صفحه اصلی > آشپزی : طرز تهیه دسر ترامیسو + تیرامیسو با پتی بور و لیدی فینگر

طرز تهیه دسر ترامیسو + تیرامیسو با پتی بور و لیدی فینگر

ترامیسو

فهرست مطالب

آیا به آشپزی علاقه دارید و به دنبال طرز تهیه بهترین دسر هستید؟ از خوشمزه ترین دسرها که طرز تهیه خیلی پیچیده ای ندارد، می توان به تیرامیسو اشاره کرد. در این مطلب از مجله سلامتی من، همه آنچه باید درباره دسر ترامیسو و طرز تهیه آن بدانید را برای شما تهیه کردیم.

ترامیسو

ترامیسو (تیرامیسو)

دسر تیرامیسو از انواع دسرهای ایتالیایی خیلی خوشمزه است که طرز تهیه ساده ای هم دارد. معمولاً این دسر ایتالیایی خوشمزه به خاطر طعم و عطر بی نظیری که دارد، در مهمانی ها و عصرانه های خانوادگی سرو می شود.  تیرامیسو به عنوان یکی از بهترین انواع شیرینی جات، طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است.

طرز تهیه ترامیسو

ترامیسو در مقایسه با دسرهای ایتالیایی دیگر دستور آماده سازی راحت تری دارد. فقط کافیست مواد اولیه لازم را از قبل آماده کرده و مطابق با طرز تهیه ای پیش بروید که برای شما آماده کرده ایم. شما می توانید با توجه به ذائقه و مواد اولیه در دسترس، هر یک از روش های تهیه این دسر را امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی:

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور

یکی از روش های تهیه تیرامیسو، استفاده از ترکیباتی مانند پتی بور و شیر است. برای تهیه ترامیسو مواد اولیه زیر را از قبل تهیه کنید.

مواد لازم

شیر 1 لیوان
شکر 1 لیوان
پودر کاکائو 2 قاشق غذا‌خوری
بیسکوییت 3 بسته
کره 40 گرم
شکلات تلخ به میزان دلخواه
آرد 2 قاشق
خامه 4 قاشق غذاخوری
  •  قابلمه ای را روی حرارت گاز قرار دهید. مواد اولیه ای از قبیل شکر و شیر را داخل قابلمه بریزید و بگذارید که به خوبی حل شوند.
  • در این مرحله باید به مرور، کاکائو و آرد قنادی را به ترکیبات اضافه کنید.
  • سپس، نوبت به افزودن سایر مواد اولیه از قبیل خامه و کره می رسد.
  • همه مواد باید به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و باید مرتب آنها را هم بزنید.
  • در این مرحله، ظرف مناسبی تهیه کرده و اول بیسکوییت پتی بور را داخل آن بچینید.
  • بعد از چیدن بیسکوییت پتی بور باید موادی که از قبل آماده کرده اید را روی آنها بریزید.
  • برای لایه های بعدی نیز همین کار را انجام دهید تا وقتی که ظرف تکمیل شود.
  • دسر باید داخل یخچال به مدت چند ساعت بماند تا کاملاً آماده شود.

طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو

یکی از روش های تهیه تیرامیسو، استفاده از مواد اولیه ای مانند گردو و موز است. طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو خیلی سخت و پیچیده نیست. به منظور آماده کردن این دسر پرطرفدار، باید ترکیبات اولیه ای از قبیل:

موز 2 عدد
گردو 5 عدد
نسکافه 1 بسته
بیسکوییت پتی بور 3 بسته
پودر قند 2 فنجان
پنیر لبنه 400 گرم
  • در مرحله اول باید پودر قند و پنیر لبنه به میزان 400 گرم را به خوبی مخلوط کنید.
  • بیسکوییت های پتی بور را هم باید به نسکافه آغشته کنید که در آب جوشیده است.
  • در این مرحله نوبت به ترکیب کردن تمام مواد اولیه می رسد. یک لایه بیسکوییت پتی بور را در ظرف مناسب چیده و کمی پنیر، مقداری موز و گردو خرد شده را به صورت لایه لایه روی هم قرار دهید. این مراحل را تا وقتی انجام دهید که ظرف کاملاً تکمیل شود.
  • این دسر خوشمزه را باید به مدت 24 ساعت داخل یخچال بگذارید و سپس نوش جان کنید!

تیرامیسو لیوانی

تیرامیسو لیوانی

برای تهیه ترامیسو لیوانی با توجه به تعداد نفرات باید مواد اولیه را آماده کنید. اما در کل به مواد اولیه زیر نیاز دارید.  طرز تهیه دسر تیرامیسو لیوانی خیلی سخت نیست و طی چند مرحله آماده می شود.

مواد لازم

پنیر خامه ای 250 گرم
خامه قنادی 250 گرم
زرده تخم مرغ 2 عدد
شکر 2 قاشق غذاخوری
وانیل یک دوم قاشق مربا‌خوری
قهوه یا نسکافه 1 شات
بیسکویت از نوع پتی بور یا لیدی فینگر 30 عدد
  • برای تهیه این دسر باید زرده تخم مرغ، شکر و وانیل را با دور تند همزن مخلوط کرده و سپس روی حرارت قرار دهید. وقتی ظرف را روی حرارت قرار دادید، باید مجدداً ترکیب را هم بزنید. ترکیب را از روی حرارت برداشته و مواد اولیه دیگر از قبیل پنیر خامه ای را به آن اضافه کنید. در این مرحله هم باید مواد اولیه به صورت یکدست ترکیب شوند.
  • سپس، خامه قنادی را هم به صورت جداگانه هم می زنیم تا کاملاً فرم بگیرد. در مرحله بعد باید خامه را به مخلوط حاوی پنیر، تخم مرغ و شکر اضافه کنید.
  • حالا سراغ آماده کردن قهوه یا نسکافه می رویم. مقداری قهوه یا نسکافه فوری را داخل آب جوش می ریزیم تا کاملاً حل شود.
  • حالا باید لیوان مخصوص سرو را انتخاب کنید. در این مرحله، مقداری بیسکوییت پتی بور یا لیدی فینگر را داخل لیوان بریزید. سپس باید چند قاشق نسکافه را به ترکیب مورد نظر اضافه کنید.
  • در این مرحله باید مایعی که حاوی پنیر خامه ای و سایر مواد آماده شده است را روی بیسکوییت ها بریزید. بعد از ریختن مایع باید دوباره روی آن بیسکوییت قرار دهید. این مراحل را تا لایه آخر تکرار کنید.
  • در انتها هم برای اینکه دسر لیوانی تان شکیل تر باشد، مقداری پودر کاکائو الک شده یا شکلات خرد شده را روی مخلوط بپاشید. حالا دسر شما آماده است و برای سرو باید به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار بگیرد.

تیرامیسو بدون تخم مرغ

تیرامیسو بدون تخم مرغ

آیا به تخم مرغ حساسیت دارید یا دوست ندارید که از این ماده برای تهیه دسر استفاده کنید؟ دسر تیرامیسو جزو دسرهایی است که بدون تخم مرغ هم آماده می شود. طرز تهیه تیرامیسو بدون تخم مرغ مشابه با سایر دستور پخت ها است و فقط ماده اولیه تخم مرغ از لیست ترکیبات حذف می شود.

طرز تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر

شما می توانید با بیسکوییت های لیدی فینگر نیز خوشمزه ترین انواع ترامیسو را آماده کنید. برای آماده کردن این دسر باید مواد اولیه‌ای که در جدول زیر آمده است را آماده کنید.

زرده تخم مرغ 6 عدد
شکر سفید 3 چهارم فنجان
شیر دو سوم فنجان
خامه غلیظ 1 چهارم فنجان
پنیر ماسکارپونه 450 گرم
پودر کاکائو یک قاشق غذا خوری
قهوه اسپرسو دو فنجان
عصاره وانیل نصف قاشق مرباخوری
کوکی لیدی فینگر 2 بسته

طرز تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر به صورت زیر است:

  • زرده تخم مرغ و شکر را در یک قابلمه متوسط ​​با همزن هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.
  • در مرحله بعد، شیر را هم با همزن بزنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا خوب بجوشد.
  • زرده تخم مرغ، شکر و شیر را مخلوط کنید تا کمی غلیظ شود. بعد از یک دقیقه، ترکیب را از روی حرارت برداشته و بگذارید که خنک شود.
  • روی ترکیبات آماده شده را محکم بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.
  • مقداری خامه را با عصاره وانیل ترکیب کرده و آنقدر با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً سفت شود.
  • مخلوط زرده تخم مرغ را از یخچال خارج کنید؛ پنیر ماسکارپونه را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملاً یکدست شود.
  • بیسکوییت های لیدی فینگر را خیس کنید. برای این کار به مقداری قهوه و کمی آب جوش نیاز دارید. این کار باعث می شود که بیسکوییت، طعم خوش قهوه را جذب کند.
  • بیسکوییت ها را داخل ظرف چیده و مقداری از مخلوط آماده شده را روی آنها ریخته و بعد کمی خامه فرم گرفته نیز اضافه کنید. همین ترتیب را برای لایه های بعدی نیز تکرار کنید.
  • در مرحله آخر می توانید روی ترکیب آماده شده مقداری پودر کاکائو بریزید و اجازه دهید که 4 الی 6 ساعت داخل یخچال سفت شود.

تیرامیسو توت فرنگی

دسر ترامیسو توت فرنگی با مواد اولیه ای از قبیل 300 گرم توت فرنگی و پنیر خامه ای، 200 گرم خامه ساده، شکر و بیسکوییت لیدی فینگر آماده می شود. برای تهیه این دسر، مقداری از توت فرنگی ها را ریز و خرد کرده و بقیه را با گوشت کوب پوره کنید. پنیر و خامه را با همزن به صورت کامل مخلوط کرده و عصاره توت فرنگی و شکر را به آن اضافه کنید.

 بیسکوییت لیدی فینگر را به عصاره توت فرنگی آغشته کنید. سپس روی بیسکوییت ها، مقداری از پنیر و خامه را بریزید. در هر یک لایه ها به آخر باید مقداری توت فرنگی خرد شده و پوره آن را روی بیسکوییت ها بریزید. همین مرحله را پشت سرهم تکرار کنید. در انتها می توانید روی دسر را با توت فرنگی دیزاین کنید.

شیک تیرامیسو

یکی از نوشیدنی های بسیار خوش طعم برای فصل تابستان، شیک ترامیسو است. لیست کامل از مواد اولیه لازم برای تهیه شیک ترامیسو را در جدول زیر برای شما تهیه کرده ایم.

مواد اولیه مقدار لازم
بستنی وانیلی به میزان 6 اسکوپ
پنیر خامه‌ای 2 قاشق غذاخوری
خامه قنادی 100 گرم
بیسکوئیت لیدی فینگر 10 عدد
پودر قهوه یا نسکافه 2 قاشق غذاخوری
شیر 1 لیوان
پودر قهوه یا سس شکلاتی به میزان دلخواه

طرز تهیه شیک خیلی راحت است و در خانه به راحتی می توانید ظرف مدت 30 دقیقه، این نوشیدنی خوشمزه را آماده کنید. به منظور آماده کردن شیک باید اول از همه شیر، پنیر خامه ای، پودر نسکافه یا قهوه، بیسکوییت و بستنی را داخل مخلوط کن بریزید تا به صورت کامل ترکیب شوند. اگر قصد سرو فوری میلک شیک را دارید، باید از شیر خنک استفاده کنید.

در این مرحله باید خامه قنادی را با همزن مخلوط کنیم تا فرم یکدستی بگیرد. در مرحله آخر، داخل لیوان های مخصوص سرو شیک، مقداری پودر قهوه برای تزئین می ریزیم و بعد مواد را به آن اضافه می کنیم. وقتی مواد را داخل لیوان ریختیم روی شیک را مقداری خامه می ریزیم. در انتها هم به دلخواه با سس شکلاتی، میوه یا بیسکوییت، روی شیک را دیزاین می کنیم. 

بستنی تیرامیسو

بستنی تیرامیسو

بستنی ترامیسو را می توانید در خانه و با مواد اولیه ای مانند بستنی وانیلی، قهوه دم کرده، شکلات و بیسکوییت لیدی فینگر آماده کنید.

  • اول از همه باید قهوه دم کرده را در یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد باید شکلات ها را با رنده، کمی ریز و خرد کنید.
  • در مرحله بعد، باید بستنی را به دو بخش تقسیم کرده و هر یک را با مقداری قهوه و شکلات رنده شده به خوبی مخلوط کنید.
  • وقتی مواد بستنی آماده شد، بیسکوییت ها را به قهوه آغشته کرده و کنار بگذارید.
  • در مرحله بعد باید بستنی را داخل قالب بریزید و کف آن را هم فریزر بگذارید. در این مرحله باید بستنی شکلاتی را روی ظرف ریخته و آن را صاف کنید. سپس، بیسکوییت های آغشته به قهوه را روی بستنی بچینید. در مرحله بعد هم باید بستنی حاوی قهوه را به ترکیب اضافه کنید.
  • سپس باید روی بستنی که آماده شده است را پلاستیک فریزر بکشید. حدود 2 ساعت باید این ترکیب داخل یخچال باقی بماند تا به صورت کامل سفت شود.
  • در مرحله آخر، وقتی بستنی سفت شد از فریز بیرون آورده و با چاقو برش دهید. برای تزئین بستنی ترامیسو می توانید از دانه های قهوه یا شکلات رنده شده هم استفاده کنید.

طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی

دستور تهیه ترامیسو ایتالیی مانند سایر انواع ترامیسو است. اما فقط یکی از مواد اولیه این تیرامیسو با سایر مدل ها فرق دارد. برای تهیه تیرامیسو ایتالیایی می توانید به جای پنیر خامه ای ایرانی از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید.

تیرامیسو رژیمی

اگر رژیم گرفته اید و به دنبال دسری با میزان کالری کمتر هستید، باید سراغ تهیه ترامیسو رژیمی بروید. اما برای تهیه دسر رژیمی چه باید کرد؟ شما می توانید خامه قنادی را از طرز تهیه این دسر حذف کرده و به جای آن از خامه صبحانه استفاده کنید.

تزیین تیرامیسو

تزیین تیرامیسو

شاید این سوال شما هم باشد که تیرامیسو یخچالی ساده را باید چگونه تزئین کرد؟ تزیین تیرامیسو به سلیقه خودتان و مواد اولیه دسترس بستگی دارد. پودر قهوه، بادام، میوه های فصل، تکه های شکلات یا سس شکلاتی از مواد اولیه ای هستند که برای دیزاین روی تیرامیسو مورد استفاده قرار می گیرند. 

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، دسر تیرامیسو در انواع مختلف آماده می شود و مواد اولیه لازم برای تهیه آن بسیار ساده است. شما می توانید با مواد اولیه ای از قبیل کاکائو، شیر، قهوه، نسکافه، تخم مرغ، خامه و پنیر خامه ای، انواع ترامیسو را آماده کنید. البته، اگر به تناسب اندام تان اهمیت می دهید، از مصرف بیش از اندازه شیرینی‌جاتی مانند بستنی، شیک و دسر ترامیسو خودداری کنید.

موسوی

دیدگاهتان را بنویسید