صفحه اصلی > آشپزی : طرز تهیه 2 نان ساده خانگی بدون خمیر مایه

طرز تهیه 2 نان ساده خانگی بدون خمیر مایه

فهرست مطالب

چکیده :

این روزها که بیماری ویروسی کرونا دغدغه خاطری برای تمام خانواده ها شده است. این خانه نشینی های اجباری شاید شما را هم به فکر پخت یک نان خانگی ساده، خوشمزه و بدون نگهدارنده برای صبحانه و میان وعده انداخته است. خبر خوب این است که این ماده غذایی مفید را می توانید خودتان به راحتی در منزل تهیه کنید. ما در این مقاله به شما نحوه پخت 2 نان ساده خانگی بدون خمیر مایه را آموزش می دهیم. پس همراه ما باشید.

طرز تهیه نان ماستی

  1. ماست یک و یک چهارم پیمانه
  2. روغن یک سوم پیمانه
  3. آرد گندم ۲ پیمانه
  4. بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  5. نمک ۱ قاشق چای خوری

برای پختن این قرص نان خوشمزه و سریع ابتدا بکینگ پودر و ماست را در ظرفی بزرگ کاملا با هم ترکیب کنید. سپس با کمک یک پارچه یا روکش ظرف را پوشانده و اجازه استراحت به خمیر دهید. استراحت دادن به خمیر باعث باز شدن گلوتن( ترکیبی پروتئین است که از گندم و سایر غلات نظیر چاودار و جو به دست می آید) آرد می شود. پس از اینکه خمیر پف دار شد نوبت به ادامه مراحل می رسد. در این مرحله نمک و روغن را اضافه می کنید و به خوبی با دست یا همزن هم می زنید تا کاملاً یکدست شود. به خاطر داشته باشید که در این مرحله آرد را به تدریج به دیگر مواد اضافه و ترکیب کنید. دقت داشته باشید که با توجه به حالت چسبندگی این خمیر نیازی به افزودن آرد بیشتر نیست. در این محله با توجه به اینکه خمیر حالت چسبندگی بسیاری دارد لازم است مقداری دست خود را چرب کنید. سپس به اندازه یک تخم مرغ یا گردو از خمیر را بردارید. بعد خمیر خود را درون تابه نسوز یا قالبی که از قبل چرب کرده اید کاملاً ظریف و نازک پهن کنید. برای اینکه نان شما جلوه‌ای اشتها برانگیز داشته باشد پیشنهاد می دهیم که از مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده جهت رومال کردن نان خود استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری کنجد نیز بر سطح نان خود بپاشید.

نان ماستی

نان خانگی تابه ای

نان تابه ای از جمله دیگر نان های پرطرفدار و خوش طعمی است که شما می توانید خیلی فوری و بدون نیاز به خمیر مایه( مخمر) آن را در منزل تهیه کنید و به اتفاق اعضای خانواده نوش جان کنید. ما در اینجا یک رسپی امتحان شده به شما آموزش میدهیم. برای اطلاع از این دستور پخت آسان و خوشمزه حتماً ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

 نان تابه ای

نحوه پخت نان تابه ای

مواد لازم برای پخت نان تابه ای:

  1. ماست یک لیوان و یک چهارم لیوان
  2. بکینگ پودر ۳ قاشق چای خوری (حتما تازه باشد)
  3. روغن یک سوم لیوان
  4. آرد ۲ لیوان
  5. نمک ۱ قاشق چای خوری
  6. رومال شامل زرده تخم مرغ و زعفران( به میزان دلخواه )

برای شروع ماست و بکینگ پودر را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس دو دقیقه اجازه دهید تا کاملا پف دار شود. بعد از این مرحله روغن. نمک را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. سپس آرد را کم کم اضافه کنید. با توجه به اینکه این خمیر بسیار چسبناک است پس از اضافه کردن آرد بیشتر خودداری کنید. قبل از برداشتن خمیر دست خود را به‌خوبی چرب کنید تا از چسبیدن خمیر به دست خود پیشگیری کنید. خمیر را درون تابه یا قالبی که از قبل به خوبی چرب کرده اید پخش کنید. سپس مواد رومال را با کمک قلم مو بر سطح خمیر بمالید. 

نحوه پخت نان

نتیجه گیری :

پخت نان یکی از لذت بخش ترین سرگرمی ها است. برای اینکه بتوانید در این کار خبره شوید نکات ریز و درشت مهمی وجود دارد که ما آن را به صورت مفصل در این مطلب گنجانده ایم. این خوراکی بسیار قدیمی که از گذشتگان سینه به سینه منتقل شده است با صبر و حوصله در منزل تهیه کنید و از خوردن آن با خیالی راحت لذت ببرید.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3 | منبع4

فاطمه شمشیرگر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید