صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

چگونه به سرعت کالری بسوزانیم؟

فهرست مطالب

چکیده :

یکی از بهترین تصمیماتی است که می توانید بگیرید این است که فعالیت خود را برای کمک به کاهش وزن و کالری سوزی افزایش دهید ، با این کار نه تنها ظاهر بهتر و احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت، بلکه سالم‌ تر نیز خواهید بود. وقتی وزن کم می کنید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و چاقی را کاهش می دهید. اگر تازه شروع کرده اید و می خواهید بدانید که چگونه می شود سریع کالری بسوزانید، چندین نکته وجود دارد که باید رعایت کنید.

تمرینات تناوبی با شدت بالا

کاردیو بهترین راه برای سوزاندن سریع کالری است، با این حال، شما باید کاردیو خود را به روش صحیح انجام دهید. بهترین راه برای سوزاندن بیشترین کالری ممکن، از طریق تمرینات با شدت بالا است، این بدان معناست که برای چند دقیقه با شدت بالا ورزش کنید و به دنبال آن 1 تا 5 دقیقه ریکاوری انجام دهید. هنگامی که استراحت خود را بین شدت بالا و سپس شدت کم به طور متناوب تغییر دهید، از خسته شدن شما جلوگیری می کند همچنین، شما قادر خواهید بود کالری بیشتری بسوزانید. بهترین چیز این است که برای انجام تمرینات تناوبی با شدت بالا نیازی به تجهیزات خاصی ندارید، فقط باید روال معمول را اصلاح کنید.

تمرینات تناوبی شدت بالا

کالری سوزی با دویدن روی تردمیل

هنگامی که حرف از سوزاندن سریع کالری می شود، بسیاری از مردم بلافاصله فکر می کنند که دویدن سریع ترین کالری را می سوزاند، درست است که دویدن کالری زیادی می‌ سوزاند، اما باید تلاش بیشتری کنید. بسیاری از سالن ‌های بدنسازی دارای مسیرهای دویدن سرپوشیده هستند، اما همانطور که انتظار دارید، تردمیل نیز دارند. یکی از مزایای دویدن روی تردمیل این است که می توانید سطح شیب تردمیل را هر چند وقت یکبار که بخواهید تغییر دهید تا دویدن در تپه را برای خود شبیه سازی کنید زیرا دویدن در تپه کالری بیشتری می سوزاند. اگر در فضای باز می دوید، به احتمال زیاد نمی توانید منطقه ای با این تعداد تپه پیدا کنید و رسیدن به تپه در فضای باز بسیار دشوار است.

دویدن روی تردمیل

جایگزین های دویدن

بسیاری از مردم با دویدن هر روز به تمرینات هوازی خود می پردازند، اما گاهی دویدن می تواند برای زانوها بسیار سخت باشد، اگر نمی ‌خواهید هر روز بدوید و جایگزین ‌هایی برای آن پیدا کنید، تمرین ‌های زیادی وجود دارد که می‌ توانند جای دویدن را بگیرند و در واقع با انجام آن ها کالری بیشتری بسوزانید، که به برخی از آن ها در زیر می پردازیم:

طناب زدن: طناب زدن یک تمرین عالی است که می توانید در داخل خانه انجام دهید و به شما این امکان را می دهد که روال دویدن معمولی خود را تغییر دهید. طناب زدن با سرعت 100 پرش در دقیقه می تواند 13 کالری در دقیقه بسوزاند. طناب زدن نه تنها روی تمام عضلات شما کار می کند، بلکه به بهبود تعادل، هماهنگی و مهارت های دست و پای شما نیز کمک می کند.

دوچرخه ورزشی: ورزش بر روی دوچرخه ثابت راهی عالی برای سوزاندن کالری به همان اندازه است که می دوید، اگر می‌خواهید دوچرخه ‌سواری کنید اما این کار را در فضای باز انجام دهید، دوچرخه ‌سواری با لاستیک صاف یک تمرین عالی است. وقتی هوای کافی در لاستیک ‌های دوچرخه ‌تان وجود ندارد، کالری بسیار بیشتری نسبت به دوچرخه سواری در زمانی که لاستیک ها پر از هوا هستند، می سوزانید.

دوچرخه ثابت ورزشی

تمرین قدرتی مهم است

در حالی که کاردیو یک راه عالی برای سوزاندن کالری است، اگر می خواهید عضلات خود را تقویت کنید، تمرینات قدرتی نیز به همان اندازه مهم هستند. برای به دست آوردن تعادل کامل هر دو، باید روزهای انجام کاردیو و روزهای تمرین قدرتی خود را به طور متناوب انجام دهید. در روزهایی که قرار است روی تمرینات قدرتی تمرکز کنید، باید 15 دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید تا ضربان قلب خود را افزایش دهید، و برای یک تمرین قدرتی شدید بدن خود را گرم کنید.

تمرینات قدرتی

پیلاتس را امتحان کنید

پیلاتس شبیه یوگا است، اما به کارکرد هسته بدن شما کمک می کند. پیلاتس شامل کار کردن با عضلات شکم، کمر، اریب، پشت و ران ‌های داخلی و خارجی است. هنگامی که پیلاتس انجام می دهید، چیزهایی را ایجاد می کنید که برای یک تمرین خوب به آن نیاز دارید، از جمله انعطاف پذیری، قدرت، هماهنگی، تعادل، استقامت عضلانی و وضعیت بدنی خوب.

ورزش را سرگرم کننده کنید

هیچ چیز بهتر از ورزش کردن و سوزاندن کالری با انجام کاری که دوست دارید وجود ندارد. کلاس های گروهی می تواند ورزش را سرگرم کننده تر کند، اگر یک روز ورزش به عنوان سرگرمی و کاری که با هم به عنوان یک خانواده انجام می دهید باشد، بیشتر منتظر و مشتاق انجام آن خواهید بود.

سرگرم کننده کردن ورزش

نکاتی برای سوزاندن کالری اضافی خارج از باشگاه

هنگام تماشای تلویزیون کالری بسوزانید: اگر از گذراندن اوقات فراغت خود در مقابل تلویزیون و تماشای برنامه های مورد علاقه خود لذت می برید، هنوز فرصتی برای سوزاندن کالری دارید. در حالی که برنامه شما در حال اجراست، می توانید روی پاهای خود بنشینید و از نمایش لذت ببرید و هر بار که تبلیغی می آید، می توانید بلند شوید و ورزش کنید. شما نیاز به تجهیزات خاصی ندارید، می توانید درست جلوی تلویزیون ورزش کنید، بیشتر تبلیغات حدود سه دقیقه طول می کشد در این مدت می ‌توانید جک ‌های جامپینگ را انجام دهید، در جای خود بدوید، حرکت ‌های فشاری و دراز و نشست انجام دهید.

دورتر پارک کنید: اکثر مردم وقتی سرکار خود می روند، تا حد امکان نزدیک محل کار پارک می کنند، اگر می خواهید کالری اضافی بسوزانید، تا جایی که امکان دارد دور از محل پارک کنید. پیاده روی دورتر از ماشین در صبح و بازگشت به ماشین در پایان روز در سوزاندن کالری موثر است.

روال عصر خود را تغییر دهید

 بسیاری از مردم که از سرکار به خانه برمیگردند، یک شام مفصل می خورند و قبل از رفتن به رختخواب جلوی تلویزیون می نشینند. اگر می خواهید کالری بسوزانید و وزن کم کنید، باید برنامه روتین عصر خود را تغییر دهید، یعنی به جای صرف یک شام مفصل در اواخر عصر، باید یک وعده غذایی کوچک تر در اواخر بعد از ظهر میل کنید و به جای اینکه روی مبل جلوی تلویزیون دراز بکشید، پس از شام باید یک پیاده روی طولانی داشته باشید، این به شما کمک می کند تا مقداری از کالری هایی را که در طول شام مصرف کرده اید بسوزانید.

نتیجه گیری :

بهترین راه برای سوزاندن سریع کالری این است که درست غذا بخورید و تمرینات کالری سوزی انجام دهید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بدون توجه به سبک زندگی و توانایی های بدنی خود کالری بسوزانید. اگر به سوزاندن کالری بدن خود تلاش کنید، وزن کم می کنید، عالی به نظر می رسید، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید و احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید