صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : بهترین صبحانه برای کاهش وزن چیست؟

بهترین صبحانه برای کاهش وزن چیست؟

فهرست مطالب

چکیده :

شما وقتی می خواهید وزن خود را کاهش دهید، صبحانه می تواند برای کل روز شما موثر باشد.
مصرف غذاهای اشتباه می تواند هوس شما را تقویت کند و در بقیه طول روز موجب دور کردن شما از هدفتان(کاهش وزن) شود. ما در این مقاله غذاهایی را به شما معرفی می کنیم که به کاهش وزن شما کمک می کند.

اجزای یک صبحانه سالم

یک صبحانه سالم شامل غلات کامل ، پروتئین بدون چربی مثل تخم مرغ. گوشت بدون چربی. آجیل و حبوبات، لبنیات کم چرب مثل شیر. ماست یا پنیر، میوه ها و سبزیجات.
در زیر به چند نمونه از غذاهایی اشاره می کنیم که در انتخاب صبحانه برای کاهش وزن به شما کمک می کنند.

غذاهای سالم برای صبحانه که می تواند وزن شما را کاهش دهد

  • جوانه گندم:

جوانه گندم جزء هسته گندم است که حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی از جمله منگز، تیامین و سلنیوم است؛ همچنین فیبر بالایی دارد، مطالعات نشان می دهد خوردن غلات حاوی فیبر بالا در کاهش اشتها و مصرف غذا و همچنین تثبیت قند خون بعد از غذا موثر است. سعی کنید از جوانه گندم به عنوان چاشنی برای جو دوسر، اسموتی یا یک کاسه ماست استفاده کنید.

صبحانه مغذی

  • موز:

موز سرشار از فیبر است اما کالری کمی دارد و جایگزین مناسبی برای غلات صبحانه شیرین است تا در وعده اول شیرینی شما را سیر کند.  فیبر به کاهش تخلیه معده کمک می کند تا هوس را از بین برده و مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. موز را می توان به تنهایی میل کرد یا به عنوان یک روکش برای ماست، پنیر یا جو دوسر خرد کرد. همچنین می توانید موزهای نارس و سبز را به اسموتی صبحانه اضافه کنید تا مقدار زیادی نشاسته مقاوم به آن اضافه شود.

موز برای صبحانه

  • تخم مرغ:

تخم مرغ غنی از پروتئین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند سلنیوم و ریبوفلاوین و یک منبع تغذیه واقعی است. تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا ممکن است هنگام خوردن صبحانه اشتها را کاهش داده و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند. سعی کنید دو یا سه تخم مرغ پخته را به سبزیجات خود اضافه کنید تا یک صبحانه مقوی و خوشمزه داشته باشید.

  • ماست:

ماست خامه ای، خوشمزه و لذت بخش است که می تواند یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن باشد. ماست سرشار از پروتئین است و با کاهش گرسنگی و مصرف غذا همراه است.

  • قهوه: 

برخی مطالعات نشان داده اند که یک فنجان قهوه صبحگاهی می تواند مزایای زیادی برای کاهش وزن به همراه داشته باشد. قهوه به دلیل داشتن کافئین می تواند به افزایش متابولیسم، چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند.

قهوه

نتیجه گیری :

روز خود را با غذای مناسب که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند شروع کنید. خوردن غذاهای سالم صبحانه می تواند هوس شما به غذا را کاهش دهد اما به خاطر داشته باشید که حتما رژیم غذایی خود را با غذاهای کامل مغذی در طول روز پر کنید تا سلامت خود را بهینه کرده و به کاهش سریع وزن کمک کنید. غذاهایی مثل غذاهای غنی از فیبر، سرشار از پروتئین و غذاهای کامل بخورید و از غذاهای پرکالری و نوشیدنی های شیرین تا حد ممکن اجتناب کنید.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3 | منبع4

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید