صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : ورزش های هوازی و فواید آن

ورزش های هوازی و فواید آن

فهرست مطالب

فعالیت های ورزشی هوازی صرف نظر از سن، وزن و توانایی ورزشی برای شما بسیار مفید است فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا می تواند در داشتن بدنی سالم و عمری طولانی به شما کمک کند.در اینجا برای شما تعریفی از ورزش های هوازی و فواید آن را ذکر کرده ایم لطفا در ادامه با ما باشید:

ورزش هوازی چیست؟

اصطلاح هوازی به معنی “با اکسیژن” است. ورزش هوازی ورزشی است که در آن خون با اکسیژن توسط قلب پمپاژ می شود تا به تمام عضلات در حال فعالیت اکسیژن برسد همچنین این ورزش باعث افزایش تنفس ضربان قلب و در نتیجه فعالیت ریه ها و تنفس می شود. به ورزش هوازی کاردیو یا ایروبیک هم گفته می شود.

بخوانید : تناسب اندام با ورزش بعد از زایمان

فواید ورزش هوازی

  • قند خون را کنترل می کند
  • به عملکرد ریه بهبود می بخشد
  • خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد
  • به کاهش یا مدیریت وزن کمک می کند
  • فشار خون را پایین می آورد
  • وضعیت قلبی عروقی را بهبود می بخشد

ورزش هوازی

چند نمونه ورزش هوازی آسان

پیاده روی، پارو زدن، دوچرخه سواری، شنا کردن و…. نمونه ای از تمرینات هوازی با فشار کم بود، اما پرش با طناب ، دویدن، تمرینات با شدت بالا یا ایروبیک مرحله ای ، از تمرینات هوازی با فشار بالا می باشد.

بخوانید: بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟

ورزش هوازی در خانه برای لاغری شکم

شما می توانید بدون تجهیزات و با وسایل کم کارهای زیادی انجام دهید. فقط گرم کردن قبل از شروع به مدت 15 تا 10 دقیقه فراموش نشود.

 برای نمونه طناب زدن

تجهیزات مورد نیاز: کفش ورزشی، طناب ورزشی.

فواید: پرش با طناب به هماهنگی دست و پا ، آگاهی بهتر بدن و چابکی کمک می کند.

مدت تمرین: 3تا 5 بار در هفته و 15 تا 20 دقیقه.

و تمرینات دیگری که می توان به راحتی با امکانات کم در خانه انجام داد.

طناب زدن

ورزش هوازی و پیشگیری از بیماری ها

ورزش های هوازی از ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها، افسردگی و پوکی استخوان می تواند پیشگیری کرده یا آن را کاهش دهد.

ورزش هوازی برای تفکیک عضلات

بعضی از ورزشکاران در طول تمرین، ورزش های هوازی انجام نمی دهند و وقتی می فهمند،که حجم دارند اما عضله های تفکیک  شده  ندارند در عوض ورزشکارانی که در طول دوره ی تمرینی خود ورزش های هوازی را انجام می دهند سریع و راحت تر تفکیک شدن عضلات را تجربه می کنند، بنابراین هم سوخت و ساز بالاتری دارند هم از افزایش چربی اضافه جلوگیری می کنند.

ورزش های هوازی برای تفکیک عضلات

مخلص کلام; ورزشهای هوازی

ورزش های هوازی تاثیر زیادی در افزایش سلامت قلب دارد و از آنجایی که قلب در حین انجام این ورزش با شدت بیشتری کار می کند به مرور قوی تر شده و در زمان های عادی دیگر نیاز ندارد با قدرت و شدت برای رساتدن خون به دیگر ارگان های بدن کار کند و تپش قلب در حال استراحت قرار می گیرد. همچنین ورزش های هوازی باعث می شود بدن از چربی به عنوان یک منبع انرژی استفاده کند طوریکه به کاهش وزن منجر شود.

منابع :

منبع1  | منبع2 | منبع3

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید