مجله سلامتی من
0

آیا کاهو برای کاهش وزن مفید است؟

بازدید 103

ریزمغذی ها | فیبر | کاهو برای کاهش وزن | چربی سوزی شکم | میزان مصرف کاهو | نحوه خوردن کاهو | کاهو در مقابل سبزیجات | جدول ارزش غذایی کاهو

کاهو یک نوع سبزی برگ سبز محبوب است که در سراسر جهان موجود است. می توانید کاهو را به صورت خام یا به عنوان بخشی از دستور العمل های غذایی مانند سالاد مصرف کنید. انواع مختلفی از کاهو با جزئیات تغذیه ای متفاوت وجود دارد، اما در این مقاله از جزئیات تغذیه ای برای برگ کاهو استفاده می شود، البته در مورد کاهش وزن با کاهو این تفاوت ها اهمیت زیادی نخواهد داشت.

 

ریزمغذی های موجود در کاهو

اولین چیزی که باید به آن توجه کرد میزان ریزمغذی های موجود در کاهو است. ریزمغذی ها گروهی از مواد مغذی هستند که بدن شما برای زنده ماندن و رشد به آن نیاز دارد. ریز مغذی ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی است، اینها اساساً در همه جنبه های سلامتی شما از جمله کاهش وزن نقش دارند.

100 گرم کاهو تقریباً :

ویتامین K: 30٪

ویتامین A: 10٪

فولات: 7 درصد

منگنز: 6 درصد

و چند ویتامین و مواد معدنی دیگر در مقادیر کمتر. البته برای رسیدن به اهداف روزانه خود به غذاهای مغذی دیگری نیز نیاز خواهید داشت. کاهو حاوی انواع خاصی از آنتی اکسیدان ها است، اینها موادی هستند که به بدن شما کمک می کنند تا با آسیب اکسیداتیو مقابله کند.

برای مشاهده ارزش غذایی سایر میوه ها و سبزیجات می توانید به بخش غذاهای وب سایت سلامتی من مراجعه کنید.

ریزمغذی های موجود در کاهو

فیبر موجود در کاهو برای کاهش وزن

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم برای کاهش وزن میزان فیبر موجود در غذای شماست. در هر 100 گرم کاهو حدود 1.2 گرم فیبر دارد، این مقدار فیبر مناسبی در هر 100 گرم در مقایسه با بسیاری از غذاهای کامل است. فیبر فواید متعددی برای کاهش وزن دارد اول از همه، میکروبیوم شما را تغذیه می کند، میکروب هایی که در روده شما زندگی می کنند، سلامت میکروبیوم شما بر سلامت و وزن بدن شما تأثیر می گذارد.

فیبر همچنین به شما کمک می‌ کند بدون افزودن کالری زیاد به رژیم غذایی، کمتر احساس گرسنگی کنید. گرسنگی و هوس می تواند یک دام بزرگ برای افرادی باشد که سعی در کاهش وزن دارند، بنابراین اجتناب از این یک مزیت بزرگ است.

فیببر کاهو

آیا کاهو به کاهش وزن کمک می کند؟

قبل از اینکه بدانید کاهو می تواند جایگاهی در رژیم لاغری شما داشته باشد یا خیر، باید به تعداد کالری کاهو توجه کنید. در هر 100 گرم کاهو 14 کالری وجود دارد، 10.6 درصد از این کالری از کربوهیدرات ها تامین می شود. قطعاً باید بتوانید در رژیم‌ های غذایی کم کربوهیدرات مانند رژیم کتو، کاهو را جایگزین کنید.

کاهو یک غذای بسیار کم کالری است که با محتوای فیبر خود می تواند به شما کمک کند که احساس سیری بیشتری داشته باشید. این موضوع نیز می تواند به شما کمک کند از غذاهای پر کالری اجتناب کنید.

بنابراین بهتر است به جای خوردن سالاد و کاهو بعد از غذا آن را قبل از غذا مصرف کنید تا احساس گرسنگی کمتری داشته باشید و از این طریق غذای کمتری مصرف کنید.

اگر کاهو دوست ندارید، مجبور نیستید آن را به عادات غذایی روزانه خود وارد کنید، کاهو یک غذای کاهش وزن منحصر به فرد نیست، سایر غذاها می توانند به همان اندازه برای کاهش وزن مفید باشند. اگر در حین خوردن کاهو وزن اضافه می کنید، اولین جایی که باید به آن توجه کنید بقیه رژیم غذایی و سایر عادات سبک زندگی شماست، کاهو به طور کلی چاق کننده نیست.

کاهو برای لاغری

آیا کاهو برای سوزاندن چربی های شکم مفید است؟

هدف قرار دادن کاهش چربی در یک ناحیه خاص مانند شکم شما به طور کلی امکان پذیر نیست، نه با خوردن بیشتر یک غذای خاص و نه با انجام یک ورزش خاص. برای کاهش چربی شکم باید به طور کلی وزن کم کنید، از آنجایی که کاهو می تواند به طور کلی به کاهش وزن شما کمک کند، بسته به عادات فعلی شما، زمانی که بدن شما بخواهد چربی های ناحیه شکم شما را کم کند، این غذا می تواند به کاهش چربی شکم شما نیز کمک کند، .

میزان مصرف کاهو برای کاهش وزن

 مصرف ویتامین ها و مواد معدنی کافی برای سلامتی کوتاه مدت و بلندمدت و کاهش وزن مهم است. کاهو می تواند تا حدودی به شما کمک کند تا به اهداف ویتامین و مواد معدنی روزانه خود برسید، اما به غذاهای مغذی دیگری نیز نیاز خواهید داشت.

اگر ریزمغذی‌ های کافی مصرف کرده‌ اید یا به هدف روزانه‌ تان نزدیک شده‌ اید، می‌ توانید ببینید که هنوز چقدر کاهو در کالری روزانه‌ تان جای می‌ گیرد.

میزان مناسب کاهو برای لاغری

نحوه خوردن کاهو برای کاهش وزن

می‌ توانید کاهو را به تنهایی در میان‌ وعده بخورید، اما با سایر غذاهای سالم نیز ترکیب می‌ شود. در اینجا چند غذای سالم وجود دارد که می توانید با کاهو ترکیب کنید:

  • سوپ
  • سالاد
  • اسموتی

کاهو در مقابل سایر سبزیجات محبوب برای کاهش وزن

اکنون می دانید چقدر کاهو برای کاهش وزن مفید است، اما چگونه با برخی از سبزیجات دیگر مقایسه می شود؟ ببینید کاهو در مقایسه با کلم، اسفناج و کلم پیچ چقدر برای کاهش وزن مفید است.

کاهو در مقابل کلم

کالری کلم کمی بالاتر از کاهو است، یعنی 25 کالری در هر 100 گرم . با این حال، کلم فیبر بیشتری دارد، 2.5 گرم در هر 100 گرم. از نظر ویتامین ها و مواد معدنی، کلم حرف اول را می زند. پیش بینی اینکه آیا کاهو یا کلم برای کاهش وزن مفیدتر است، دشوار است. در هر صورت تفاوت چندان بزرگ نخواهد بود.

کاهو درمقابل کلم

کاهو در مقابل اسفناج

اسفناج یکی دیگر از سبزی های برگ دار است که کالری آن کمی بالاتر از کاهو است و در هر 100 گرم 23 کالری دارد، از طرف دیگر اسفناج حاوی فیبر بیشتری است. در هر 100 گرم کاهو حدود 1.2 گرم فیبر وجود دارد در مقابل اسفناج با 2.2 گرم فیبر. اسفناج حاوی مقادیر بیشتری ویتامین و مواد معدنی نسبت به کاهو است، باز هم پیش بینی اینکه کدام گزینه برای کاهش وزن مناسب تر است دشوار است.

 

کاهو در مقابل کلم پیچ

کلم پیچ یکی دیگر از سبزیجات محبوب در دنیای کاهش وزن و سلامتی است. کاهو حاوی حدود 14 کالری در هر 100 گرم در مقابل، 50 کالری در هر 100 گرم کلم پیچ است . کلم پیچ حاوی حدود 2 گرم فیبر در هر 100 گرم و کاهو 1.2 گرم است، کلم پیچ همچنین حاوی مقادیر بیشتری ویتامین و مواد معدنی است. کاهو احتمالاً برای کاهش وزن کمی بهتر از کلم پیچ است، حتی با در نظر گرفتن این موضوع، کلم پیچ هنوز یک غذای خوب برای کاهش وزن است.

 

جدول مقایسه کاهو در مقابل سایر سبزیجات محبوب

در مجموع، تفاوت بین این سبزیجات در کاهش وزن چندان تفاوتی ایجاد نمی کند. اگر همه این سبزیجات را به یک اندازه دوست دارید، می توانید آن هایی را انتخاب کنید که برای کاهش وزن کمی بهتر هستند. مقدار ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذاها برای کاهش وزن و سلامتی مهم است، اما شما نمی توانید آن را در یک عدد خلاصه کنید، برای مقایسه می توانید مقادیر کالری و فیبر کاهو ، کلم ، اسفناج  و کلم پیچ را بررسی کنید.

مقادیر در هر 100 گرم  کاهوی سالادی      کلم     اسفناج         کلم پیچ

کالری                         14 کالری    25 کالری    22 کالری    50 کالری

فیبر                           1.2 گرم      2.5 گرم      2.2 گرم      2 گرم

همچنین می توانید از بخش مقایسه وب سایت سلامتی من سایر میوه ها و سبزیجات را باهم مقایسه کنید.

 

مخلص کلام; مصرف کاهو برای کاهش وزن

کنار هم قرار دادن رژیم غذایی کاهش وزن می تواند چالشی برای کسانی باشد که به دنبال تناسب اندام یا کاهش وزن خود هستند. کاهو یک نوع سبزی است که در سراسر جهان موجود است و می توانید آن را به صورت خام یا به عنوان سالاد مصرف کنید. مانند بسیاری از سبزیجات، بسیاری از افراد با خوردن کاهو، بیشتر از کاهش وزن از فواید دیگری بهره مند خواهند شد، پس دریابید که کاهو چقدر برای کاهش وزن مفید است و چگونه می توانید این غذا را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

سوالات متداول در مورد کاهش وزن با کاهو

آیا عرق کاهو لاغر کننده است؟

کاهو به دلیل داشتن فیبر بالا موجب کاهش احساس گرسنگی می شود بنابراین بهتر است خود کاهو به جای عرق کاهو مصرف شود

منابع :

منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید