صفحه اصلی > سبک زندگی : با این صبحانه های سالم، وزن خود را کم کنید

با این صبحانه های سالم، وزن خود را کم کنید

فهرست مطالب

چکیده :

زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید، صبحانه می‌تواند بهترین گزینه باشد زیرا خوردن صبحانه درست و هوشمندانه یکی از بهترین روش های کاهش وزن و لاغری است. مصرف غذاهای نامناسب می تواند هوس شما را تقویت کرده و قبل از شروع روز، شما را در معرض شکست قرار دهد. از سوی دیگر، خوردن غذاهای مناسب می تواند هوس را کاهش دهد و شما تا زمان ناهار احساس سیری کنید. در اینجا چند غذای صبحانه سالم که می توانند به کاهش وزن و لاغری کمک کنند، آورده شده است که در ادامه می خوانید.

تخم مرغ یک نیروگاه واقعی تغذیه است

تخم مرغ یک نیروگاه واقعی تغذیه است

تخم مرغ سرشار از پروتئین و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند سلنیوم و ریبوفلاوین بوده و یک نیروگاه واقعی تغذیه است. تخم مرغ به دلیل محتوای بالای پروتئینی  که دارد، ممکن است اشتها را کاهش دهد و باعث کاهش وزن و لاغری شود. به عنوان مثال، یک مطالعه روی 30 زن دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه به طور قابل توجهی احساس سیری را افزایش می دهد و مصرف غذا را در اواخر روز کاهش می دهد. به طور مشابه، مطالعه دیگری روی 152 بزرگسال نشان داد که جایگزینی صبحانه شیرینی مثل عسل، با تخم مرغ باعث کاهش وزن 65 درصدی و کاهش 34 درصدی دور کمر در یک دوره هشت هفته ای می شود. بنابراین بهتر است سعی کنید دو یا سه عدد تخم مرغ را به صورت آبپز، املت و یا سبک دلخواه خودتان بپزید، سپس آنها را با سبزیجات مورد علاقه خود ترکیب کنید و یک صبحانه مقوی و خوشمزه داشته باشید.

جوانه گندم سرشار از فیبر است

جوانه گندم سرشار از فیبر است

جوانه گندم جزئی از هسته گندم است که حاوی مقادیر غلیظی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله منگنز، تیامین و سلنیوم است. همچنین سرشار از فیبر بوده و تقریباً 4 گرم فیبر در هر وعده 1 اونس (28 گرم) دارد. مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف فیبر از غلات ممکن است به کاهش وزن و لاغری کمک کند. در یک مطالعه، خوردن یک غلات با فیبر بالا در کاهش اشتها و دریافت غذا و همچنین کمک به تثبیت قند خون بعد از غذا موثر بود. مطالعه دیگری که بیش از 27000 مرد را به مدت هشت سال مورد بررسی قرار داد نشان داد که مصرف بیشتر فیبر غلات با کاهش خطر افزایش وزن مرتبط است.

موز سرشار از فیبر اما کم کالری است

موز سرشار از فیبر

موز سرشار از فیبر اما کم کالری است و یک جایگزین عالی برای غلات صبحانه شیرین است تا شیرینی شما را در اول صبح تامین کند. یک موز متوسط ​​ بیش از 100 کالری دارد اما حاوی 3 گرم فیبر رژیمی است  تا 12٪ از نیاز روزانه شما به فیبر را کاهش دهد. فیبر به کاهش سرعت تخلیه معده کمک می کند تا هوس ها را کاهش دهد و شما را برای مدت طولانی تری سیری نگه دارد. مطالعات متعدد نشان داده اند که افزایش دریافت فیبر از میوه ها و سبزیجات با افزایش کاهش وزن همراه است. علاوه بر این، موز نارس منبع خوبی از نشاسته مقاوم است(نوعی نشاسته  که معده و روده کوچک شما آن را هضم نمی کند). تحقیقات نشان می دهد که نشاسته مقاوم ممکن است به کاهش مصرف غذا و کاهش چربی شکم کمک کند. موز را می توان به تنهایی یا به عنوان رویه ماست، پنیر کوتیج یا بلغور جو دوسر میل کرد. همچنین می توانید موز نارس و سبز رنگ را به اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید تا مقدار زیادی نشاسته مقاوم داشته باشید.

ماست، یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن است

ماست، یک مکمل عالی

ماست خامه ای، خوشمزه و رضایت بخش، یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن و لاغری است. به طور خاص، ماست یونانی در هر وعده، تکه‌ای سرشار از پروتئین را ارائه می‌کند و آن را به یک غذای ایده‌آل برای کاهش وزن و لاغری تبدیل می‌کند. یک مطالعه بر روی 20 زن نشان داد که خوردن ماست با پروتئین بالا به عنوان میان‌وعده در مقایسه با میان‌وعده‌های ناسالم مانند شکلات و کراکر، میزان گرسنگی را کاهش می‌دهد و دریافت غذا را تا 100 کالری در اواخر روز کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری روی 8516 نفر نشان داد کسانی که حداقل هفت وعده ماست در هفته می‌خورند در مقایسه با افرادی که به طور منظم ماست مصرف نمی‌کنند، کمتر در معرض خطر اضافه وزن یا چاقی قرار دارند. سعی کنید یک فنجان (285 گرم) ماست یونانی را با مقداری میوه مخلوط، دانه چیا یا جوانه گندم برای یک صبحانه مغذی ترکیب کنید.

اسموتی ها یک صبحانه مناسب برای کاهش وزن هستند

اسموتی ها یک صبحانه مناسب

اسموتی ها نه تنها راهی سریع و آسان برای به دست آوردن دوز غلیظ از مواد مغذی هستند، بلکه به عنوان یک صبحانه مناسب نیز می توانند کاهش وزن و لاغری را تسریع کنند. از آنجایی که می توانید مواد تشکیل دهنده خود را سفارشی کنید، می توانید نوشیدنی خود را متناسب با ترجیحات شخصی خود تنظیم کنید. پر کردن اسموتی‌هایتان با سبزیجات و میوه‌های کم کالری می‌تواند مصرف فیبر را افزایش داده و به شما کمک کند  احساس سیری طولانی‌تری کنید. برای تقویت احساس سیری و مبارزه با هوس، مقداری از مواد پر پروتئین مانند آجیل، دانه ها یا پودر پروتئین را داخل آن بریزید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر در مصرف مواد پرکالری زیاده روی کنید، اسموتی ها می توانند به سرعت به بمب های کالری تبدیل شوند.

نتیجه گیری :

شروع روز با غذای مناسب می تواند منجر به کاهش وزن و لاغری شود. خوردن صبحانه سالم می تواند کاهش هوس را آسان تر کند و باعث کاهش وزن شود. به خاطر داشته باشید که پیروی از یک رژیم لاغری فقط به یک صبحانه سالم ختم نمی شود. بلکه شما باید روز خود را با غذاهای کامل و مغذی در طول روز شروع کنید تا سلامت خود را بهینه و به کاهش وزن سریع دست یابید.

منابع :

منبع

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید