صفحه اصلی > سبک زندگی : عرق کاسنی برای کبد چرب + زمان و نحوه مصرف عرق کاسنی و شاتره

عرق کاسنی برای کبد چرب + زمان و نحوه مصرف عرق کاسنی و شاتره

عرق کاسنی برای کبد چرب

فهرست مطالب

از رایج ترین بیماری ها، کبد چرب است که به خاطر تجمع بیش از حد چربی در کبد بروز پیدا می کند. اما چه نوع عرقیجاتی برای کبد چرب مناسب هستند؟ کاسنی و شاتره، هر دو جزو پرخاصیت ترین انواع عرقیجات برای بهبود عارضه کبد چرب محسوب می شوند. در این مطلب به بررسی خواص، طریقه و زمان مصرف شاتره و عرق کاسنی برای کبد چرب می پردازیم.

خواص عرق کاسنی برای کبد چرب  

عرق کاسنی را می توان دارویی مفید برای بهبود عارضه کبد چرب در نظر گرفت. کاسنی می تواند تولید صفرا در کبد را افزایش داده و سموم را از سلول های کبدی پاکسازی کند. این عرق مفید می تواند سلول های بدن را تقویت کرده و از این طریق درمان کبد چرب را تسریع کند.

طریقه مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب

شما می توانید در یک لیوان به اندازه متناسب، مقداری عرق کاسنی و آب را بریزید و به صورت ناشتا میل کنید. مصرف این ترکیب می تواند برای افراد مبتلا به عارضه کبد چرب مفید باشد. اما برای اطمینان بیشتر قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

زمان مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب  

برای دانستن بهترین زمان مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب بهتر است از یک پزشک طب سنتی کمک بگیرید. شما می توانید به منظوره بهره مندی از خواص کاسنی برای کبد، هر روز مقداری از این عرق را صبح ها به صورت ناشتا بنوشید. گفته می‌‍شود بیشترین تاثیر عرق کاسنی روی سلول های کبدی، مصرف آن به صورت ناشتا است.

عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

ترکیب کاسنی و شاتره را می توان یکی از گزینه های مفید برای بهبود عارضه کبد چرب در نظر گرفت. مصرف این دو عرق می تواند سموم را از کبد پاکسازی کند. در واقع، گفته میشود مصرف عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب میتواند میزان کلسترول بد خون را در بدن کاهش دهد. مصرف این دو عرق پرخاصیت می تواند باعث افزایش ادرار و در نتیجه سم زدایی کبد شود.

نحوه مصرف عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

شما می توانید یک چهارم استکان از عرق های شاتره و کاسنی را با هم ترکیب کرده و پیش از هر کدام از وعده های غذایی بنوشید. در واقع، نوشیدن این ترکیب فوق العاده پیش از وعده های غذایی می تواند در بهبود کبد چرب نقش موثری داشته باشد. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه هر داروی گیاهی ممکن است عوارضی را بر داشته باشد.

بهترین زمان خوردن عرق کاسنی و شاتره برای کبد چرب

بهترین بازه زمانی مصرف عرق کاسنی و شاتره برای بهبود عارضه کبد چرب چه موقع است؟ بهتر است که صبح ها به صورت ناشتا این دو عرق پرخاصیت را بنوشید. البته، نوشیدن عرق های شاتره و کاسنی، قبل از هر وعده غذایی نیز انتخاب خوبی است. در صورتیکه معده تان خالی باشد، عرقیجات سریع جذب بدن می شوند و تاثیر بهتری بر روی کبد چرب خواهد داشت.

مضرات عرق کاسنی برای کبد

مضرات عرق کاسنی برای کبد

همانطور که مصرف بیش از حد هر داروی گیاهی ممکن است باعث عوارض جانبی شود عرق کاسنی نیز از این قائده مستثنی نیست و مصرف زیاد از حد عرق کاسنی ممکن با افزایش تولید صفرا باعث بروز مشکلاتی در کبد شود.

سخن آخر

یکی از راهکارهای بهبود کبد چرب، مصرف انواع عرقیجات مفید است. شما می توانید با مصرف روزانه عرق های شاتره و کاسنی، پیش از صرف غذا و به صورت ناشتا، عارضه کبد چرب را بهبود ببخشید. اما توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه این داروی گیاهی ممکن است باعث بروزمشکلاتی شود لذا قبل از مصرف هرگونه داروی گیاهی مشورت با یک پزشک را فراموش نکنید.

به یاد داشته باشید فقط مصرف عرقیجات برای بهبود عارضه کبد چرب کفایت نمی کند. شما باید رژیم غذایی خود را نیز اصلاح کنید تا کبد سالم تری داشته باشد. بنابراین، در زمینه تنظیم بهترین برنامه غذایی برای بهبود عارضه کبد چرب از متخصصین تغذیه راهنمایی بگیرید.

سوالات متداول

آیا عرق کاسنی برای کبد چرب خوب است؟

عرق کاسنی به دلیل داشتن طبع سرد و معتدل، مواد زائد و سموم موجود در کبد را از بین می برد.

شما می توانید برای بهبود کبد چرب، عرق های شاتره و کاسنی را با هم ترکیب کرده و قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

مهدیون

دیدگاهتان را بنویسید