صفحه اصلی > ورزش و تناسب اندام : با شنا کردن چقدر کالری می سوزانید؟

با شنا کردن چقدر کالری می سوزانید؟

فهرست مطالب

چکیده :

شنا یکی از لذت بخش ترین ورزش ها برای لاغری و تناسب اندام است. شنا برای اهداف چربی سوزی افرادی که چاقی یا اضافه وزن دارند می تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا شنا یک ورزش هوازی بوده و باعث کالری سوزی و تحریک ضربان قلب می شود. تناسب اندام یا کاهش وزن با شنا یا هر ورزش دیگری می تواند حتی از خطر ابتلا به بیماری ها جلوگیری کند.

با شنا کالری بیشتری می سوزانید یا دویدن؟

دویدن یکی از ساده ‌ترین راه ‌ها برای سوزاندن کالری است، به همین دلیل است که برای بسیاری از افرادی که تلاش می‌ کنند وزن خود را کاهش دهند، ورزش مناسبی است . اما ممکن است همیشه بهترین تمرین برای کسانی که وزن اضافی دارند نباشد. شاخص توده بدنی بالاتر به معنای افزایش فشار روی استخوان ها و مفاصل است، بنابراین خطر آسیب ممکن است در افراد دارای اضافه وزن بیشتر باشد. در حالی که کاردیو موثرترین راه برای سوزاندن کالری است، لازم نیست آن را در خشکی انجام دهید، در واقع، اگر هدف شما کاهش وزن اضافی باشد ،تمرینات مبتنی بر آب که هم شامل کار هوازی و هم تمرینات مقاومتی است، مانند شنا، ممکن است بهترین راه باشند.

کاهش وزن با شنا

چرا شنا برای کاهش وزن مفید است؟

برخلاف دویدن که یک ورزش پر فشار است، شنا فشار بسیار کمی به بدن وارد می کند، بنابراین، این یک ورزش ایده آل برای افراد دارای اضافه وزن یا چاق است که به آن‌ ها اجازه می‌ دهد با خیال راحت در فعالیت‌ های فشرده برای مدت طولانی شرکت کنند.

در آب، چربی شناور می شود و ماهیچه ها فرو می روند، این بدان معناست که بزرگسالانی که به دنبال کاهش وزن هستند، احتمالاً در آب شناور خواهند بود و بار روی مفاصل خود را کاهش می دهد. ماهیت کم فشار بودن شنا به این معنی است که خطر آسیب آن نیز کمتر است، بنابراین با حرکت سریع در برابر نیروی آب، چربی سوزانده و عضله می سازید، این یعنی ترکیبی حیاتی برای کاهش وزن بهینه. داشتن بدنی با محتوای عضلانی بالاتر به این معنی است که شما به طور طبیعی انرژی بیشتری می سوزانید، حتی زمانی که تمرین نمی کنید.

کاهش وزن

بهترین حرکت های شنا برای کاهش وزن کدامند؟

شنای خوب کرال جلو و کرال پشت بسیار بیشتر شبیه دویدن با سرعت متوسط ​​تا سریع است که باعث کاهش وزن بیشتر و توانایی عضله ‌سازی می ‌شود. حرکت بدن در آب مستلزم این است که روی تمام گروه های عضلانی اصلی خود را از بازوها گرفته تا پاها و حتی تا هسته بدنتان کار کنید. با ترکیب حرکات شنای مختلف مثل: کرال سینه، کرال پشت، پروانه، پهلو و آزاد می ‌توانید تمام عضلات خود را به روش ‌های مختلف در یک ورزش، تمرین دهید.

در شنا چقدر کالری می سوزانید؟

در حالی که شنا به طور کلی کالری سوزی قابل توجهی دارد، اما میزان کالری که می سوزانید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله وزن و شدت تمرینی که انجام می دهید.

کالری سوزی در شنا

بزرگترین اشتباهات شناگران تازه کار چیست؟

با توجه بر تکنیک ها ، تسلط بر شنا اغلب دشوارتر از دویدن یا دوچرخه ‌سواری است، به همین دلیل است که بسیاری از افراد تازه کار در چند جلسه اول خود با مشکل مواجه می شوند و به طور ناخواسته اثربخشی تمرین خود را به خطر می اندازند. اگر شناگران بتوانند از سه اشتباه زیر اجتناب کنند، می توانند بیشترین بهره را از زمان خود در استخر ببرند:

1. تنفس نامناسب

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا می توانید به راحتی در اطراف پارک بدوید، اما پس از مدتی در استخر احساس تنگی نفس می کنید! این به این معنی است شما ممکن است دچار کمبود اکسیژن شده باشید. در موقع شنا، بزرگسالان باید تا آنجا که می ‌توانند در آب بازدم کنند تا بتوانند نفس کامل بکشند.

تنفس در شنا

2. شنا بدون برنامه

همه ما عاشق یک شنای آرام در استخر هستیم، اما زمانی که برای کاهش وزن شنا می کنید، بهتر است با برنامه شیرجه بزنید، برای مثال : مسافت معینی را در زمان تعیین شده و با مقدار مشخصی استراحت، شنا کنید. در حالت ایده ‌آل، شما می ‌خواهید با یک برنامه ساختاریافته برای خود وارد آب شوید، نه اینکه آن را مطابق با احساس خود، برای خود سبک کنید.

3. شنای خیلی سریع

شناگران تازه کار علاوه بر تنفس نادرست، اغلب قدرت مقاومت در برابر آب را دست کم می گیرند. اگر یک دونده معمولی هستید و سعی می کنید سریع تر از 20 درصد سرعت دویدن خود شنا کنید، به سادگی خیلی سریع شنا می کنید، اما احتمالاً مجبور خواهید بود که مرتباً توقف کنید و در نهایت  نمی ‌توانید از جلسه شنای خود به اندازه کافی بهره ببرید.

چگونه با گرسنگی شدید بعد از شنا کنار بیاییم؟

مدت ‌هاست این مسئله جریان دارد که شنا با افزایش گرسنگی مرتبط است، که ممکن است افراد را در مسیر کاهش وزن از استفاده از شنا به عنوان تمرین اصلی خود باز دارد. با این حال، تحقیقات در مورد این موضوع بی نتیجه مانده است، یعنی هنوز ثابت نشده است که شنا بیشتر از سایر ورزش ها باعث ایجاد گرسنگی می شود، و حتی اگر این کار را انجام دهد، بعید است که برنامه غذایی شما را خراب کند.

گرسنگی بعد از شنا

آیا شنا در دریا برای کاهش وزن بهتر است؟

شنا کردن در آب ‌های آزاد می ‌تواند کالری بیشتری بسوزاند، زیرا دماهای پایین ‌تر باعث می ‌شود که با لرزیدن انرژی گرمایی ایجاد کنید. با این حال، شنا کردن در دریا برای کاهش وزن مفید نیست، زیرا اگر خیلی سرد باشید نمی توانید حرکت های خود را به درستی انجام دهید. وقتی می خواهید در دریا شنا کنید یا هر آبی که دمای پایین تری دارد، ابتدا سعی کنید به آرامی با آب سردتر سازگار شوید، نفس عمیق بکشید و وقتی برای اولین بار وارد آب شدید به پشت دراز بکشید تا ضربان قلب‌ تان قبل از شروع شنا به ضربان معمول ‌تر کاهش یابد، زیرا این کار به شما کمک می کند تا از شوک در آب سرد و ایست قلبی جلوگیری کنید، و همچنین شنای شما را لذت بخش تر می کند.

نتیجه گیری :

شنا یکی از ورزش هایی است که با آن می توان به اهداف چربی سوزی، تناسب اندام یا لاغری رسید. شنا یک ورزش هوازی است که می تواند سرعت کالری سوزی را بالا برده و ضربان قلب را افزایش دهد، برای همین می تواند به کاهش وزن افراد یا جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها کمک کند. شما می توانید انواع حرکت های شنا را انجام دهید و در کنار لذت بردن از آن ها به اهداف کاهش وزن خود نیز برسید.

منابع :

منبع

بهناز اشرفی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید