صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : برپی چقدر کالری می سوزاند؟

برپی چقدر کالری می سوزاند؟

فهرست مطالب

اگر می ‌دانید برپی چیست یا درباره آن‌ ها شنیده ‌اید، می ‌دانید که اکثریت افراد در دنیای تناسب اندام نظرات قوی زیادی در مورد آن ها دارند. به طور کلی، این نوع تمرین هم برای مبتدیان و هم برای افراد حرفه ای که مایل به کاهش وزن و چربی سریع هستند فوق العاده است. این تمرین هر چه تمرینات سخت تر باشد، قوی تر می شوید و استقامت عضلانی بیشتری بدست می آورید.

برپی چیست؟

برپی یک تمرین کالیستنیکی است که چندین حرکت ساده از جمله اسکات ، فشار به بالا و پرش را با هم ترکیب کرده و از وزن بدن شما برای مقاومت استفاده می کند. برای هر کسی که مطمئن نیست کالیستنیک چیست، باید بگویم : آن ها تمرینات کم مقاومتی هستند که از وزن بدن شما به جای سایر تجهیزات استفاده می کنند.

از نمونه ‌های معمولی کالیستنیک می توان به جک ‌های جامپینگ، پرش‌ آپ ، دراز و نشست، پلانک و لانژ اشاره کرد، برپی را می ‌توان یک تمرین ترکیبی نیز نامید زیرا گروه ‌های مختلف ماهیچه ‌ها را به طور همزمان تمرین می‌ دهند.

ورزیش بورپی

مزایای ورزش برپی چیست؟

در اینجا به برخی از مزایای برپی می پردازیم:

برپی یک تمرین تمام بدن است

اگر در تنگنای زمانی هستید، یعنی وقت کافی ندارید و دوست دارید بالاتنه و پایین تنه خود را تمرین دهید، برپی بهترین راه است. هنگام انجام برپی، می توانید عضلات پاها، باسن، قسمت مرکزی و بازوهای خود را تمرین دهید، پس از یک گرم کردن سریع، برپی را شروع کنید و تنها در 30 دقیقه به راحتی به تمرین کامل بدن خواهید رسید.

مزایای بورپی

حداکثر کالری سوزی

همانطور که در بالا گفته شد، برپی یک تمرین تمام بدن است که چندین ماهیچه بدن شما را هدف قرار می دهد، چنین تمریناتی به عنوان تمرینات ترکیبی نیز شناخته می شوند. بدن انسان پنج کالری انرژی برای مصرف یک لیتر اکسیژن مصرف می کند، از آنجایی که این نوع تمرین چندین ماهیچه را هدف قرار می دهد، به این معنی است که برای انجام آن به اکسیژن بیشتری نیاز خواهید داشت، که به نوبه خود منجر به مصرف انرژی و سوزاندن کالری بیشتر می شود.

تناسب اندام سلامت قلب را بهبود می بخشد

برپی یک تمرین پلایومتریک با شدت بالا است که خون قلب شما را سریع پمپاژ می کند و یک تمرین قلبی عروقی عالی را ارائه می دهد. قلب سالم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد، همچنین یک قلب سالم با بهبود و مدیریت سطوح کلسترول و سایر چربی ‌ها در خون، فشار خون را کاهش می ‌دهد و توانایی بدن شما را برای مدیریت سطح قند خون و انسولین بهبود بخشیده که این خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

بخوانید : با این 5 غذا قلب تان را سالم نگه دارید

بورپی برای تناسب اندام و سلامت قلب

راحتی انجام در هر مکان

در حالی که می توانید از وزنه ها در حین انجام بورپی استفاده کنید، اما این تمرین اکثراً بدون وزنه انجام می شود اما اگر برای افزایش شدت تمرین به وزنه های اضافه نیاز دارید، می توانید فقط تعدادی دمبل و وزنه مچ پا را برای استفاده در خانه خریداری کنید.

اگر فضای کافی در اطراف خود دارید، این تمرین را می توانید در هر مکانی انجام دهید.

تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد

حرکت از حالت فشار یا پلانک و سپس پریدن می تواند برای تعادل و هماهنگی شما بسیار چالش برانگیز باشد. اگر چند بار اول که این تمرین را انجام می دهید، دچار لغزش شدید، تعجب نکنید، چون با گذشت زمان و صبر، تعادل و هماهنگی شما بسیار بهبود می یابد.

بورپی برای تعادل

بهبود استقامت عضلانی

برپی تمرین ‌هایی هستند که با تکرار زیاد و بار زیاد (باید از تمام وزن بدن خود استفاده کنید) انجام می ‌شوند، که در افزایش استقامت عضلانی مؤثر هستند .

کاهش وزن

از آنجایی که برپی ها تمرینات قلبی با شدت بالا و پلایومتریک محسوب می شوند، انرژی زیادی برای انجام آن صرف می کنید، به این معنی که کالری زیادی می سوزانید. اگر کالری دریافتی از غذا را کاهش دهید و از بورپی در جلسات تمرینی خود استفاده کنید، به احتمال زیاد شروع به کاهش وزن خواهید کرد.

کالری سوزی با برپی

برپی چقدر کالری می سوزاند؟

با توجه به تحقیقات انجام شده، انجام تمرینات ورزشی متوسط ​​مانند برپی می تواند بین 135 تا 200 کالری در 30 دقیقه بسوزاند. اگر تمرینات ورزشی شدید انجام می دهید، می توانید 240 تا 355 کالری در همان زمان بسوزانید. این نیز بستگی به وزن شما دارد، یعنی هر چه سبک تر باشید، در مقایسه با فرد سنگین وزن تری که تمرینی مشابه شما انجام می دهد، کالری کمتری می سوزانید.

در حالی که تعداد دقیق کالری سوزانده شده در دقیقه مشخص نشده است، توصیه می شود تا جایی که ممکن است برپی را در مدت زمان تعیین شده انجام دهید تا چربی بیشتری بسوزانید. اگر هنوز هم می‌ خواهید تعداد کالری ‌های از دست رفته به ازای هر برپی انجام شده را ردیابی کنید، سعی کنید یک دستگاه ردیاب تناسب اندام تهیه کنید، چون می ‌تواند کالری سوزانده شده از طریق برپی را محاسبه کند.

توجه داشته باشید که هرچه کالری بیشتری بخورید، برای سوزاندن آن ها باید برپی بیشتری انجام دهید، برای سوزاندن کالری یک لیوان بستنی باید حدود 80 برپی انجام دهید، یک تکه کیک به 493 برپی نیاز دارد، و  یک کلوچه 30 گرمی برای سوزاندن کالری به 141 برپی نیاز دارد.

به یاد داشته باشید که تعداد بورپی های انجام شده مهم نیست، بلکه شدتی است که می توانید آن ها را انجام دهید مهم است. همه ما با سرعت ‌های متفاوتی تمرین می ‌کنیم، بنابراین به‌ جای هدف ‌گذاری برای تعداد مشخصی، به خودتان زمان بدهید، و سعی کنید تعداد برپی ‌هایی را که می‌ توانید در دقیقه انجام دهید، با حفظ فرم مناسب، افزایش دهید، این نه تنها به استقامت شما کمک می کند، بلکه برای کالری های از دست رفته در یک جلسه معجزه می کند.

بخوانید : برای کاهش وزن روزانه چقدر کالری باید مصرف کرد؟

برپی برای کالری سوزی

نتیجه گیری :

برپی نوعی تمرین است که هم برای مبتدیان و هم کسانی که زیاد ورزش می کنند و مایل به کاهش وزن و چربی هستند بسیار موثر است. بورپی را می توان در هرمکانی و به راحتی بدون استفاده از تجهیزات خاصی انجام داد، این تمرین مزایای زیادی مانند: بهبود استقامت عضلانی، بهبود تناسب اندام قلبی عروقی، کاهش وزن و … دارد.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید