کالری و ارزش غذایی پرتزل سفت ساده


 پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده کالری و ارزش غذایی  پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده
 پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده  پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده : (kc) ۳۸۱.۰۰

پروتئین

9.1 g / 56 g (16%)

۹.۱۰ g / ۵۶ g ( ۱۶%)

چربی

3.5 g / 81.1 g (4%)

۳.۵۰ g / ۸۱.۱ g ( ۴%)

کربوهیدرات

79.2 g / 130 g (61%)

۷۹.۲۰ g / ۱۳۰ g ( ۶۱%)

انرژی

381 kc / 1474 kc (26%)

۳۸۱.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۲۶%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده را بسوزانم؟

معادل ۱۰۹ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۴۸ دقیقه
دویدن
معادل ۱۹۱ دقیقه
پیاده روی
معادل ۵۵ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۳۸۱.۰۰ - %
چربی کل ۳.۵۰ - %
    چربی اشباع شده ۰.۷۵ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۲۵۰.۰۰ ۱۷ %
کربوهیدرات کل ۷۹.۲۰ ۶۱ %
    فیبر رژیمی ۲.۸۰ - %
    قند ۲.۲۱ - %
پروتئین ۹.۱۰ ۱۶ %
ویتامین A ۰.۰۰ ۰ %
کلسیم ۳۶.۰۰ ۴ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳۶.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۳۸.۳ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۸۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲۴.۴ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۹.۱۰ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۱۷.۴ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۵۰.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۹.۹ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۷۵ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۴.۹ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۵۰ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۲.۹ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴.۳۲ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۱.۲ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۲۱ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۰.۸ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

ویتامین ها - موجود در پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین K ۰.۹۰ میکرو گرم ۱ %
ویتامین ب ۴ (کولین) ۲۳.۵۰ میلی گرم ۴ %
ویتامین ب9 (فولات) ۸۳.۰۰ میکرو گرم ۲۱ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۴۶ میلی گرم ۳۸ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۶۲ میلی گرم ۴۸ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۵.۲۵ میلی گرم ۳۳ %
ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۲۹ میلی گرم ۶ %
ویتامین ب۶ ۰.۱۲ میلی گرم ۹ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
انرژی ۳۸۱.۰۰ کیلو کالری ۲۶ %
آب ۳.۳۰ گرم ۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
تریپتوفان ۰.۱۱ گرم ۱۰۰ %
ترئونین ۰.۲۶ گرم ۱۰۰ %
متیونین ۰.۱۶ گرم ۱۰۰ %
فنیل‌آلانین ۰.۴۵ گرم ۱۰۰ %
تیروزین ۰.۲۷ گرم ۱۰۰ %
پروتئین ۹.۱۰ گرم ۱۶ %
ایزولوسین ۰.۳۵ گرم ۱۰۰ %
لوسین ۰.۶۴ گرم ۱۰۰ %
لیزین ۰.۲۲ گرم ۱۰۰ %
سیستین ۰.۲۰ گرم ۱۰۰ %
والین ۰.۳۹ گرم ۱۰۰ %
هیستیدین ۰.۲۰ گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
سدیم ۲۵۰.۰۰ میلی گرم ۱۷ %
آهن ۴.۳۲ میلی گرم ۵۴ %
منیزیم ۳۵.۰۰ میلی گرم ۹ %
فسفر ۱۱۳.۰۰ میلی گرم ۱۶ %
مس ۰.۲۶ میلی گرم ۰ %
منگنز ۱.۷۹ میلی گرم ۷۸ %
کلسیم ۳۶.۰۰ میلی گرم ۴ %
پتاسیم ۱۴۶.۰۰ میلی گرم ۴ %
روی ۰.۸۵ میلی گرم ۸ %
سلنیوم ۵.۸۰ میکرو گرم ۱۱ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب اشباع ۰.۷۵ گرم ۱۰۰ %
چربی ها ۳.۵۰ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۱.۳۶ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۱.۲۲ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۱.۱۵ گرم ۷ %
امگا 3 ۰.۰۶ گرم ۴ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
شکرها ۲.۲۱ گرم ۱۰۰ %
فیبر ۲.۸۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۷۹.۲۰ گرم ۶۱ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه پرکالری ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده

پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده از دسته تنقلات، خوراک مختصر است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۳۸۱.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۷۹.۲۰ گرم کربوهیدرات و ۹.۱۰ گرم پروتئین و ۳.۵۰ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۰ IU ویتامین A ۰.۹۰ میکرو گرم ویتامین K ۰.۰۰ IU ویتامین D (D2 + D3) ۲۳.۵۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۸۳.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۴۶ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۶۲ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۵.۲۵ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۲۹ میلی گرم ویتامین ب۵(پانتوتنیک اسید) ۰.۱۲ میلی گرم ویتامین ب۶

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۲۵۰.۰۰ میلی گرم سدیم ۴.۳۲ میلی گرم آهن ۳۵.۰۰ میلی گرم منیزیم ۱۱۳.۰۰ میلی گرم فسفر ۰.۲۶ میلی گرم مس ۱.۷۹ میلی گرم منگنز ۳۶.۰۰ میلی گرم کلسیم ۱۴۶.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۰.۸۵ میلی گرم روی ۵.۸۰ میکرو گرم سلنیوم

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۰ میلی گرم کلسترول ۰.۷۵ گرم اسیدهای چرب اشباع ۳.۵۰ گرم چربی ها ۱.۳۶ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۱.۲۲ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۱.۱۵ گرم امگا 6 ۰.۰۶ گرم امگا 3

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۲.۲۱ گرم شکرها ۲.۸۰ گرم فیبر ۷۹.۲۰ گرم کربوهیدرات ها

۱.۰۰ واحد گروه پرکالری

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده حاوی ۳۸۱.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۱۰۹ دقیقه دوچرخه سواری ، ۴۸ دقیقه دویدن ، ۱۹۱ دقیقه پیاده روی ، ۵۵ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم پرتزل سفت ساده بی نمک(چوب شور)، با آرد غنی شده رو بسوزونید

منبع : USDA