0.27 g / 56 g (0%)

۰.۲۷ g / ۵۶ g ( ۰%)

چربی

0.02 g / 81.1 g (0%)

۰.۰۲ g / ۸۱.۱ g ( ۰%)

کربوهیدرات

38.22 g / 130 g (29%)

۳۸.۲۲ g / ۱۳۰ g ( ۲۹%)

انرژی

154 kc / 1474 kc (10%)

۱۵۴.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۱۰%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم سس ترش و شیرین را بسوزانم؟

معادل ۴۴ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۱۹ دقیقه
دویدن
معادل ۷۷ دقیقه
پیاده روی
معادل ۲۲ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سس ترش و شیرین

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۱۵۴.۰۰ - %
چربی کل ۰.۰۲ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۵۳۹.۰۰ ۳۶ %
کربوهیدرات کل ۳۸.۲۲ ۲۹ %
    فیبر رژیمی ۰.۱۰ - %
    قند ۱۸.۷۵ - %
پروتئین ۰.۲۷ ۰ %
ویتامین A ۱۰.۰۰ ۱ %
کلسیم ۱۰.۰۰ ۱ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۵۳۹.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۴۹.۲ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۰.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۲۴.۶ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۸.۷۵ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۱۶.۵ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۸.۷۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۴.۳ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۰.۰۰ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۲ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۱۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۲۷ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱.۲ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۲۱ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۰۲ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۰ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

ویتامین ها - موجود در سس ترش و شیرین

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۱۹ میلی گرم ۱ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۰۹ میلی گرم ۲ %
ویتامین ب۶ ۰.۰۵ میلی گرم ۴ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۲.۴۰ میلی گرم ۰ %
ویتامین A ۱۰.۰۰ IU ۱ %
بتا-کاروتن ۶.۰۰ میکرو گرم ۱۰۰ %
ویتامین C ۸.۷۰ میکرو گرم ۱۰ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۵ میلی گرم ۴ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۲ میلی گرم ۱ %
ویتامین K ۰.۲۰ میکرو گرم ۰ %
ویتامین ب9 (فولات) ۸.۰۰ میکرو گرم ۲ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۶۰.۲۷ گرم ۲ %
انرژی ۱۵۴.۰۰ کیلو کالری ۱۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
شکرها ۱۸.۷۵ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۳۸.۲۲ گرم ۲۹ %
فیبر ۰.۱۰ گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کلسیم ۱۰.۰۰ میلی گرم ۱ %
پتاسیم ۹۹.۰۰ میلی گرم ۳ %
روی ۰.۰۹ میلی گرم ۱ %
سلنیوم ۰.۴۰ میکرو گرم ۱ %
مس ۰.۰۸ میلی گرم ۰ %
منگنز ۰.۷۶ میلی گرم ۳۳ %
آهن ۰.۲۱ میلی گرم ۳ %
منیزیم ۸.۰۰ میلی گرم ۲ %
فسفر ۷.۰۰ میلی گرم ۱ %
سدیم ۵۳۹.۰۰ میلی گرم ۳۶ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
چربی ها ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۰.۲۷ گرم ۰ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه پرکالری ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

سس ترش و شیرین

سس ترش و شیرین از دسته سس و چاشنی است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۱۵۴.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۳۸.۲۲ گرم کربوهیدرات و ۰.۲۷ گرم پروتئین و ۰.۰۲ گرم چربی است.


این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۱۸.۷۵ گرم شکرها ۳۸.۲۲ گرم کربوهیدرات ها ۰.۱۰ گرم فیبر

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۱۰.۰۰ میلی گرم کلسیم ۹۹.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۰.۰۹ میلی گرم روی ۰.۴۰ میکرو گرم سلنیوم ۰.۰۸ میلی گرم مس ۰.۷۶ میلی گرم منگنز ۰.۲۱ میلی گرم آهن ۸.۰۰ میلی گرم منیزیم ۷.۰۰ میلی گرم فسفر ۵۳۹.۰۰ میلی گرم سدیم

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۲ گرم چربی ها ۰.۰۰ گرم امگا 6 ۰.۰۰ گرم امگا 3 ۰.۰۰ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۰.۰۰ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۰۰ میلی گرم کلسترول ۰.۰۰ گرم اسیدهای چرب اشباع

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۰ IU ویتامین D (D2 + D3) ۰.۱۹ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۰۹ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۰۵ میلی گرم ویتامین ب۶ ۲.۴۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۱۰.۰۰ IU ویتامین A ۸.۷۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۰۵ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۲ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۲۰ میکرو گرم ویتامین K ۸.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات)

۱.۰۰ واحد گروه پرکالری

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از سس ترش و شیرین حاوی ۱۵۴.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۴۴ دقیقه دوچرخه سواری ، ۱۹ دقیقه دویدن ، ۷۷ دقیقه پیاده روی ، ۲۲ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم سس ترش و شیرین رو بسوزونید

منبع : USDA