صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : ورزش زومبا و تاثیر آن بر روی بدن

ورزش زومبا و تاثیر آن بر روی بدن

فهرست مطالب

زومبا یک ورزش پرهیجان و پرطرفدار است که اولین بار توسط یک ورزشکار کلمبیایی در سال 1990 به وجود آمد و با گذشت زمان در سراسر دنیا مورد توجه و استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت و توسعه یافت. طبق یافته ها هم اکنون در 185 کشور دنیا میلیون ها دختر و پسر نوجوان و جوان در مکان های آموزشی، این ورزش مهیج را آموزش می بینند.

انواع زومبا

زومبا فیتنس: که یک ورزش هوازی محسوب شده و حرکات آن برپایه ایروبیک پیشرفته طراحی شده و قابل ذکر است که حرکات دست و پا همزمان با باسن انجام می شود.

زومبا Dance: همانطور که از نام آن مشخص است حکم آموزش رقص داشته و در آن از حرکات قدرتی استفاده نمی شود.

بخوانید :آیا می توان با رقص وزن کم کرد؟

زومبا برای کاهش وزن

ورزش زومبا امروزه به یکی از روش های داغ و پرطرفدار برای کاهش وزن تبدیل شده است. این ورزش ترکیبی از مراحل رقص و حرکات هوازی است که با گام های آسان و سریع  بسیار سرگرم کننده است، زومبا می تواند در از دست دادن وزن کمک زیادی کند و ماهیچه های شما را سفت کند.

رژیم لاغری سلامتی من

زومبا برای تناسب اندام

این ورزش یکی از بهترین روش هایی است که افراد برای تناسب اندام و چربی سوزی از آن استفاده می کنند، این ورزش همراه موسیقی است که لذت انجام آن را بیشتر می کند، همچنین برای یادگیری ورزش زومبا مهارت خاصی نیاز نیست.

زومبا برای تناسب اندام

سوزاندن کالری و ماهیچه ها

سوزاندن کالری : ورزش زومبا برای ریه ها و قلب بسیار مفید بوده و تقریبا هر ساعت 450 کالری سوزانده می شود.

ماهیچه ها: ورزش زومبا روی ماهیچه های اصلی بدن مثل عضلات شکم ، پشت، ران و باسن کار می کند و در نهایت باعث تناسب اندام می شود.

بخوانید: 6 عاملی که می تواند بر میزان کالری سوزی شما تأثیر بگذارد

زومبا برای بیماری ها

علاوه بر کاهش وزن زومبا می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی، کاهش کلسترل بد خون و افزایش کلسترل خوب و کاهش فشار خون کمک کند. همچنین با بالا رفتن سطح انرژی، قند خون شما کاهش می یابد.

رقص زومبا برای بیماری ها

زومبا برای استرس

ورزش زومبا به شما کمک می کند استرس خود را از بین ببرید، توجه به رقص و دور از تمرکز به مشکلات روزانه، بهترین راه برای از بین بردن استرس است. تحقیقات نشان می دهد که ورزش به بهبود هوشیاری و تمرکز، کاهش خستگی و افزایش عملکرد شناختی بسیار تاثیرگذار است.

بخوانید: چند راه ساده برای کنار گذاشتن استرس

مخلص کلام; فواید ورزش و رقص زومبا

ورزش زومبا نوعی ورزش جدید برای تناسب اندام است که علاوه بر تناسب اندام برای سلامت روحی و جسمی بسیار مفید است، موسیقی نقش اساسی را در این ورزش دارد و تقریبا بدون موسیقی تمرین درست و مهیج امکان پذیر نیست.
کسانی که به دنبال یک ورزش برای تناسب اندام، سرگرمی و در عین حال تاثیرگذار بر سلامت بدن هستند، این ورزش می تواند بهترین گزینه برای آنها باشد. شما حتی می توانید این ورزش را در خانه تنها یا با خانواده تمرین کنید و چون به مهارت خاصی نیاز ندارد می توانید با فیلم های آموزشی آن را یاد بگیرید و در خانه تمرین کنید.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید