صفحه اصلی > آشپزی : روش های جلوگیری از تلخی آب لیمو ترش

روش های جلوگیری از تلخی آب لیمو ترش

فهرست مطالب

چکیده :

مرکبات سرشار از ویتامین c هستند. مصرف این خوراکی های مغذی به کرات توصیه می شود. لیمو یکی از این مرکبات پرخاصیت است که امکان مصرف تازه آن برای همه فصول میسر نیست. به همین جهت اغلب در فصل تابستان که زمان برداشت این خوراکی اشتهاآور است افراد نسبت به آبگیری لیمو اقدام می کنند. آبگیری لیمو به دو روش سنتی و دستی یا ماشینی و دستگاهی صورت می گیرد. امروزه روش سنتی آبگیری لیمو منسوخ شده است. اغلب مردم آبگیری با دستگاه را به علت راحتی کار و کوتاهی زمان به روش سنتی آن ترجیح می دهند . اما مشکلی که در آب لیموی به دست آمده از طریق دستگاه وجود دارد این است که طعم تلخی به خود می گیرد. چراکه زمان آبگیری هسته های لیمو و پوست آن جدا نشده و همراه با آن له می شود که همین موضوع علت تلخی آبلیمو است. ما در این مقاله به شما روش های نگهداری از آبلیمو و روش های جلوگیری از تلخی آب لیمو ترش را آموزش می دهیم. پس اگر شما هم به دنبال روش های خانگی برای گرفتن تلخی آبلیمو هستید با ما همراه باشید.

تشخیص لیموی آب دار

یکی از راههای جلوگیری از تلخی آبلیمو انتخاب لیموی مناسب است. هنگام خرید لیمو ترش به فاکتورهایی همچون اندازه لیمو، رنگ پوست، وزن لیمو ترش، ضخامت پوست لیمو و بافت آن توجه کنید. لیمو ترشی برای آبگیری مناسب است که پوستی نازک، سبز رنگ و کلفت داشته باشد. از سوی دیگر لیموهای سنگین تر آبدار تر خواهند بود. یکی دیگر از فاکتورهای لیموهای آبدار داشتن بافتی نرم همچون انار آبدار است. این نکته را به خاطر داشته باشید که لیموهای کوچکتر ترش تر و لیموهای درشت تر طعم ترش کمتری دارند. در ادامه شما را با روش های آسان جهت گرفتن تلخی آبلیمو آشنا می کنیم.

لیمو آبدار

گرفتن تلخی

اگر شما هم به دنبال نحوه گرفتن تلخی آبلیموی تازه هستید کافی است که از هویج، نمک یا سیاه دانه برای این منظور استفاده کنید. این سه ماده می توانند برای جلوگیری از تلخی آب لیمو ترش به شما کمک کنند.

استفاده از هویج

استفاده از هویج یک روشی آسان برای جلوگیری از تلخی آبلیمو ترش محسوب می شود. در این روش برای هر ۱۵ کیلو لیمو ترش تنها چهار عدد هویج خام کفایت می کند. هویج ها را کاملاً شسته و سپس پوست بگیرید اجازه دهید تا آب آن کاملاً کشیده و خشک شود. چرا که وجود رطوبت هویج می تواند به راحتی آبلیموی شما را کپک زده کند. سپس هویج را به مدت ۲۴ ساعت در آبلیمو قرار دهید. بعد از آن آبلیمو را از صافی گذرانده و هویج ها را خارج کنید.

تلخی زدایی لیمو با هویج

نگهداری در ظروف شیشه ای

قرار دادن آبلیمو در ظروف شیشه‌ای روش دیگر برای جلوگیری از تلخی آب لیمو ترش، کدر و تیره شدن آن است. پس از آن ظرف حاوی آب لیمو را در جایی تاریک و خنک نگهداری کنید. به خاطر داشته باشید که هرگز آبلیمو را در ظروف پلاستیکی قرار ندهید چرا که این کار موجب اکسیده شدن ظرف و تولید مواد سمی در آن خواهد شد.

نگهداری در شیشه

پوشاندن آبلیمو با پلاستیک مشکی

اگر نگران کدر و سیاه شدن رنگ آب لیموی خود هستید ما به شما پیشنهاد می دهیم که اطراف شیشه‌های آبلیموی خود را با نایلون های مشکی کاملا بپوشانید. این روش مانع از برخورد نور به آبلیمو و حفظ رنگ آن به مدتی طولانی خواهد شد.

نتیجه گیری :

لیمو ترش دارای خواص بی شماری است. از جمله این فواید می توان به داشتن ویتامین c، کلسیم، پتاسیم، فیبر، ویتامین آ، فسفر، آهن و منیزیم اشاره کرد. لیموترش یک ماده ضد باکتریایی و ضد عفونی طبیعی به شمار می رود. همچنین غنی از آنتی اکسیدان است و به سم زدایی و دفع مواد زائد بدن شما بسیار کمک می کند. برای اینکه این معجون شفابخش را همیشه در خانه خود داشته باشید بهتر است از آبلیمو استفاده کنید. ما به شما روش های نگهداری از آبلیمو همچنین روشهای جلوگیری از تلخی آبلیمو ترش را آموزش دادیم. از نکات فوق استفاده کنید.

منابع :

منبع1 | منبع2 | منبع3 | منبع4 | منبع5

فاطمه شمشیرگر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید