کالری و ارزش غذایی کشمش سیاه (بدون هسته)


کشمش سیاه بی دانه کالری و ارزش غذایی کشمش سیاه بی دانه
کشمش سیاه بی دانه کشمش سیاه بی دانه
  • چرا؟ A
  • A-
  • B+
  • B
  • B-
  • C+
  • C
  • C-
  • D+
  • D

رتبه ارزش غذایی

کالری در ۱۰۰ گرم کشمش سیاه بی دانه : (kc) ۲۹۹.۰۰

پروتئین

3.3 g / 56 g (6%)

۳.۳۰ g / ۵۶ g ( ۶%)

چربی

0.25 g / 81.1 g (0%)

۰.۲۵ g / ۸۱.۱ g ( ۰%)

کربوهیدرات

79.32 g / 130 g (61%)

۷۹.۳۲ g / ۱۳۰ g ( ۶۱%)

انرژی

299 kc / 1474 kc (20%)

۲۹۹.۰۰ kc / ۱۴۷۴ kc ( ۲۰%)


با چند دقیقه ورزش می توانم کالری موجود در ۱۰۰ گرم کشمش سیاه بی دانه را بسوزانم؟

معادل ۸۵ دقیقه
دوچرخه سواری
معادل ۳۸ دقیقه
دویدن
معادل ۱۵۰ دقیقه
پیاده روی
معادل ۴۳ دقیقه
ورزش های آبی
محاسبه شده برای یک خانم ۲۵ ساله با قد ۱۷۰ سانتی متر و وزن ۶۵ کیلوگرم
برای سفارشی سازی و امکانات بسیار دیگر ثبت نام کنید
استاندارد آمریکا

جدول ارزش غذایی کشمش سیاه بی دانه

ارزش غذایی

میزان سرو 1 وعده غذایی کامل : 100 گرم

میزان در هر وعده درصد نیاز روزانه
کالری ۲۹۹.۰۰ - %
چربی کل ۰.۲۵ - %
    چربی اشباع شده ۰.۰۹ - %
    چربی ترانس ۰.۰۰ - %
کلسترول ۰.۰۰ - %
سدیم ۲۶.۰۰ ۲ %
کربوهیدرات کل ۷۹.۳۲ ۶۱ %
    فیبر رژیمی ۴.۵۰ - %
    قند ۶۵.۱۸ - %
پروتئین ۳.۳۰ ۶ %
ویتامین A ۰.۰۰ ۰ %
کلسیم ۶۲.۰۰ ۶ %
برای مشاهده وارد شوید

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶۲.۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد میزان تاثیر (۴۷.۴ %)

کلسیم علاوه بر نقش مهمش در تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، به عنوان یک پیام‌رسان، نقش بسیار مهمی نیز در مسیرهای نشانه‌گذاری سلولی در سرتاسر بدن ایفا می‌کند، همین‌طور این ماده‌ی معدنی برای کارکرد طبیعی سلول‌ها، انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انعقاد خون، انقباض ماهیچه‌ها، و آرام‌سازی ماهیچه‌ها نیز بسیار کاربردی است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۴.۵۰ گرم فیبر می باشد میزان تاثیر (۲۸.۲ %)

مصرف فیبر به میزان کافی، احتمال بروز مشکلات قلبی، سکته و دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۶۵.۱۸ گرم شکرها می باشد میزان تاثیر (۱۷.۸ %)

مضرات زیاده روی در مصرف این مغذی به قدری است که کاها از آن به اسم سفید یاد می شود.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۳.۳۰ گرم پروتئین می باشد میزان تاثیر (۴.۵ %)

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲۶.۰۰ میلی گرم سدیم می باشد میزان تاثیر (۰.۷ %)

اگرچه از دیرباز نمک برای بدن اهمیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن می تواند برای اعضای حیاتی بدن چون کلیه ها ، استخوان ها ، قلب ، پوست و معده مضر باشد

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۰۹ گرم اسیدهای چرب اشباع می باشد میزان تاثیر (۰.۴ %)

چربی‌های اشباع شده در طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه کردن Hydrogenation به وجود می‌آیند، فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن اضافه شده و در دمای زیادی گرم می‌شود. این کار عمر مفید چربی را افزایش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۱.۷۹ میلی گرم آهن می باشد میزان تاثیر (۰.۴ %)

آهن، ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن است اما درست مانند سایر مغذی‌ها، زیادی آن برای بدن ضرر دارد. مصرف زیاد مکمل آهن می‌تواند مسمومیت شدیدی ایجاد کند.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۲.۳۰ میکرو گرم ویتامین C می باشد میزان تاثیر (۰.۴ %)

بدن شما خودش ویتامین C تولید نمی‌کند و حتی قادر هم نیست که این ویتامین را ذخیره کند؛ درنتیجه بسیار مهم است که در رژیم غذایی روزانه‌تان مقدار زیادی میوه‌ و سبزیجات حاوی ویتامین C مصرف کنید. مزایای ویتامین C عبارت‌اند از: جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی؛ محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی؛ محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی؛ محافظت در برابر بیماری‌های چشم؛ پیشگیری از چروک شدن پوست.

۱۰۰ گرم از این غذا دارای ۰.۲۵ گرم چربی ها می باشد میزان تاثیر (۰.۲ %)

اگرچه وجود چربی برای جذب ویتامین های A، D، E و K ضروری می باشد، اما جذب زیاد آن به بالا رفتن لیپوپروتئین که نوع بد کلسترول است کمک می‌کنند.

ویتامین ها - موجود در کشمش سیاه بی دانه

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
ویتامین ب ۴ (کولین) ۱۱.۱۰ میلی گرم ۲ %
ویتامین ب9 (فولات) ۵.۰۰ میکرو گرم ۱ %
ویتامین K ۳.۵۰ میکرو گرم ۳ %
ویتامین C ۲.۳۰ میکرو گرم ۳ %
ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۱۱ میلی گرم ۹ %
ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۱۳ میلی گرم ۱۰ %
ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۷۷ میلی گرم ۵ %
ویتامین ب۶ ۰.۱۷ میلی گرم ۱۳ %

عمومی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آب ۱۵.۴۶ گرم ۰ %
انرژی ۲۹۹.۰۰ کیلو کالری ۲۰ %

لیپید ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۰ گرم ۱۰۰ %
اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۹ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده یگانه ۰.۰۲ گرم ۱۰۰ %
چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۰۵ گرم ۱۰۰ %
امگا 6 ۰.۰۴ گرم ۰ %
امگا 3 ۰.۰۱ گرم ۱ %
چربی ها ۰.۲۵ گرم ۱۰۰ %
گلوکز ۳۰.۵۱ گرم ۱۰۰ %

مواد معدنی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
آهن ۱.۷۹ میلی گرم ۲۲ %
منیزیم ۳۶.۰۰ میلی گرم ۹ %
فسفر ۹۸.۰۰ میلی گرم ۱۴ %
سدیم ۲۶.۰۰ میلی گرم ۲ %
مس ۰.۲۷ میلی گرم ۰ %
منگنز ۰.۲۸ میلی گرم ۱۲ %
پتاسیم ۷۴۴.۰۰ میلی گرم ۲۲ %
روی ۰.۳۶ میلی گرم ۳ %
کلسیم ۶۲.۰۰ میلی گرم ۶ %
سلنیوم ۰.۶۰ میکرو گرم ۱ %

کربو هیدرات ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
فیبر ۴.۵۰ گرم ۱۰۰ %
کربوهیدرات ها ۷۹.۳۲ گرم ۶۱ %
شکرها ۶۵.۱۸ گرم ۱۰۰ %

پروتئین ها

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
پروتئین ۳.۳۰ گرم ۶ %

گروه های غذایی

عنوان مقدار در 100 گرم پوشش نیاز روزانه
گروه میوه ۱.۰۰ واحد ۱۰۰ %

کشمش سیاه بی دانه

کشمش سیاه بی دانه از دسته میوه ها است.

۱۰۰ گرم از این غذا حاوی ۲۹۹.۰۰ کیلو کالری انرژی و ۷۹.۳۲ گرم کربوهیدرات و ۳.۳۰ گرم پروتئین و ۰.۲۵ گرم چربی است.


این غذا چه ویتامین هایی داره؟

۰.۰۰ IU ویتامین D (D2 + D3) ۱۱.۱۰ میلی گرم ویتامین ب ۴ (کولین) ۰.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب۱۲ (کوبالامین) ۵.۰۰ میکرو گرم ویتامین ب9 (فولات) ۰.۰۰ IU ویتامین A ۳.۵۰ میکرو گرم ویتامین K ۲.۳۰ میکرو گرم ویتامین C ۰.۱۱ میلی گرم ویتامین ب۱ (تیامین) ۰.۱۳ میلی گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین ) ۰.۷۷ میلی گرم ویتامین ب۳( نیاسین) ۰.۱۷ میلی گرم ویتامین ب۶

این غذا چقدر چربی داره؟

۰.۰۰ میلی گرم کلسترول ۰.۰۰ گرم اسیدهای چرب ترانس ۰.۰۹ گرم اسیدهای چرب اشباع ۰.۰۲ گرم چربی اشباع نشده یگانه ۰.۰۵ گرم چربی اشباع نشده چندگانه ۰.۰۴ گرم امگا 6 ۰.۰۱ گرم امگا 3 ۰.۲۵ گرم چربی ها ۳۰.۵۱ گرم گلوکز

مواد معدنی این غذا چقدره؟

۱.۷۹ میلی گرم آهن ۳۶.۰۰ میلی گرم منیزیم ۹۸.۰۰ میلی گرم فسفر ۲۶.۰۰ میلی گرم سدیم ۰.۲۷ میلی گرم مس ۰.۲۸ میلی گرم منگنز ۷۴۴.۰۰ میلی گرم پتاسیم ۰.۳۶ میلی گرم روی ۶۲.۰۰ میلی گرم کلسیم ۰.۶۰ میکرو گرم سلنیوم

این غذا شامل چه قندهایی هست؟

۴.۵۰ گرم فیبر ۷۹.۳۲ گرم کربوهیدرات ها ۶۵.۱۸ گرم شکرها

۱.۰۰ واحد گروه میوه

این غذا چقدر کالری داره؟

۱۰۰ گرم از کشمش سیاه بی دانه حاوی ۲۹۹.۰۰ کیلو کالری انرژی است

چقدر ورزش کنم تا کالری این غذا رو بسوزونم؟

شما با ۸۵ دقیقه دوچرخه سواری ، ۳۸ دقیقه دویدن ، ۱۵۰ دقیقه پیاده روی ، ۴۳ دقیقه ورزش های آبی ، می تونید کالری موجود در ۱۰۰ گرم کشمش سیاه بی دانه رو بسوزونید

منبع : USDA