صفحه اصلی > رژیم های غذایی : رژیم غذایی بعد از کاشت مو; بعد از کاشت مو چی بخوریم؟

رژیم غذایی بعد از کاشت مو; بعد از کاشت مو چی بخوریم؟

رژیم غذایی بعد از کاشت مو

فهرست مطالب

سلامت مو به طور جدایی ناپذیری با سطح مواد مغذی موجود در بدن مرتبط است. وقتی مشکلی در بدن شما پیش بیاید، موهای شما اولین چیزی است که آسیب می بیند. در نتیجه، ریزش مو می تواند اولین واکنش بدن به یک مشکل سیستم ایمنی باشد، به ویژه زمانی که کمبود مواد غذایی رخ می دهد.

بسیاری از مطالعات علمی که توسط موسسات بهداشتی مستقل انجام شده است، ارتباط قوی بین کمبود ویتامین و مواد معدنی، سوء تغذیه و ریزش مو را نشان می دهد. به طور خاص، افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ریزش مو هستند، به دلیل کمبود تغذیه بسیار سریع تحت تأثیر قرار می گیرند.

ریزش یا نازک شدن مو به طور چشمگیری در یک دوره زمانی کوتاه اتفاق می افتد، نه در یک دوره زمانی طولانی. غذاها تأثیرات گسترده ای بر بدن شما دارند. در واقع، رژیم غذایی با کمبود اسیدهای چرب و سایر مواد مغذی ممکن است از تشکیل موهای جدید، به ویژه پس از کاشت مو ، جلوگیری کند .

رشد ریشه موها و همچنین تثبیت شدن موها تقریباً 6 ماه پس از عمل کاشت مو به طول می انجامد. اتخاذ یک برنامه تغذیه سالم در طول این فرآیند به تسریع بهبودی و تضمین پایان راحت این دوره کمک می کند.

نه تنها پس از عمل، بلکه با گنجاندن عادات غذایی سالم در زندگی روزمره، فولیکول های مو قادر به رشد و تجدید در یک چرخه زندگی سالم خواهند بود.

پس از کاشت مو ، به یاد داشته باشید که زمانی که به دنبال درمان ریزش مو هستید، بسیار مهم است که عواملی که باعث این ریزش می شوند را از زندگی خود حذف کنید.

 

بعد از کاشت مو چی بخوریم؟

بعد از کاشت مو چی بخورم

اگر شما هم جز افرادی هستید که به تازگی عمل کاشت مو انجام داده اید و دنبال رژیم غذایی بعد از کاشت مو هستید. ما در این مقاله مواد غذایی، ریز مغذی ها، درشت مغذی ها و مواد معدنی که پس از کاشت مو برای تقویت و تثبیت مو موثر هستند را معرفی خواهیم کرد.

 

مصرف پروتئین بعد از کاشت مو

مو از نظر ساختاری از پروتئین تشکیل شده است. در نتیجه، برای تقویت رشد موهای جدید، باید مطمئن شوید که بدن شما پروتئین کافی دریافت می کند. به یاد داشته باشید که انواع منابع پروتئینی سرشار از اسیدهای آمینه مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر، پنیر و آجیل خام مصرف کنید.

بخوانید : 14 منبع پروتئین سالم که باید بشناسید

رژیم سلامتی من بعد از کاشت مو

مصرف امگا 3 بعد از کاشت مو

اسیدهای چرب عملکردهای مهمی در بدن دارند و توصیه می شود پس از انجام بسیاری از عمل ها از جمله کاشت مو مصرف شوند تا به روند بهبودی کمک کنند. غذاهای غنی از امگا 3 شامل ماهی خال مخالی، شاه ماهی و ماهی قزل آلا و همچنین دانه کتان، گردو و آووکادو است.

 

مصرف ویتامین ها بعد از کاشت مو

ویتامین ها مکمل های مهمی هستند که در بسیاری از رژیم های غذایی یافت می شوند. پس از عمل کاشت مو، مصرف غذاهای سرشار از ویتامین (به ویژه ویتامین B) مانند برنج قهوه ای، کلم بروکلی، اسفناج، لوبیا سیاه، کاهو، فلفل، بادام و کدو سبز توصیه می شود.

پس از کاشت مو، استفاده از مواد مغذی حاوی منیزیم، روی، کلسیم و آهن نیز ایده خوبی است. این عناصر که برای سلامت انسان بسیار مفید هستند، فولیکول‌های مو را تقویت کرده و امکان انتقال سریع به مرحله رشد را فراهم می‌کنند.

اگرچه باید در فرآیند بعد از عمل جزئیات بیشتری داشته باشید، اما انتخاب غذا آنقدر که به نظر می رسد دشوار نیست. سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و فلفل و همچنین آجیل هایی مانند گردو، بادام و فندق بسیار مفید هستند، به راحتی پیدا می شوند و به راحتی می توان آنها را در رژیم غذایی روزانه گنجاند.

علاوه بر این، می توانید رژیم مدیترانه ای را دنبال کنید که بر سبزیجات تازه، میوه ها، روغن زیتون و گوشت سفید تاکید دارد.

 

غذاهایی که بعد از کاشت مو باید از آنها پرهیز کرد

بعد از کاشت مو چی نخوریم

اگر چه سیگار به عنوان یک مکمل غذایی در نظر گرفته نمی شود، اما مایلیم به شما یادآوری کنیم که حداقل تا دو هفته پس از عمل باید از تمام محصولات دخانی، به ویژه سیگار اجتناب کنید.

 

مصرف الکل پس از کاشت مو

مانند سیگار کشیدن، اکیداً توصیه می شود که حداقل دو هفته پس از جراحی از الکل خودداری کنید. با توجه به اینکه مرگ و میر ناشی از مصرف الکل جزو سه عامل اصلی مرگ و میر است، باید به خاطر داشته باشید که الکل پس از کاشت مو به بدن شما آسیب می رساند امکان دارد جذب ویتامین های گروه B را در بدن مختل کند

 

قهوه بعد از کاشت مو

نوشیدن قهوه روز بعد از عمل توصیه نمی شود. پزشک می‌تواند دستورالعمل‌های خاصی در مورد مدت زمان پرهیز از قهوه به شما بدهد.

 

مصرف زیاد غذاهای چرب بعد از کاشت مو

غذاهای سرشار از چربی اشباع شده مانند هر دوره ای از زندگی دشمنان شما در دوره پس از کاشت مو هستند. به ویژه غذاهای فست فود باعث بیماری های قلبی عروقی و چاقی می شوند و نباید در دوره نقاهت در رژیم غذایی شما گنجانده شوند.

 

مصرف غذاهای فرآوری شده بعد از کاشت مو

مطالعات متعدد نشان می دهد که غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده در ایجاد انواع بیماری ها از جمله سرطان نقش دارند. غذاهای بسته بندی شده حاوی مواد شیمیایی مختلف و مقادیر زیادی نمک، شکر و شربت شیرین کننده مانند کیک، کلوچه، مارگارین، شکلات، چیپس؛ در دوره بعد از عمل از مصرف سوسیس، کالباس و فرآورده های گوشتی اجتناب شود.  توصیه ما این است که بهتر است تا آخر عمر از مصرف این غذاها پرهیز کنید.

 

مخلص کلام; رژیم غذایی بعد از کاشت مو

داشتن یک رژیم غذایی سالم در هر دوره ای از زندگی لازم و ضروری است اما اهمیت آن در دورهای زمانی خاص دو چندان می شود. وقتی مشکلی در سیستم ایمنی بدن ایجاد میشود و یا دچار سوء تغذیه می شوید مو اولین نقطه از بدن است که به آن واکنش نشان می دهد. از این رو پیروی از یک رژیم غذایی سالم پس از کاشت مو که حاوی پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و روغن امگا 3 باشد ضروری است.

 

 

 

 

 

 

مجتبی اجاقلو

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید