مجله سلامتی من
0

تغذیه سالم در دوران کرونا

بازدید 114

چکیده :

تغذیه سالم در دوران کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که بدن برای تقویت سیستم ایمنی خود باید مواد و املاح مورد نیاز خود را دریافت کند که یکی از مهمترین این راهها تغذیه سالم و اصولی و داشتن رژیمی متناسب با این دوران است. در این مقاله به تغذیه قبل، حین و بعد از بیماری کرونا اشاره می کنیم که در ادامه می خوانید.

تغذیه قبل کرونا | تغذیه هنگام کرونا | اغذیه بعد کرونا

چه بخوریم تا به کرونا مبتلا نشویم؟

 ویتامین C و کرونا

رعایت اصول بهداشتی و تغذیه ای در ایام کرونا و قبل از مبتلا به آن از ضروریات مهمی است که همه افراد جامعه باید آن را رعایت کنند؛ تا علاوه بر حفظ تندرستی و سلامت خود، از ابتلا شدن دیگران نیز به این بیماری واگیردار جلوگیری شود.

برای مبارزه با بیماری COVID-19 سیستم ایمنی بدن باید تقویت شود. بنابراین هرچقدر مواد مغذی و سالم به بدن برسد به همان اندازه از ابتلا به این بیماری نیز جلوگیری می شود.

استفاده از یک رژیم غذایی سالم که شامل مکمل ها، پروتئین ها، انواع املاح و مواد معدنی، ویتامین ها، میوه ها و سبزیجات و از همه مهم تر آب و مایعات باشد می تواند تا حد بسیار زیادی از ابتلا به بیماری کووئید 19 جلوگیری کند. استفاده از مواد غذایی مثل انواع گوشت ها، غلات و حبوبات، عسل، عدس، تخم مرغ، شیر کم چرب از جمله مواد غذایی هستند که قبل از ابتلا به بیماری COVID-19  باید استفاده شوند.

همچنین انواع ویتامین ها از جمله ویتامین C که به تحریک تشکیل آنتی بادی کمک می کند یا ویتامین D که در بزرگسالان توصیه به مصرف  مکمل ویتامین D3 از 1000 واحد بین‌المللی (IU) در طول وعده‌های غذایی می شود، ویتامین A که در هویج و لبنیات و تخم مرغ وجود دارد، انواع ویتامین هایB موجود در غلات و حبوبات و ویتامین E موجود در مغزها نیز می توانند تا حد بسیار زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

در دوران کرونا چه بخوریم؟

آب هویج در دوران کرونا

تغذیه در این دوران بسیار مهم است چون بدن به این بیماری مبتلا شده و باید با آن مقابله کند. بنابراین باید از موادی استفاده کند که بدن را مقاوم کرده و در برابر ویروس واکنش نشان دهد. رساندن مایعات به بدن در این دوران حیاتی است.

خوردن حداقل 6 لیوان آب در روز، مصرف آبیموه هایی مثل آب هویج و سایر آبمیوه های طبیعی که شامل ویتامین های مورد نیاز بدن باشد؛ همچنین مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات، عدم استفاده از  غذاهای تند،چرب،سرد، سرخ شده، محرک و شیرینی جات مثل انواع کوکو و کتلت،انواع شیرینی ها، مربا،کیک، غذاهای کنسروی و … و نیز استفاده از مغزیجات به صورت آسیاب شده و استفاده از غذاهای آبکی مثل انواع آش و سوپ حتما و حتما باید در رژیم غذایی بیماران کرونایی رعایت شود.

بعد از کرونا چه بخوریم؟

شربت عسل

تغذیه دوران نقاهت نیز به اندازه تغذیه دوران قبل و حین ابتلا به این بیماری مهم است؛ چراکه هم از ریشه کن کردن بیماری به طور کامل جلوگیری می کند و هم خطر ابتلای دوباره آن را کاهش می دهد.

در دوران نقاهت بیماری  COVID-19  بهتر است از سبزیجات آبپز و انواع میوه ها و آب میوه ها استفاده کنیم.  همچنین انواع سوپ داغ به همراه پودر سبوس خوراکی برنج یا گندم،مصرف شربت عسل برای تقویت ایمنی و مهار سرفه، مصرف منابع غذایی که حاوی ویتامین C  بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشند و در نهایت مصرف موادی که دارای ویتامین A باشند مثل گوشت، ماهی، جگر، تخم مرغ و …

اگر شما نیز جزو آندسته از افرادی هستید که دچار بیماری کرونا شدید بهتر است این مقاله را تا انتهل بخوانید. ما در اینجا تغذیه مناسب دوران کرونا را تشریح می کنیم که می توانید در اینجا بخوانید.

 

نتیجه گیری :

بیماری کرونا یا بیماری کووئید 19 یک بیماری واگیردار است که سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف می کند. رعایت یک رژیم غذایی سالم و اصولی چه قبل از ابتلا، چه حین ابتلا و چه بعد از ابتلا به این بیماری بسیار مهم است و باعث حفظ سلامت و تندرستی بدن می شود.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید