صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : 10 فایده شروع روز با پیاده روی

10 فایده شروع روز با پیاده روی

فهرست مطالب

چکیده :

صبح که از خواب بیدار می شوید، شاید ورزش کردن در اولویت کار شما نباشد، اما شروع روز با یک پیاده ‌روی معمولی یا سریع، چه در اطراف خانه و چه در مسیر رفت و آمد محل کار یا مدرسه، می‌تواند فواید سلامتی زیادی برای بدن شما داشته باشد. ما در اینجا 10 دلیل را که چرا ممکن است بخواهید روز خود را با پیاده روی شروع کنید آورده ایم، همچنین چند نکته نیز وجود دارد که می توانید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

انرژی خود را افزایش دهید | خلق و خوی خود را بهبود بخشید | فعالیت بدنی روزانه خود را کامل کنید | ممکن است به کاهش وزن کمک کند | پیشگیری یا مدیریت شرایط بهداشتی | تقویت عضلات | بهبود وضوح ذهنی | شب ها بهتر بخوابید | در هوای خنک ورزش کنید | انتخاب های سالم تری در طول روز داشته باشید | زمان پیاده روی

1. انرژی خود را افزایش دهید

شروع روز با پیاده روی ممکن است انرژی بیشتری در طول روز به شما بدهد، خصوصا اگر در فضای باز پیاده روی می کنید. مطالعات نشان می دهد که بزرگسالانی که به مدت 20 دقیقه در فضای باز راه می رفتند نسبت به بزرگسالانی که 20 دقیقه در فضای بسته راه می رفتند، شادابی و انرژی بیشتری داشتند، یک مطالعه دیگر نیز نشان داد که 10 دقیقه راه رفتن از پله برای 18 زن که احساس کمبود خواب داشتند، انرژی زا تر از یک فنجان قهوه بود.

2. خلق و خوی خود را بهبود بخشید

پیاده روی در صبح فواید فیزیولوژیکی نیز دارد. پیاده روی ممکن است کمک کند:

  • بهبود عزت نفس

  • تقویت خلق و خو

  • کاهش استرس

  • کاهش اضطراب

  • کاهش خستگی

  • علائم افسردگی یا خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهید

برای بهترین نتیجه، حداقل 5 روز در هفته 20 تا 30 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی برای استرس

3. فعالیت بدنی روزانه خود را کامل کنید

یکی از مزایای پیاده روی صبحگاهی این است که قبل از اینکه هر گونه تعهد خانواده، کار یا مدرسه شما را محدود کند، بتوانید فعالیت بدنی خود را برای یک روز کامل کنید.

کارشناسان توصیه می کنند که افراد بزرگسال و سالم باید حداقل 150 تا 300 دقیقه ورزش با شدت متوسط در هر هفته انجام دهند. سعی کنید 5 روز صبح در هفته یک پیاده روی 30 دقیقه ای داشته باشید تا به این توصیه عمل کنید.

فعالیت روزانه و پیاده روی

4. ممکن است به کاهش وزن کمک کند

پیاده روی در صبح ممکن است به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند. پیاده روی با سرعت متوسط ​​به مدت 30 دقیقه می تواند تا 150 کالری بسوزاند، همراه با یک رژیم غذایی سالم و تمرینات قدرتی، ممکن است متوجه کاهش وزن خود شوید.

5. پیشگیری یا مدیریت شرایط بهداشتی

پیاده روی می تواند فواید بی شماری برای سلامتی شما داشته باشد، از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین پیشگیری و کمک به مدیریت شرایط مختلف سلامتی. مطالعات نشان می دهد که 30 دقیقه پیاده روی در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 19 درصد کاهش دهد. اگر مبتلا به دیابت هستید، پیاده روی ممکن است به کاهش سطح قند خون شما نیز کمک کند و حتی می تواند به افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها کمک کند.

پیاده روی برای بیماری ها

6. تقویت عضلات

پیاده روی ممکن است به تقویت عضلات پاها کمک کند. برای بهترین نتیجه، با سرعت متوسط ​​تا تند راه بروید، سعی کنید روال خود را تغییر دهید و از پله ها بالا بروید، از تپه ها بالا و پایین رفته یا روی تردمیل با شیب راه بروید. همچنین می توانید تمرینات تقویت کننده پا مانند اسکات و لانژ را چندین بار در هفته اضافه کنید تا تون عضلات بیشتر شود.

7. بهبود وضوح ذهنی

پیاده روی صبحگاهی ممکن است به بهبود وضوح ذهنی و توانایی تمرکز در طول روز کمک کند. در مطالعه ای دریافتند که در میان سالمندان، کسانی که روز خود را با پیاده ‌روی صبحگاهی آغاز می کنند، عملکرد شناختی خود را در مقایسه با افرادی که کم ‌تحرک می ‌مانند، بهبود می ‌بخشند. همچنین پیاده روی ممکن است به شما کمک کند خلاقانه تر فکر کنید، تحقیقات نشان می‌ دهد که پیاده ‌روی جریان آزاد ایده ‌ها را باز می‌ کند، که ممکن است به شما کمک کند بهتر از نشستن یا بی‌ تحرکی مشکل را حل کنید، تاثیر این مورد به خصوص اگر در فضای باز پیاده روی می کنید بیشتر می شود.

پیاده روی برای بهبود ذهن

8. شب ها بهتر بخوابید

پیاده روی اول صبح ممکن است به شما کمک کند تا شب بهتر بخوابید. در یک مطالعه، افراد مسن 55 تا 65 ساله را مشاهده کردند که در شب به سختی به خواب می رفتند یا با بی خوابی خفیف زندگی می کردند، اما کسانی که صبح در مقایسه با عصر ورزش می کردند، کیفیت خواب بهتری در شب داشتند.

خواب راحت با پیاده روی

9. در هوای خنک ورزش کنید

یکی از مزایای پیاده روی در صبح در تابستان، یا اگر در آب و هوای زندگی می کنید که در تمام سال گرم است، این است که می توانید قبل از اینکه هوا خیلی گرم شود، ورزش کنید. قبل و بعد از تمرین حتماً آب زیادی بنوشید تا هیدراته بمانید. در صورت نیاز یک بطری آب همراه داشته باشید، یا برنامه ریزی کنید که در مسیری فواره های آب دارد قدم بزنید.

10. انتخاب های سالم تری در طول روز داشته باشید

شروع روزتان با پیاده روی ممکن است شما را برای انتخاب سالم تری در طول روز آماده کند. بعد از پیاده روی، ممکن است احساس انرژی بیشتر و کمبود خواب کنید، وقتی انرژی شما کاهش می یابد یا خسته هستید، به احتمال زیاد به سراغ میان وعده های راحت یا تقویت کننده های انرژی می روید، و پیاده روی در صبح ممکن است شما را به انتخاب یک ناهار و میان وعده های سالم در بعد از ظهر تشویق کند.

انتخاب های سالم با شروع روز با پیاده روی

آیا باید قبل از صبحانه پیاده روی کرد یا بعد از صبحانه؟

اگر صبح‌ ها پیاده‌ روی می ‌کنید، ممکن است فکر کنید که آیا پیاده ‌روی قبل صبحانه مهم است یا بعد از آن ! و آیا این کار به اهداف کاهش وزن کمک می‌ کند یا نه. تحقیقات در مورد اینکه آیا نخوردن صبحانه متابولیسم شما را افزایش می دهد یا به کاهش وزن سریع تر کمک می کند متفاوت است، برخی تحقیقات نشان می دهد که ورزش در حالت ناشتا (قبل از صبحانه) به بدن کمک می کند چربی بیشتری بسوزاند، اما مطالعات بیشتری در این باره مورد نیاز است، در ضمن بستگی به بدن شما هم دارد، اگر احساس خوبی دارید که قبل از غذا پیاده روی کنید یا اگر غذا نخورید  برای معده شما بهتر است، اشکالی ندارد. ممکن است متوجه شوید که قبل از رفتن به پیاده روی با خوردن یک میان وعده کوچک مانند موز یا اسموتی میوه احساس بهتری دارید، در هر صورت پس از ورزش، حتما صبحانه سالم بخورید و آب فراوان بنوشید.

نتیجه گیری :

شروع روز با یک پیاده روی کوتاه می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. ممکن است در طول روز احساس انرژی بیشتری کنید، خلق و خوی و وضوح ذهنی خود را بهبود ببخشید و شب ها بهتر بخوابید. حتما قبل و بعد از پیاده روی خود حرکات کششی انجام دهید و مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید