کالری و ارزش غذایی سس خردل (معمولی)


سس خردل معمولی کالری و ارزش غذایی سس خردل معمولی
سس خردل معمولی سس خردل معمولی
  • A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • چرا؟ D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم سس خردل معمولی : (kc) ۴۶۴.۰۰

پروتئین

0.87 g / 56 g (2%)

۰.۸۷ g / ۵۶ g ( ۲%)

چربی

40.83 g / 81.1 g (50%)

۴۰.۸۳ g / ۸۱.۱ g ( ۵۰%)

کربوهیدرات

23.33 g / 130 g (18%)

۲۳.۳۳ g / ۱۳۰ g ( ۱۸%)

انرژی

464 kc / 1474 kc (31%)

۴۶۴.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۳۱%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم سس خردل معمولی را بسوزانم؟

معادل ۱۳۳ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۵۹ دقیقه
دویدن
معادل ۲۳۲ دقیقه
پیاده روی
معادل ۶۷ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی سس خردل معمولی

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۴۶۴.۰۰ - %
چربی کل ۴۰.۸۳ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۰ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۲۹.۰۰ - %
سدیم ۶۵۰.۰۰ ۴۳ %
کربوهیدرات کل ۲۳.۳۳ ۱۸ %
    فیبر رژیمی ۰.۴۰ - %
    قند ۱۵.۸۴ - %
پروتئین ۰.۸۷ ۲ %
ویتامین A ۱۲.۰۰ ۱ %
کلسیم ۱۲.۰۰ ۱ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴۰.۸۳ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۳۹.۴ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶۵۰.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۲۹.۶ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۲.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۱۴.۷ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۵.۸۴ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۷ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۴۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۴ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۹.۰۰ میلی گرم کلسترول می باشد میزان تاثیر (۲.۱ %)

اگرچه کلسترول برای براي توليد هورمون، ويتامين D و اسيدهاي لازم براي هضم غذا مورد نیاز است اما میزان زیاد آن باعث رسوب در جداره هاي سرخرگ ها مي شود که علت عمده حمله قلبي و سکته است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۸۷ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱.۹ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱۲.۰۰ IU ویتامین A می باشد میزان تاثیر (۱.۲ %)

ویتامین آ برای محافظت از پوست، مخاط بینی، سینوس ها و سلامت دهان بسیار مفید است. این ویتامین در عملکرد سیستم ایمنی، رشد، تشکیل استخوان، باروری، ترمیم زخم و جراحت نقش بسزایی دارد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۲۹ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۱ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۲۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

ویتامین ها - موجود در سس خردل معمولی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۰۵ میکرو گرم ۲ %
ویتامین ب۶ ۰.۰۲ میلی گرم ۲ %
ویتامین ب9 (فولات) ۵.۰۰ میکرو گرم ۱ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۱۲ میلی گرم ۲ %
ویتامین C ۰.۲۰ میکرو گرم ۰ %
ویتامین D (D2 + D3) ۰.۱۰ IU ۱ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۰۶ میلی گرم ۰ %
ویتامین A ۱۲.۰۰ IU ۱ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۴ میلی گرم ۳ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۰۲ میلی گرم ۲ %
ویتامین E ۳.۵۳ میلی گرم ۲۴ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۲۰.۷۰ میلی گرم ۴ %
ویتامین K ۷۰.۰۰ میکرو گرم ۵۸ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
سدیم ۶۵۰.۰۰ میلی گرم ۴۳ %
پتاسیم ۲۰.۰۰ میلی گرم ۱ %
فسفر ۲۲.۰۰ میلی گرم ۳ %
منیزیم ۵.۰۰ میلی گرم ۱ %
سلنیوم ۵.۰۰ میکرو گرم ۹ %
کلسیم ۱۲.۰۰ میلی گرم ۱ %
آهن ۰.۲۹ میلی گرم ۴ %
منگنز ۰.۰۷ میلی گرم ۳ %
مس ۰.۰۲ میلی گرم ۰ %
روی ۰.۱۴ میلی گرم ۱ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۰.۸۷ گرم ۲ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
کلسترول ۲۹.۰۰ میلی گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۴۰.۸۳ گرم ۱۰۰ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
شکرها ۱۵.۸۴ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۰.۴۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۲۳.۳۳ گرم ۱۸ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۴۶۴.۰۰ کیلو کالری ۳۱ %
آب ۳۲.۶۴ گرم ۱ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه پرکالری ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

سس خردل معمولی

سس خردل معمولی از دسته سس و چاشنی است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۴۶۴.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۲۳.۳۳ گرم کربوهیدرات و ۰.۸۷ گرم پروتئین و ۴۰.۸۳ گرم چربی است.


مواد معدنی این غذا چقدره؟

۶۵۰.۰۰ میلی گرم سدیم ۲۰.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۲۲.۰۰ میلی گرم فسفر ۵.۰۰ میلی گرم منیزیم ۵.۰۰ میکرو گرم سلنیوم ۱۲.۰۰ میلی گرم کلسیم ۰.۲۹ میلی گرم آهن ۰.۰۷ میلی گرم منگنز ۰.۰۲ میلی گرم مس ۰.۱۴ میلی گرم روی

این غذا چقدر چربی داره؟

۲۹.۰۰ میلی گرم کلسترول ۴۰.۸۳ گرم چربی ها

این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۵ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۰۲ میلی گرم ویتامین ب۶ ۵.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۰.۱۲ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۲۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۱۰ IU ویتامین D (D2 + D3) ۰.۰۶ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۱۲.۰۰ IU ویتامین A ۰.۰۴ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۰۲ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۳.۵۳ میلی گرم ویتامین E ۲۰.۷۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۷۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین K

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۱۵.۸۴ گرم شکرها ۰.۴۰ گرم فیبر ۲۳.۳۳ گرم کربوهیدرات ها

۱.۰۰ واحد گروه پرکالری

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از سس خردل معمولی حاوی ۴۶۴.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۱۳۳ دقیقه دوچرخه سواری ، ۵۹ دقیقه دویدن ، ۲۳۲ دقیقه پیاده روی ، ۶۷ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم سس خردل معمولی رو بسوزونید

منبع : برچسب غذای روی کالا