صفحه اصلی > سبک زندگی و ورزش و تناسب اندام : راه های افزایش متابولیسم بدن

راه های افزایش متابولیسم بدن

فهرست مطالب

متابولیسم اصطلاحی برای توصیف تمام واکنش های شیمیایی در بدن است، و این واکنش ها باعث کار کردن بدن و زنده نگهداشتن شما می شود.کلمه متابولیسم اغلب به جای تعداد کالری هایی که می سوزانید به کار می رود و هرچه بیشتر باشد کالری بیشتری سوزانده و در نتیجه کاهش وزن و جلوگیری از آن راحت تر می شود.

راه های افزایش متابولیسم

  • در وعده های غذایی خود مقدار زیادی پروتئین بخورید:

خوردن غذا متابولیسم شما را برای چند ساعت می تواند افزایش دهد و پروتئین بیشتر در غذای شما با افزایش متابولیسم باعث سوزاندن کالری بیشتری می شود.

  • مصرف آب سرد را بیشترکنید:

کسانی که به جای نوشیدنی های شیرین، خوردن آب را ترجیه می دهند در کاهش وزن و جلوگیری از آن موفق تر هستند، چون نوشیدنی های شیرین حاوی کالری هستند. نوشیدن آب سرد اثر کالری سوزی را بالا می برد چون بدن برای گرم کردن آن تا دمای بدن، انرژی استفاده می کند.

  • تمرین را با شدت بالا انجام دهید:

مثل فعالیت های سریع و تمرینات تناوبی با شدت بالا، چون می تواند با افزایش متابولیسم، حتی بعد از تمام شدن تمرین باعث سوزاندن چربی بیشتری شود.

افزایش متابولیسم

  • چیزهای سنگین بلند کنید:

از نظر متابولیکی عضله فعال تر از چربی است و ساختن ماهیچه می تواند کمک زیادی به افزایش متابولیسم شما کند. بلند کردن وزنه به حفظ عضلات و مبارزه با افت متابولیسم که در هنگام کاهش وزن رخ می دهد کمک می کند.

  • قهوه بنوشید:

تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه، متابولیسم را بین 3 تا 11 درصد می تواند افزایش دهد و مثل چای سبز نیز باعث چربی سوزی و در نتیجه کاهش وزن شود.

بخوانید : چند غذا برای افزایش متابولیسم

قهوه

 از دیگر راه های افزایش متابولیسم می توان به : خوردن غذاهای تند، خواب کافی و راحت، جایگزین کردن روغن نارگیل به جای روغن های پخت و پز، بیشتر ایستادن، نوشیدن چای سبز و …. اشاره کرد.

نقش ویتامینB در میزان سوخت و ساز بدن

ویتامین ب نقش مهمی در میزان سوخت و ساز بدن ایفا می کند که می توان آن را در غذاهایی مثل موز، سیب زمینی پخته، تخم مرغ، اب پرتقال، کره بادام زمینی، نخود فرنگی، اسفتاج، غذاهای غلات کامل یافت.

ویتامین ب​​​​​

مخلص کلام; معرفی چند روش برای افزایش متابولیسم

داشتن متابولیسم بالا می تواند به شما انرژی و احساس بهتری دهد. برخی افراد متابولیسم سریع تری نسبت به دیگران دارند و این بخاطر این است که انداره بدن، سن، جنسیت و ژن های افراد متفاوت است و این ها در سرعت متابولیسم نقش دارند اما در بالا به برخی از راه هایی که می توانند به سرعت پردازش کالری توسط بدن کمک کنند اشاره کردیم. برای تناسب اندام یا کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن، سوزاندن کالری با افزایش سرعت متابولیسم کمک زیادی به شما می کند پس اگر جزو افرادی هستید که می خواهید به اندام دلخواه خود یا انرژی بیشتر و حس بهتری برسید با استفاده از راهکارهای مناسب افزایش متابولیسم می توانید آن را عملی کنید.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید