صفحه اصلی > سبک زندگی : با این 10 میوه و سبزی، پیری پوست را از خودتان دور کنید

با این 10 میوه و سبزی، پیری پوست را از خودتان دور کنید

فهرست مطالب

چکیده :

سلامت پوست بسیار مهم است و در این میان نقش تغذیه می تواند بسیار پررنگ باشد. برخی از میوه و سبزیجات به دلیل مواد غذایی و املاح و ویتامین هایی که دارند باعث کند شدن روند پیری پوست شده و به سالم ماندن آن کمک بسیار زیادی می کنند.

1. شاهی ضدعفونی کننده داخلی پوست

شاهی ضدعفونی کننده داخلی پوست

شاهی حاوی کلسیم،پتاسیم،منگنز،فسفر و یتامین های A ، C ، K ، B-1 و B-2 است. شاهی به عنوان یک ضد عفونی کننده داخلی پوست عمل می کند و گردش خون و رساندن مواد معدنی را به تمام سلول های بدن افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش اکسیژن رسانی به پوست می شود.

 همچنین ممکن است رادیکال های آزاد مضر را خنثی کرده و به جلوگیری از چین و چروک ها کمک کند. این سبز خوشمزه همچنین می تواند ایمنی بدن را تقویت کرده و  به هضم  غذا کمک می کند کسانی که این برگ سبز را نمی توانند به عنوان خوراکی استفاده کنند می توانند از ماسک های شاهی استفاده کنند.

2. فلفل دلمه ای قرمز منبع کلاژن سازی برای پوست

فلفل دلمه ای قرمز منبع کلاژن سازی

فلفل دلمه ای سرشار از آنتی اکسیدان است  که از پیری پوست در اثر افزایش سن جلوگیری می کند. فلفل دلمه ای علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین C است(که برای کلاژن سازی مفید است) حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام کاروتنوئید نیز است.

کاروتنوئیدها رنگدانه های گیاهی هستند که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود داشته و  دارای خواص ضد التهابی متنوع هستند و ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، آلودگی و سموم محیطی کمک کنند.

3.کلم بروکلی نیروگاه ضد التهابی و ضد پیری

کلم بروکلی و پوست

کلم بروکلی یک نیروگاه ضد التهابی و ضد پیری است که حاوی  ویتامین های C و K ، انواع آنتی اکسیدان ها، فیبر،کلسیم، فولات و لوتئین است. این مواد ذکر شده خصوصا ویتامین C باعث  افزایش تولید کلاژن در پوست می شود که مانعی قوی برای جلوگیری از پیری پوست است.

4. اسفناج اکسیژن رسان و بازساز پوست

اسفناج اکسیژن رسان پوست

اسفناج حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به اکسیژن رسانی و بازسازی کل بدن از جمله پوست کمک می کند. همچنین غنی از ویتامین های A ، C ، E و K، منیزیم و لوتئین است. اسفناج دارای مقدار بالایی از ویتامین C است که پوست را محکم و صاف نگه دارد.

5. سیب زمینی شیرین یک تونر طبیعی برای پاکسازی پوست

سیب زمینی شیرین برای پاکسازی پوست

رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین از آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن ناشی می شود که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین مورد نیاز می تواند به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست، ارتقاء گردش سلول های پوست و در نهایت به داشتن پوستی نرم و جوان کمک کند.

این سبزی ریشه ای خوشمزه همچنین منبع خوبی از ویتامین C و E است که هر دوی آنها ممکن است از پوست ما در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت کرده و چهره ما را درخشان نگه دارند.

6. آووکادو منبع صافی پوست

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب مقابله کننده با التهاب است که باعث صاف شدن پوست می شود. همچنین حاوی انواع مختلف مواد مغذی ضروری هست که ممکن است از اثرات منفی پیری جلوگیری کند، از جمله ویتامین های K ، C ، E ، A، ویتامین های گروه B و پتاسیم است.

آووکادو به دلیل اینکه دارای مقدار زیادی ویتامین A است می تواند در دفع سلول های مرده پوست کمک کند و پوستی درخشان به همراه داشته باشد.

 محتوای کاروتنوئید آنها همچنین می تواند به جلوگیری از سموم و آسیب ناشی از اشعه خورشید و همچنین محافظت در برابر سرطان های پوست کمک کند.

7. انار یك نسخه ضد چین و چروك

انار یك نسخه ضد چین و چروك

انار قرنهاست که به عنوان میوه دارویی شفابخش مورد استفاده قرار می گیرد. انار سرشار از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی است. انار ممکن است بدن ما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده و سطح التهاب را در سیستم ما کاهش دهد.

این میوه سالم همچنین حاوی ترکیبی به نام پونیکالاژین هستند که ممکن است به حفظ کلاژن در پوست کمک کرده و علائم پیری را کندتر کند. برای شادابی پوست می توان یک لیوان بزرگ آب انار قبل از خواب و یک لیوان بعد از خواب مصرف کرد.

8. مرکبات منبع غنی ویتامین C و مفید برای پوست

مرکبات منبع غنی ویتامین C و مفید برای پوست

مرکبات را منبع غنی ویتامین C می گویند که تاثیر بسیار زیادی بر جلوگیری از پیری پوست دارد. مرکبات همچنین باعث روشن شدن پوست شده و باعث شادابی پوست های خشک می شود. مصرف مرکبات باعث می شود فرآیند پیری و چروک شدن پوست به تاخیر بیفتد.

9. هندوانه و آبرسانی پوست

 هندوانه و آبرسانی پوست

این میوه تابستانی به دلیل آب زیادی که دارد  تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست دارد. آب و ویتامین C موجود در هنداونه باعث محکم شدن ساختار پوست شده و خاصیت ارتجاعی و کشیدگی به پوست داده و از چروک شدن آن جلوگیری می کند.

همچنین ویتامین A موجود در هندوانه برای پاکسازی و همچنین رفع کسالت و خستگی پوست مفید بوده و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند.

10. زیبایی باورنکردنی پوست با موز

موز و پوست

موز و پوست موز تاثیر فوق العاده ای برای پوست دارد. از پوست موز می توان برای سفید کردن پوست استفاده کرده و به دلیل دارا بودن مقدار زیاد پتاسیم باعث درخشندگی پوست می شود. موز را می توان همچنین به عنوان یک رطوبت گیر عمل کرد که رطوبت پوست را می گیرد.

 موز همچنین باعث محو لکه های پوست شده و از تجمع لکه های تیره و تجمع رنگدانه ها در پوست جلوگیری می کند. همچنین ماسک هایی که با موز درست می شوند در از بین رفتن آکنه و خال های گوشتی موثر هستند.

نتیجه گیری :

سلامت پوست بسیار مهم است و در این میان نقش تغذیه می تواند بسیار پررنگ باشد. برخی از میوه و سبزیجات به دلیل مواد غذایی و املاح و ویتامین هایی که دارند باعث کند شدن روند پیری پوست شده و به سالم ماندن آن کمک بسیار زیادی می کنند.

منابع :

منبع 1 | منبع 2 | منبع3

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید