صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : دوچرخه سواری و اثرات آن بر سلامتی و تناسب اندام

دوچرخه سواری و اثرات آن بر سلامتی و تناسب اندام

فهرست مطالب

برای داشتن تناسب اندام و سلامتی باید از نظر بدنی فعال باشید. دوچرخه سواری منظم یکی از بهترین راه ها برای کاهش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با سبک زندگی کم تحرک است.

دوچرخه سواری برای همه سنین سالم، سرگرم کننده و یک تمرین کم فشار است و می تواند به شما در برابر بیماری های جدی مانند سکته مغزی، حملات قلبی، برخی از سرطان ها، افسردگی، دیابت، چاقی و آرتروز کمک کند.

 

دوچرخه سواری برای سلامتی و تناسب اندام

فقط 2 تا 4 ساعت در هفته طول می کشد تا به بهبود کلی سلامت خود برسید:

دلایلی که باید دوچرخه سواری را به عنوان ورزش برای تناسب اندام انتخاب کنید:

1- دوچرخه سواری یعنی یک تمرین خوب ماهیچه ای که هنگام رکاب زدن از همه گروه های اصلی ماهیچه ای استفاده می کند.

2- دوچرخه سواری کم فشار است در نتیجه این ورزش فشار و صدمات کمتری نسبت به سایر انواع ورزش ها ایجاد می کند.

3- دوچرخه سواری آسان است و برخلاف برخی از ورزش های دیگر، دوچرخه سواری به سطح بالایی از مهارت بدنی نیاز ندارد. بیشتر مردم نحوه دوچرخه سواری را می دانند و وقتی یاد گرفتند آن را فراموش نمی کنند.

4- این ورزش برای قدرت و استقامت مفید است: دوچرخه سواری استقامت، قدرت و آمادگی بدنی را افزایش می دهد.

5- می توانید شدت آن را تنظیم کنید، دوچرخه سواری را می توان در ابتدا با شدت بسیار کم  انجام داد، اما می توانید تا حد یک تمرین بدنی سخت هم پیش بروید.

6- یک راه سرگرم کننده برای تناسب اندام: ماجراجویی و هیاهویی که از دوچرخه سواری در تپه ها و خارج از منزل به دست می آورید به این معنی است که در مقایسه با سایر فعالیت های بدنی که شما را در داخل خانه نگه انجام می دهید به مراتب جذاب تر و سرگرم کننده تر است.

7- مقرون به صرفه بودن: دوچرخه سواری به عنوان یک وسیله حمل و نقل، زمان ورزش و فعالیت کم تحرک (نشسته) مثل رانندگی با وسایل نقلیه موتوری یا استفاده از قطار و اتوبوس را با ورزش سالم جایگزین می کند.

بخوانید : بهترین زمان برای ورزش کردن چه زمانی است؟

دوچرخه سواری برای مدیریت وزن

دوچرخه سواری به طور معمول، به ویژه در شدت بالا به کاهش سطح چربی بدن کمک کند، که این باعث مدیریت سالم وزن می شود، به علاوه باعث افزایش متابولیسم بدن و ساخت ماهیچه می شود، که به شما این امکان را می دهد که کالری بیشتری بسوزانید.

بخوانید : چند غذا برای افزایش متابولیسم

دوچرخه سواری برای تناسب اندام

مزایای دوچرخه سواری منظم برای سلامتی

  1. کاهش سطح استرس
  2. افزایش آمادگی قلبی عروقی
  3. افزایش انعطاف پذیری ماهیچه ها
  4. بهبود تحرک مفاصل
  5. بهبود وضعیت و هماهنگی
  6. استحکام استخوان ها
  7. کاهش سطح چربی بدن
  8. کاهش اضطراب و افسردگی
  9. پیشگیری یا مدیریت بیماری

بخوانید : چند راه ساده برای کنار گذاشتن استرس

دوچرخه سواری برای کاهش وزن

مخلص کلام; دوچرخه سواری برای کاهش وزن و تناسب اندام

دوچرخه سواری یک تمرین هوازی کم فشار و فوق العاده است که شما را فعال نگه می دارد و این می تواند به شکل گیری یک سبک زندگی سالم از نظر جسمی و روحی کمک کرده و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد، همچنین شدت آن متفاوت و برای همه سطوح مناسب است.
می توانید به عنوان یک وسیله حمل و نقل برای فعالیت های روزمره یا به عنوان یک تمرین شدید و رقابتی از آن استفاده کنید. این امکان وجود دارد که هر روز دوچرخه سواری کنید به خصوص اگر از دوچرخه سواری برای حمل و نقل استفاده می کنید.
 
 
سوالات متداول :

دوچرخه سواری چقدر کالری می سوازند؟

میزان کالری سوزی دوچرخه سواری به عواملی مانند وزن و شدت رکاب زدن بستگی دارد اما به طور میانگین می توانید بین 500 تا 1500 کالری بسوزانید.

بهترین زمان دوچرخه سواری برای لاغری؟

بهترین زمان برای دوچرخه سواری می تواند بعد از بیدار شدن از خوب و قبل صبحانه باشد چرا که باعث آب شدن چربی های ذخیره شده بدن شود. اما در این ورزش را می توانید در طول روز انجام دهید.

منابع :

منبع1 | منبع2

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید