صفحه اصلی > سبک زندگی : کره بادام زمینی و کاهش وزن

کره بادام زمینی و کاهش وزن

فهرست مطالب

اگرچه کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است، اما دارای محتوای چربی بالایی نیز هست و هر قاشق غذاخوری آن تقریباً 100 کالری دارد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف کره بادام زمینی ممکن است مانع از کاهش وزن شما نشود، بلکه باعث چاقی نیز بشود.

طبق یک مطالعه چند ساله بر روی بیش از 100000 مرد و زن، رژیم غذایی حاوی سطوح بالایی از چربی‌های تک غیراشباع، مانند آنهایی که در آجیل یافت می‌شود، ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کنند و همچنین از بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها جلوگیری کنند.

یک مطالعه قدیمی‌تر نیز در سال 2009 که بیش از 50000 زن را در طول هشت سال مورد مطالعه قرار داد، به این نتیجه رسید که مصرف منظم آجیل خطر افزایش وزن و چاقی را کاهش می‌دهد. در حالی که تحقیقات در حال انجام است، شواهد قوی ای وجود دارد مبنی بر اینکه کره بادام زمینی به عنوان یک ابزار موثر کاهش وزن، زمانی که در حد اعتدال مصرف شود، می تواند باعث کاهش وزن شود. در ادامه این مطلب همه چیزهایی را که باید در مورد مصرف کره بادام زمینی برای کاهش وزن بدانید را می خوانید.

کره بادام زمینی چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

کره بادام زمینی و کاهش وزن

کره بادام زمینی از دو طریق به کاهش وزن کمک می کند که عبارتند از:

  • کمک به کنترل اشتها
  • سرکوب قند خون

 در واقع کره بادام زمینی شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. همچنین خوردن تنقلات کم چرب یا بدون قند اولین انگیزه برای بسیاری از افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، است. بنابراین اگر می‌خواهید مصرف شکر یا کالری را کاهش دهید، این نوع میان‌وعده‌ها ممکن است مفید باشند، اما واقعیت این است که همیشه سیرکننده نیستند.

در عوض، مصرف آجیل درختی یا محصولات بادام زمینی قبل از خوردن یک وعده غذایی یا به عنوان یک میان وعده به احساس سیری کمک می کند. چراکه احساس سیری منجر به خوردن کمتر و در کل منجر به کاهش وزن موثرتر می شود.

کره بادام زمینی به پاسخ گلیسمی شما کمک می کند

کره بادام زمینی و لاغری

برخی غذاها، به ویژه غذاهای فرآوری شده و غذاهای نشاسته ای، باعث افزایش قند خون می شوند. قند خون ناپایدار با چاقی و دیابت مرتبط است. اما کره بادام زمینی با وجود شیرینی طبیعی و بافت لذیذش، شاخص گلیسمی پایینی دارد.

خوردن کره بادام‌زمینی راهی برای مصرف چربی‌ها و همچنین پروتئین و فیبر است، بدون اینکه سطح قند خون شما را به‌طور ناگهانی کاهش دهد.

یک مطالعه کوچک در سال 2018 نشان داد که حتی خوردن یک وعده (دو قاشق غذاخوری) کره بادام زمینی همراه با یک وعده غذایی، اثر گلیسمی یک وعده غذایی را تثبیت می کند که در غیر این صورت شاخص گلیسمی بالایی داشت.

بهترین کره بادام زمینی برای کاهش وزن

کره بادام زمینی و لاغری

هنگامی که کره بادام زمینی را برای کاهش وزن خریداری می کنید، به برچسب آن نگاه کنید. برخی از مارک های کره بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی شکر، نمک و مواد نگهدارنده هستند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، برندهای طبیعی و ارگانیک کره بادام زمینی بهترین انتخاب هستند. برچسب های تغذیه را بخوانید تا کمترین میزان سدیم و قند افزوده را داشته باشند.

توجه داشته باشید که برخی از برندهای کره بادام زمینی، محصول خود را به عنوان «کره بادام زمینی پخش شده» به جای «کره بادام زمینی» تبلیغ می کنند، که به آنها مجوز اضافه کردن انواع مواد و قندهای دیگر را می دهد.

کره بادام زمینی ترد حاوی فیبر و فولات بیشتری است که هر دو برای سلامتی شما ضروری هستند. همچنین انتخاب‌های کره بادام‌زمینی خامه‌ای ممکن است مقدار کمی پروتئین بیشتری داشته باشند. انتخاب فیبر به جای پروتئین ممکن است همان اثر پرکننده‌ای را داشته باشد و به بهبود هضم غذا کمک کند.

ایده های اضافه کردن کره بادام زمینی به تغذیه

می توانید کره بادام زمینی را به روش های خلاقانه زیادی به تغذیه خود اضافه کنید و نیازی به پایبندی به استانداردهای خاص نیست. در واقع کلید مصرف کره بادام زمینی برای کاهش وزن «اعتدال» است. سعی کنید دو یا سه وعده از کره بادام زمینی  را که شامل دو قاشق غذاخوری باشد را چند بار در هفته مصرف کنید.

اگر بیشتر از آن مصرف کنید، ممکن است خطر «کالری بسیار بالا» را در پی داشته باشد که برای سلامتی مضرر است. برخی از ایده های دستور العملی که دارای ارزش یک وعده بادام زمینی هستند عبارتند از:

  • افزودن دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به اسموتی صبحگاهی خود
  • اضافه کردن کره بادام زمینی و عسل را روی نان تست سبوس دار به جای کره معمولی
  • خوردن سوپ کره بادام زمینی به سبک تایلندی با پیاز، سیر و گوجه فرنگی
  • مخلوط کردن کره بادام زمینی خامه ای با بلغور جو دوسر

فواید دیگر کره بادام زمینی

کره بادام زمینی و لاغری

کره بادام زمینی فقط به کاهش وزن کمک نمی کند، بلکه مصرف آن به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما فواید دیگری نیز دارد. کره بادام زمینی به شما کمک می کند بعد از تمرین ریکاوری کنید. این کره سرشار از پروتئین است که اگر سخت ورزش می کنید، برای تقویت ریکاوری به این کره نیاز دارید. کره بادام زمینی ممکن است خطر ابتلا به دیابت را  نیز کاهش دهد.

به دلیل گلیسمی پایین بادام زمینی، مصرف منظم بادام زمینی می تواند به ثابت نگه داشتن قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. کره بادام زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. مس، فولات، ویتامین های گروه B و منگنز همگی در کره بادام زمینی وجود دارند. کره بادام زمینی همچنین ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر علل اصلی مرگ را کاهش دهد.

مخلص کلام; بادام زمینی و کاهش وزن

کره بادام زمینی می تواند بخشی از یک برنامه کاهش وزن و لاغری سالم باشد. به یاد داشته باشید که تنها با خوردن کره بادام زمینی نمی توانید وزن خود را کاهش دهید، بلکه فرمول اثبات شده کاهش وزن، خوردن مواد مفید و مغذی همراه با ورزش و فعالیت بدنی منظم، است؛ ولی خوردن یک یا دو وعده کره بادام زمینی چند بار در هفته ممکن است انگیزه لازم را به شما بدهد تا غذاهای چرب یا پر قند را به نفع گزینه‌های سالم‌تر کنار بگذارید.

منابع :

منبع

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید