صفحه اصلی > سبک زندگی : بخور و نخورهای بیماران نارسایی قلبی

بخور و نخورهای بیماران نارسایی قلبی

فهرست مطالب

چکیده :

اگر نارسایی قلبی در شما تشخیص داده شود، پزشک داروهایی را برای کمک به درمان آن تجویز می کند. در برخی موارد، آنها ممکن است جراحی یا وسایل پزشکی را برای کمک به ضربان قلب شما به درستی توصیه کنند. همچنین ممکن است پزشک، شما را تشویق کند که در سبک زندگی خود از جمله تغذیه خود تغییراتی ایجاد کنید. خوردن یک تغذیه سالم ممکن است به تسکین علائم نارسایی قلبی و جلوگیری از بدتر شدن آن یا تشدید آن کمک کند. یک تغذیه غنی از مواد مغذی همچنین می تواند سلامت کلی را بهبود بخشد. انواع مختلفی از نارسایی احتقانی قلب، از جمله سیستولیک یا دیاستولیک وجود دارد. مهم نیست که چه نوع نارسایی قلبی دارید، توصیه های غذایی مشابه هستند. برای آشنایی با گزینه های برنامه غذایی و تغییرات تغذیه ای که ممکن است به شما در مدیریت نارسایی قلبی کمک کند، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

رژیم غذایی مدیترانه ای | وعده های غذایی | کاهش سدیم | کنترل مصرف مایعات | پرهیز از مصرف الکل | محدودیت کالری

پیروی از رژیم غذایی DASH یا مدیترانه ای را در نظر بگیرید

رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی DASH یک برنامه غذایی است که برای کاهش فشار خون طراحی شده است. سرشار از غذاهای گیاهی و چربی های مفید برای قلب است. رژیم غذایی مدیترانه ای نیز همینطور است، یک الگوی غذایی که در بسیاری از کشورهای مدیترانه ای رایج است.

پیروی از رژیم غذایی DASH یا رژیم مدیترانه ای ممکن است به شما در رسیدن به اهداف تغذیه سالم کمک کند. انتخاب غذاهای کم سدیم در حین پیروی از این رژیم ها امکان پذیر است، به خصوص اگر مصرف محصولات فرآوری شده و بسته بندی شده را محدود کنید.

وعده های غذایی خود را بر اساس غذاهای غنی از مواد مغذی برنامه ریزی کنید

شما لزوماً نیازی به پیروی از یک تغذیه خاص یا برنامه غذایی تجویز شده برای غذا خوردن به گونه ای ندارید که از سلامت قلب شما حمایت کند. گزینه دیگر این است که یاد بگیرید غذاهای سالم را در برنامه روزانه خود بگنجانید و در هر وعده غذایی انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

برای برآوردن نیازهای غذایی بدن، مهم است که غذاهای متنوعی بخورید که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری هستند. از سوی دیگر، بهتر است مصرف غذاهایی را که حاوی کالری زیاد اما مواد مغذی کمی هستند، محدود کنید. یک تغذیه غذایی غنی از غذاهای گیاهی عبارتند از:

  • میوه ها و سبزیجات

  • لوبیا و سایر حبوبات

  • آجیل و دانه ها

  • غلات کامل

شما همچنین می توانید بسیاری از مواد مغذی ضروری را از محصولات حیوانی بدون چربی دریافت کنید، مانند:

  • غذای دریایی

  • مرغ بدون پوست

  • لبنیات کم چرب

از سوی دیگر، AHA توصیه می‌کند مصرف گوشت قرمز، شیرینی‌ها و سایر غذاهایی که دارای چربی اشباع شده، چربی ترانس، کلسترول، سدیم یا شکر تصفیه شده هستند را محدود کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رژیم ها، با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا در مورد مزایا و معایب احتمالی الگوهای غذایی مختلف بیاموزید.

سدیم را کاهش دهید

کاهش سدیم

وقتی نمک یا سدیم زیادی می خورید باعث می شود بدن مایعات را در خود نگه دارد. هنگامی که مایعات در بدن شما جمع می شود، فشار خون شما را افزایش می دهد و فشار بیشتری بر قلب شما وارد می کند.

در نارسایی قلبی، این امر خیلی مهم است زیرا سدیم می تواند علائم نارسایی قلبی را بدتر کند. همچنین می تواند اثرات طولانی مدت بر کلیه ها و قلب داشته باشد. برای کمک به مدیریت نارسایی قلبی، پزشک احتمالاً شما را به پیروی از یک تغذیه کم سدیم تشویق می کند که معمولاً برای بیماران نارسایی قلبی کمتر از 2000 میلی گرم در روز محدود می شود.

این ممکن است بر اساس شرایط خاص و نوع نارسایی قلبی (سیستولیک یا دیاستولیک) متفاوت باشد. سدیم به طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله غذاهای دریایی، مرغ، گوشت قرمز، محصولات لبنی و محصولات گیاهی یافت می شود. اما بزرگترین منبع سدیم نمک است که به بسیاری از غذاهای خانگی و بیشتر غذاهای فرآوری شده اضافه می شود.

برای کمک به کاهش میزان سدیم در رژیم غذایی:

  • مصرف غذاهای فرآوری شده و از پیش بسته بندی شده، از جمله سوپ های کنسرو شده، شام های یخ زده، گوشت های پخته شده، ماکارونی و مخلوط برنج چاشنی شده، سس های سالاد و سایر چاشنی ها و کراکرها و سایر خوراکی های میان وعده را محدود کنید.

  • هنگام خرید غذاهای فرآوری شده یا از پیش بسته بندی شده، برچسب های تغذیه را بخوانید و گزینه های کم سدیم را انتخاب کنید.

  • مقدار نمکی که به غذاهای خانگی اضافه می کنید را کاهش دهید. در عوض، آنها را با گیاهان، ادویه جات ترشی جات، آب مرکبات یا سایر مواد کم سدیم مزه دار کنید.

  • برای کمک به یادگیری نحوه کاهش سدیم و ایجاد تغییرات دیگر در رژیم غذایی، ممکن است پزشک شما را به یک متخصص تغذیه معرفی کند.

مصرف مایعات را محدود کنید

محدود کردن مصرف مایعات

اگر نارسایی قلبی دارید، ممکن است پزشک شما را تشویق کند که میزان مایعاتی را که هر روز می‌نوشید را ردیابی و محدود کنید. برای هیدراته ماندن باید مایعات کافی مصرف کنید. اما در صورت نارسایی قلبی، نوشیدن بیش از حد مایعات ممکن است فشار خون شما را افزایش دهد و قلب شما را تحت فشار قرار دهد.

از پزشک خود بپرسید که روزانه چند فنجان مایعات باید بنوشید. در برخی موارد، آنها ممکن است برای کمک به بدن شما برای خلاص شدن از شر مایعات اضافی، داروهای ادرارآور، که معمولا به عنوان قرص های آب شناخته می شوند، تجویز کنند.

مصرف الکل خود را محدود کنید

برای کمک به محافظت از قلب و عروق خونی، پزشک ممکن است شما را تشویق کند که مصرف الکل خود را محدود کنید. نوشیدن بیش از حد الکل می تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد. از پزشک خود بپرسید که آیا نوشیدن مقادیر متوسط الکل برای شما بی خطر است یا خیر.

در مورد محدودیت کالری با پزشک خود صحبت کنید

کالری مصرفی

در برخی موارد، پزشک ممکن است شما را به کاهش وزن تشویق کند تا به کاهش استرس روی قلب شما کمک کند. برای کاهش وزن، بیشتر افراد باید کالری کمتری مصرف کنند. از پزشک خود بپرسید که آیا این ایده خوبی است که برای کاهش وزن، کالری دریافتی خود را محدود کنید.

اگر برای کاهش کالری به کمک نیاز دارید، ممکن است شما را به یک متخصص تغذیه معرفی کنند. متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که چگونه غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید و در عین حال کالری ها را کاهش دهید.

آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا یاد بگیرید چگونه غذاهای کم کالری را انتخاب کنید که باعث احساس سیری و رضایت شما می شود.

نتیجه گیری :

خوردن یک تغذیه سالم و مغذی غنی از مواد مغذی برای حمایت از سلامت جسمی و روانی شما مهم است. اگر نارسایی قلبی دارید، ممکن است پزشک شما را تشویق کند که مصرف نمک، الکل و سایر مایعات را محدود کنید. برای کمک به ایجاد تغییر در تغذیه خود، ممکن است شما را به یک متخصص تغذیه معرفی کنند.

منابع :

منبع

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید