صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : چربی سوزهای طبیعی برای کاهش وزن کدامند؟

چربی سوزهای طبیعی برای کاهش وزن کدامند؟

فهرست مطالب

چکیده :

برای کاهش وزن، فرد باید بیش از کالری دریافتی خود کالری بسوزاند. با این حال، برخی از چربی سوزهای طبیعی ممکن است با افزایش متابولیسم یا کاهش گرسنگی به بدن در سوزاندن چربی بیشتر کمک کنند. ما در این مقاله، به برخی از چربی سوزهای طبیعی و شواهدی درباره آن ها پرداخته و همچنین قرص های چربی سوز را مورد بحث قرار می دهیم.

برخی از چربی سوزهای طبیعی

پروتئین

خوردن وعده های غذایی سرشار از پروتئین ممکن است به فرد کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کند، پروتئین می تواند از بسیاری جهات از چربی سوزی و کاهش وزن حمایت کند؛ به عنوان مثال، افرادی که غذاهای پر پروتئین مصرف می کنند ممکن است برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند. خوردن پروتئین همچنین ممکن است متابولیسم را افزایش دهد و به بدن اجازه می ‌دهد تا به طور موثرتری چربی بسوزاند. برای به حداکثر رساندن کاهش وزن، فرد باید سعی کند پروتئین های کم کالری مانند مرغ بدون چربی، ماهی و پروتئین های گیاهی را انتخاب کند.

پروتئین

پلی فنل ها

پلی فنل ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که در بسیاری از غذاها به ویژه میوه ها و سبزیجات وجود دارند. برخی تحقیقات نشان می دهد که غذاهای غنی از پلی فنل ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

یک مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی غنی از پلی فنل ها ممکن است با باکتری های موجود در روده برای حمایت از کاهش وزن تعامل داشته باشد، به خصوص زمانی که با رژیم غذایی کم پروبیوتیک ترکیب شود.

پلی فنل ها

برخی از غذاهای غنی از پلی فنل عبارتند از:

  • سیب
  • گلابی ها
  • گریپ فروت
  • چای سبز
  • زردچوبه
  • اسفناج
  • کلم بروکلی
  • شراب قرمز
  • کافئین

کافئین محرکی است که می تواند متابولیسم فرد را افزایش دهد. هنگام تلاش برای سوزاندن چربی، بهتر است با اجتناب از شیرین کننده ها، شیرها و خامه های پرکالری، قهوه کم کالری را انتخاب کنید.

پروبیوتیک ها

مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک به حمایت از سیستم گوارشی کمک می کند. پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمرهای زنده ای هستند که برای سلامت انسان مفید هستند، بسیاری از غذاها حاوی پروبیوتیک هستند، از جمله ماست و غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی، کلم ترش.

دستگاه گوارش میزبان تریلیون ها باکتری است، پژوهش ها نشان می ‌دهد که مصرف پروبیوتیک ‌ها می ‌تواند به بهبود تعادل طبیعی بین باکتری ‌های مفید و مضر در روده کمک کند و همچنین به هضم غذا کمک کند، برخی از پزشکان همچنین ادعا می کنند که این باکتری های ساکن روده ممکن است در متابولیسم و ​​کاهش وزن نقش داشته باشند.

چای سبز

چای سبز حاوی کافئین است، ماده ای که می تواند متابولیسم فرد را تحریک کند، چای سبز همچنین دارای پلی فنول های غنی است. برخی از مطالعات افزایش اندکی در کاهش وزن در میان افرادی که به طور منظم چای سبز مصرف می کنند، نشان داده است.

چای سبز

میوه

میل به شکر مانع اصلی کاهش وزن برای بسیاری از افراد است. مهار هوس قند با میوه ممکن است به فرد کمک کند کالری کمتری مصرف کند، مطالعات نشان می دهد که بزرگسالان چاق که قبل از غذا گریپ فروت، آب گریپ فروت یا آب مصرف کرده بودند، کالری دریافتی خود را کاهش دادند.

قرص های چربی سوز

چندین قرص و مکمل، وعده کمک به کاهش وزن افراد را می دهند، در زیر توضیحی درباره آن ها آورده ایم:

  1. قرص های محرک

قرص های محرک حاوی کافئین و گاهی محرک های دیگر برای تسریع متابولیسم هستند، آن ها ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کنند، اما همچنین می توانند باعث ضربان قلب سریع، فشار خون بالا و سایر عوارض ناشی از مصرف بیش از حد کافئین شوند.

قرص های چربی سوز

  1. مکمل های غذایی

مکمل های غذایی شامل موادی هستند که ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کنند. برخی از آن ها حاوی غذاهای غنی از پلی فنل یا مواد دیگری هستند که ممکن است متابولیسم را افزایش دهند. مکمل های کاهش وزن می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند، بنابراین مهم است که قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

نکاتی برای استفاده از چربی سوزهای طبیعی

چربی سوزهای طبیعی جایگزین روش های سنتی کاهش وزن نیستند، درعوض، ممکن است به افراد کمک کنند هر روز کمی کالری بیشتری بسوزانند و به مرور زمان کاهش وزن را افزایش دهند. برای اینکه بیشترین بهره را از چربی سوزهای طبیعی ببرید، بهتر است آن ها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم بگنجانید.

راه های طبیعی چربی سوزی

راه های طبیعی دیگر برای کاهش وزن

دوچرخه سواری تا محل کار به سوزاندن کالری اضافی کمک می کند، کاهش وزن در نهایت، نتیجه سوزاندن کالری بیشتر از مصرف کالری است. کاهش کالری دریافتی روزانه و انجام ورزش بیشتر بهترین راه برای کاهش وزن طبیعی است، یک پزشک یا متخصص تغذیه می ‌تواند در مورد برنامه ‌های کاهش وزن مناسب توصیه‌ هایی ارائه کند و به فرد کمک کند تا اهداف واقعی را تعیین کند.

راه های ساده برای جا دادن ورزش بیشتر در زندگی روزمره عبارتند از:

  • راه رفتن یا حرکات کششی برای چند دقیقه بعد از استراحت
  • برای پیاده روی بیشتر ، دورتر از مقصد پارک کنید
  • پیاده روی یا دوچرخه سواری تا محل کار
  • انجام یک ورزش یا سرگرمی فعال فیزیکی مانند باغبانی

برنامه ‌ریزی وعده ‌های غذایی از قبل نیز می ‌تواند تلاش برای رعایت محدودیت کالری روزانه کمک کند، نکته دیگر این است که همیشه مقداری تنقلات سالم و کم کالری در دسترس داشته باشید، این میان وعده ها می توانند به کاهش هوس گرسنگی بین وعده های غذایی کمک کنند.

پیاده روی

مخلص کلام; چربی سوزهای طبیعی برای کاهش وزن

هیچ درمان معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد، برای کاهش وزن، فرد باید بیش از کالری مصرفی خود کالری بسوزاند. بهترین راه برای انجام این کار به طور طبیعی این است که کمتر غذا بخورید و بیشتر ورزش کنید. برخی از چربی سوزهای طبیعی ممکن است با افزایش متابولیسم در سوزاندن چربی بیشتر کمک کنند، همچنین ترکیب برخی غذاها یا مکمل ها در یک رژیم غذایی متعادل و سالم ممکن است به تحریک متابولیسم فرد و سوزاندن چربی بیشتر به طور طبیعی کمک کند.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید