صفحه اصلی > رژیم های غذایی : فیبر و تاثیر آن بر کاهش چربی

فیبر و تاثیر آن بر کاهش چربی

فهرست مطالب

خوشبختانه باید بگوییم چربی شکم از بین می رود تحقیقات نشان می دهد مصرف بیشتر فیبر با کاهش چربی ارتباط دارد.فیبر بیشتر در میوه ها، غلات کامل و حبوبات، سبزیجات وجود دارد و اگر به دنبال یک شیوه زندگی سالم هستید باید مطمئن شوید انواع فیبر را دریافت می کنید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با فیبر و انواع آن و همچنین تاثیر آن بر کاهش چربی آشنا کنیم.

انواع فیبر

فیبر نامحلول، با آب مخلوط نشده و بیشتر به عنوان یک عامل حجیم عمل می کند تا به تشکیل مدفوع و دفع آن از روده کمک کند و این یک راه حل برای یبوست است.

فیبر محلول، با آب مخلوط شده و ماده ای چسبنده و مانند ژل را ایجاد می کند که سرعت انتقال غذای هضم شده را از معده به روده کاهش می دهد.

منابع فیبر محلول

غذاهایی که سرشار از فیبرهای محلول هستند: سیب زمینی شیرین، تخم کتان، میوه هایی مثل زردالو و پرتقال، کلم بروکسل، حبوبات و غلات مثل جو دوسر.

اما باید توجه داشت که میزان مصرف فیبر خود را باید به آرامی و با گذشت زمان افزایش داد تا تحمل بدن را بالا برود چون مصرف بیش از حد فیبر باعث گرفتگی معده، اسهال و نفخ می شود.

منابع فیبر محلول

منابع فیبر نامحلول

غذاهایی مثل: سبوس گندم، ارد گندم کامل، آجیل، لوبیا، سبزیجات مثل گل کلم، لوبیا سبز و سیب زمینی سرشار از فیبر نامحلول هستند.

افزایش میزان فیبر روزانه با تغییرات کوچک

  1. لوبیا یا عدس را به سالاد، سوپ و برخی غذاها اضافه کنید.

  2. از نان های سبوس دار و پاستا استفاده کنید.

  3. روزانه 5-4 فنجان سبزیجات و 5-4 فنجان میوه بخورید.

  4. میوه و سبزیجات را با پوست بخورید، چون پوست آن ها حاوی مقدار زیادی فیبر است.

  5. اگر نمی توانید نیازهای روزانه فیبر را از رژیم غذایی تامین کنید از مکمل های فیبر استفاده کنید.

مصرف فیبر

کاهش وزن با مصرف فیبر در رژیم غذایی

افرادی که می خواهند وزن خود را مدیریت کنند یا کاهش دهند می توانند از یک رژیم غذایی سرشار از فیبر استفاده کنند چون فیبر در کاهش وزن بسیار موثر است و فرد با مصرف رژیم فیبردار می تواند تا مدت بیشتری احساس سیری داشته باشد و همچنین می تواند به افراد در رعایت رژیم غذایی کمک کند.

کاهش وزن با رژیم غذایی

مخلص کلام; فیبر و انواع فیبر

فیبر یکی از اجزای ضروری یک رژیم غذایی سالم است، تحقیقات نشان می دهد که اگر فیبر در رژیم غذایی به مقدار کافی باشد می تواند به کاهش خطرات بسیاری از بیماری ها مثل بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها و دیابت نوع 2 کمک کند همچنین فیبر برای سلامت روده نیز بسیار مهم است. خوردن غذاهای غنی از فیبر محلول می تواند به کاهش چربی شکم و در سالم ماندن باکتری های روده کمک کند همچنین با کاهش اشتها چربی کل هم کاهش می یابد .

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید