صفحه اصلی > آشپزی : چند فوت و فن آشپزی ایرانی که باید یاد بگیرید

چند فوت و فن آشپزی ایرانی که باید یاد بگیرید

فهرست مطالب

چکیده :

یکی از عوامل مزاحم در راه داشتن یک آشپزی دلچسب برای مهمانی ها وجود استرس های آزاردهنده است. استرس اگر مدیریت نشود زمام امور را از دست شما خواهد گرفت. برای رهایی از این فشارهای روانی بهتر است از یک روز قبل تمهیدات لازم را برای آشپزی خود مهیا کنید. ترفندها، ریزه کاری ها و نکات مهمی در آشپزی وجود دارد. در نظر گرفتن این فوت و فن ها و نکته های مهم آشپزی ایرانی می تواند عطر و طعم غذای شما را به یاد ماندنی کند. ما در این مقاله از سری مقالات سلامتی من، سعی داریم این رازهای مهم آشپزی را به شما نشان دهیم. پس برای تبدیل شدن به یک کدبانوی تمام عیار یا سرآشپز حرفه ای این مطلب را با دقت بخوانید.

رازهایی در مورد تخم مرغ

برای جلوگیری از ترک خوردگی پوسته تخم مرغ ابتدا آن را درون آب جوش بگذارید پس شعله را کم کنید. پفکی تر شدن سفیده تخم مرغ را با اضافه کردن اندکی نمک به آن حین هم زدن مضاعف کنید.

رازهای تخم مرغ و نکات مهم آشپزی ایرانی

فوت و فن های برنج در آشپزی ایرانی

برنج سفید بهتر می تواند بیشتر از شما دلبری کند و بر سر سفره شما به درخشد. برای سفید کردن رنگ برنج حین پخت آن چند قطره آبلیمو درون آب برنج بریزید. اضافه کردن ماست به برنج نیز در هنگام پخت آن می‌تواند برنج سفیدتر و اغوا کننده‌تری برای شما به همراه آورد.

چند نکته برای مرغ 

بوی زخم مرغ می‌تواند تمام زحمات شما را یک باره هدر دهد. اما تنها با اضافه کردن چند عدد هویج به مرغ خود می توانید به راحتی از دست این بوهای نامطبوع رها شوید. اضافه کردن تنها یک قاشق فلفل دلمه ای خرد شده نیز می ‌تواند مزه دلچسب تری به مرغ شما دهد. البته در اضافه کردن فلفل دلمه ای خیلی دست و دلباز نباشید چراکه ممکن است طعم تلخی برجای گذارد.

فوت و فن های سس

برای لذیذتر کردن سس سالاد به آن آب پرتقال و آب نارنج اضافه کنید. افرادی که از بیماری خاص رنج می برند و مصرف سس برای سلامتی آنها زیان آور است یا به دنبال رژیم درمانی هستند بهتر از ماست چکیده به جای سس استفاده کنند.

فوت و فن سس و نکات مهم آشپزی ایرانی

ترفندهای کباب در آشپزی ایرانی

بهتر است گوشت را حداقل سه مرتبه چرخ کنید. این مهم از دیگر نکته های مهم آشپزی است. پیاز را رنده ریز کرده و آب آن را کاملاً جدا کنید چراکه آب پیاز کباب را شیرین می کند. گوشت را تا جایی که می‌توانید حسابی ورز دهید و به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید. اگر می خواهید کباب به سیخ بچسبد و شاهد جزغاله شدن آن درون آتش نباشید بهتر است سیخ های  کباب را خیس کنید. این یکی از نکته های مهم آشپزی است که گره از مشکل شما باز می کند. گوشت را به میزان یک پرتقال جدا کرده و آن را به سیخ بکشید.

نکات کباب و نکات مهم آشپزی ایرانی

نکات پخت قیمه

هر چقدر گوشت ریزتر باشد به همان اندازه قیمه شما خوش خوراک تر می شود. بهتر از قبل از مصرف لپه آنها را به مدت ۱۲ ساعت خیس کنید در این فاصله چندین بار آب آن را عوض کنید. برای گرفتن طعم تلخی لیمو عمانی با کمک چنگال چند سوراخ در آن ایجاد کرده و به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش بگذارید.برای گرفتن طعم خام رب گوجه فرنگی بهتر است که آن را در مقداری روغن تفت دهید و در انتهای پخت به خورشت اضافه کنید. حتما این نکته مهم آشپزی را به خاطر بسپارید. استفاده از گل محمدی به جای گلاب می‌تواند عطر فراوانی به خورشت شما دهد. به خاطر داشته باشید که حتماً از حرارت بسیار ملایم برای پخت قیمه استفاده شود تا خورشت شما کاملاً جا افتاده و لعابدار شود. لحاظ کردن این نکته مهم آشپزی خورشت شما را جاافتاده تر می کند. پیازداغ فراوان می تواند طعم فوق العاده ای به خورشت شما دهد.

نتیجه گیری :

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که آشپزی چیزی به جز لحاظ همه نکاتی کوچکی که شاید به چشم نیاید نیست. اما همین نکات ریز می تواند در خروجی کار هر آشپزی تاثیرات غیرقابل انکاری برجای گذارد. به گونه ای که هر آنچه شما اماده می کنید تا ابد در زیر زبان ها می ماند و برگ سبزی از خاطراتی لذیذ می شود. ما برخی از این ترفندها را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که مثمرثمر واقع شود.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3 | منبع4 | منبع5 | منبع6 | منبع7 | منبع8 | منبع9 | منبع10 | منبع11

فاطمه شمشیرگر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید