صفحه اصلی > سبک زندگی : چند راه ساده برای کنار گذاشتن استرس

چند راه ساده برای کنار گذاشتن استرس

فهرست مطالب

چکیده :

بدن شما به سختی می تواند به استرس پاسخ دهد و سیستم پاسخ «جنگ یا گریز» آن به گونه ای طراحی شده است که وقتی با تهدیدی روبرو می شوید وارد عمل شود. با این حال، انسان‌های مدرن با رگباری از عوامل استرس‌زا مواجه می‌شوند که بدن شما می‌تواند آن‌ها را به اشتباه به عنوان تهدیدکننده تعبیر کند و این امر می تواند شما را در حاشیه نگه دارد. با گذشت زمان، استرس می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین در ادامه این مطلب این 10 نکته را دنبال کنید تا به شما کمک کند اعصاب خود را آرام کنید و ذهن و بدن خود را راحت کنید.

محرک ها را شناسایی کنید

شناسایی محرک های عصبی

واقعیت این است که استرس همیشه وجود خواهد داشت. مشخص کردن محرک ها یا منابع استرس می تواند به شما در مدیریت آن کمک کند. به حوزه های مختلف زندگی خود نگاه کنید: کار، امور مالی، روابط شخصی و غیره.

آیا می توانید برای کاهش استرسی که در هر یک از آن زمینه ها با آن مواجه هستید، اقداماتی انجام دهید؟ آیا فعالیت ها، افراد یا مکان های استرس زا وجود دارد که بتوانید از آنها اجتناب کنید؟

کار، خانواده و امور مالی همچنان نقش مهمی در زندگی شما ایفا می کنند، اما می توانید روش های مقابله با هر یک از آنها را تغییر دهید.

فعالیت بدنی انجام دهید

اگر به دلایل بیشتری برای برنامه ریزی ورزش در تقویم خود نیاز دارید، بدانید که فعالیت بدنی می تواند به کاهش استرس کمک کند.

ورزش منظم می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، باعث کاهش وزن شود و به شما کمک کند تا خواب خوبی داشته باشید. برای بزرگسالان، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کند هر هفته 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط داشته باشید.

همچنین بزرگسالان را تشویق می کند که حداقل دو بار در هفته ورزش های تقویت کننده عضلات را انجام دهند. اگر زیاد به نظر می رسد، ورزش خود را به جلسات تمرینی 30 دقیقه ای تقسیم کنید.

گاهی گریه کنید

گریه کردن و کاهش استرس

برخی از مطالعات نشان می دهد که یک گریه خوب ممکن است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید.

تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد افرادی که هنگام تماشای فیلم گریه می‌کنند، بلافاصله بعد از آن احساس بدتری پیدا می‌کنند. اما گزارش کردند در عرض 90 دقیقه، آنها احساس بهتری نسبت به قبل از تماشای فیلم داشتند. رهایی از استرس فروخورده در سیل اشک، مانند شستن پالت احساسی شماست.

 گریه کردن حتی ممکن است تولید اندورفین در بدن شما را تحریک کند، هورمون‌هایی که احساس خوبی ایجاد می کنند و به بهبود خلق و خوی شما کمک می‌کنند. بنابراین، ادامه دهید و همه چیز را رها کنید.

خود را همانگونه که هستید قبول کنید

داشتن اهداف سالم  مفید است، اما فشار بیش از حد به خود می تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد. نگه داشتن خود بر روی انتظارات غیر واقعی، دستور العمل عالی برای شکست و استرس است.

سعی کنید بپذیرید که چیزی به نام کمال وجود ندارد. سپس، نیاز خود را برای رسیدن به آن رها کنید. متعهد شوید که انتظارات واقع بینانه داشته باشید، معایب خود را بپذیرید و از اشتباهات خود درس بگیرید. در آن صورت ذهن و بدن شما از شما تشکر خواهند کرد.

زمان «من» را برنامه ریزی کنید

چه پنج دقیقه مدیتیشن برای شروع روزتان باشد، چه یک حمام آرامش بخش یا یک پیاده روی 30 دقیقه ای، مهم است که برای خودتان وقت بگذارید. آن را در تقویم خود برنامه ریزی کنید تا آن را در اولویت قرار دهید. در این صورت بهتر می توانید به کارهای دیگر خود نیز رسیدگی کنید.

هر روز یک کار سالم انجام دهید

مدیریت استرس

از پله های فروشگاه ها بالا بروید. شیرینجات و مواد قندی خود را با یک تکه میوه عوض کنید. فنجان صبحگاهی قهوه پر کافئین خود را با یک لیوان چای سبز غنی از آنتی اکسیدان عوض کنید. در مسیر رفت و آمد به خانه از محل کار، در لاین کند رانندگی کنید.

حتی زمانی که کارهای شما به هم ریخته است و آنها را انجام نداده اید، زمانی را برای سلامت خود در اولویت قرار دهید.

 ممکن است متوجه شوید که هر انتخاب سالمی که انجام می دهید به شما انگیزه می دهد تا کارهای بیشتری انجام دهید. مزایای جسمی و روحی مراقبت از خود می تواند تفاوت بزرگی در زندگی شما ایجاد کند.

حالت آماده باش برای همه چیز داشته باشید

اشتباهات، تصادفات و حتی تراژدی ها گاهی اتفاق می افتد. شما می توانید با آماده شدن برای رویدادهای اجتناب ناپذیر یا ناخوشایند به کاهش استرس آنها کمک کنید.

به عنوان مثال، از کلید خانه، آپارتمان یا ماشین خود کپی کنید تا به یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک خود بدهید. در صورت از دست دادن یکی از آنها، نگه داشتن یک یدک که به راحتی در دسترس باشد، استرس کمتری برای شما ایجاد می کند.

 برای مواقعی که اتفاقات پیش‌بینی‌نشده رخ می‌دهد، قبل از صحبت کردن تا 10 بشمارید، سه نفس عمیق بکشید یا به پیاده‌روی بروید تا ذهن خود را پاک کنید. اگر می توانید، منتظر بمانید تا احساس آرامش کنید و به مشکل رسیدگی کنید.

بنویسید

نوشتن و کاهش استرس

شواهد نشان می دهد که یادداشت روزانه می تواند به شما کمک کند تا طیف وسیعی از احساسات مانند خشم، غم و فقدان را مرتب کنید. بر اساس تحقیقاتی که گزارش شده است، نوشتن در مورد احساسات حتی ممکن است به شما کمک کند استرس و ضربه را بهبود بخشید.

به جای بیان احساسات خود در دفتر خاطرات خود، مهم است که به دنبال راهکاری در این زمینه باشید. به عنوان مثال، از خود بپرسید که چه چیزی یاد گرفته اید یا پس از یک موقعیت دشوار چگونه تغییر کرده اید.

هیدراته بمانید

مدیریت استرس تا حدی به هیدراته ماندن متکی است. هیدراتاسیون برای حفظ سلامتی و مبارزه با خستگی مهم است.

اگر احساس بی‌حالی و بی‌حالی می‌کنید، ممکن است بازدهی کمتری داشته باشید و در مورد روزتان استرس بیشتری داشته باشید.

برای حفظ سلامت بدن، هوشیاری ذهن و دوری از استرس، منتظر نمانید تا دهانتان خشک شود و به سراغ نوشیدنی بروید. در طول روز همواره آب بنوشید.

نتیجه گیری :

راههای زیادی وجود دارد که شما زمانی که استرس دارید آنها را انجام دهید. در بالا به برخی از آنها اشاره کردیم که شما می توانید با انجام آنها استرس خود را در 5 یا 10 دقیقه کنترل کنید.

منابع :

منبع

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید