صفحه اصلی > رژیم های غذایی : مهمترین خواص دمنوش بهار نارنج |دمنوش بهار نارنج برای چی خوبه

مهمترین خواص دمنوش بهار نارنج |دمنوش بهار نارنج برای چی خوبه

خواص دمنوش بهار نارنج

فهرست مطالب

دمنوش بهار نارنج از شکوفه درخت نارنج تهیه می شود و خواص درمانی زیادی دارد. علاوه بر دمنوش، از بهارنارنج برای تهیه عرقیجات و شربت نیز استفاده می شود. افراد علاقه مند به داروهای گیاهی می توانند در کنار سایر روش های درمانی، مصرف دمنوش های مفید مانند بهار نارنج را نیز در برنامه خود قرار دهند. از خواص دمنوش بهار نارنج می توان به بهبود سیستم عصبی، رفع مشکلات پوستی، لاغری و … اشاره کرد. در این مطلب، با خواص کلی بهار نارنج بیشتر آشنا خواهید شد.

بهار نارنج  

بهار نارنج  

بهار نارنج از شکوفه درخت نارنج به دست می آید و طبعی خشک و گرم دارد. امروزه در طب سنتی از شکوفه درخت بهار نارنج برای تهیه دمنوش، شربت و عرق استفاده می شود. اما دمنوش و عرق بهار نارنج خواص درمانی زیادی دارند که مورد توجه طرفداران داروهای گیاهی قرار گرفته اند. 

از ترکیبات موجود در بهار نارنج نیز می توان به کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فلاونوئیدها و ویتامین های مختلف اشاره کرد. وجود این ترکیبات در بهار نارنج باعث شده است که فواید درمانی زیادی داشته باشد.

خواص دمنوش بهارنارنج

خواص دمنوش بهارنارنج

دمنوش بهار نارنج برای چی خوبه؟ این سوالی است که خیلی از طرفداران داروهای گیاهی می پرسند. دمنوش بهار نارنج برای بهبود انواع مشکلات مختلف از بی خوابی گرفته تا آرامش اعصاب مفید و موثر است. شما می توانید برای تسکین درد و کاهش ورم معده از دمنوش بهار نارنج به همراه عسل استفاده کنید. 

خواص عرق بهار نارنج برای تعدیل سطح فشار خون را نیز نادیده نگیرید. عرق بهار نارنج به داشتن طبعی گرم برای درمان انواع بیماری ها از قبیل رفع سردردهای میگرنی مفید است.

مطلب پیشنهادی: آویشن برای چی خوبه

خواص بهار نارنج برای اعصاب  

 از مهمترین خواص دمنوش بهار نارنج می توان به بهبود مشکلات سیستم عصبی اشاره کرد. در واقع، ترکیبات آرامش بخشی داخل عرق بهارنارنج وجود دارد که می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. به دلیل اثرات این دمنوش در کاهش اضطراب، با مصرف آن میزان غم و اندوه و افسردگی تان تا حدودی کاهش پیدا می کند. در بیشتر داروهای گیاهی مخصوص آرامش اعصاب از بهار نارنج نیز استفاده می شود. خاصیت آرامش بخشی عرق بهار نارنج باعث شده است که از این گیاه دارویی در آروماتراپی نیز زیاد استفاده شود.

علاوه بر مصرف خوراکی می توانید به آب حمام مقداری عرق بهار نارنج اضافه کرده و از این طریق سردردهای میگرنی و استرس و اضطراب تان را تسکین دهید. البته، در صورت مصرف داروهای اعصاب باید از مصرف دمنوش بهار نارنج خودداری کنید تا دچار عوارض جانبی نشوید.

خواص عرق بهار نارنج برای قلب

خواص عرق بهار نارنج برای قلب

اگر میپرسید دمنوش بهار نارنج برای چی خوبه؟ باید گفت یکی از خواص عرق بهار نارنج، کمک به بهبود مشکلات قلبی است. مخصوصاً این عرق پرخاصیت می تواند مانع از بروز حمله قلبی شود. پس اگر دچار تپش قلب و گرفتگی رگ های خونی شده اید، استفاده از عرق بهار نارنج را فراموش نکنید. البته، در صورت داشتن بیماری های قلبی جدی باید در مصرف این داروی گیاهی احتیاط کنید.

خواص بهار نارنج برای فشار خون

از سایر خواص بهار نارنج می توان به تعدیل میزان فشار خون اشاره کرد. افرادی که دچار مشکل فشارخون بالا شده اند، میتوانند در کنار سایر روش‌های درمانی بهارنارنج نیز مصرف کنند. در واقع، دمنوش بهار نارنج به داشتن ماده ای به نام سونفریین، نقش موثری در تنظیم و کاهش فشارخون دارد.

خواص بهار نارنج برای پوست

خواص عرق بهار نارنج برای حفظ سلامت پوست و زیبایی صورت را نادیده نگیرید. این دمنوش به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، از آسیب به سلول های پوستی جلوگیری می کند. بنابراین، اگر دچار چین و چروک و جوش های صورت شده اید، از خواص بهارنارنج غافل نشوید.

 به منظور رفع سیاهی زیر چشم می تواند از عرق یا دمنوش بهارنارنج به عنوان تونر جهت رفع مشکلات پوستی استفاده کنید. استفاده از تونر حاوی عرق بهار نارنج می تواند تاثیرات منفی رادیکال های آزاد روی پوست را کاهش داده و صورت تان را نرم و شفاف کند. علاوه بر جوانسازی پوست، بهار نارنج می تواند التهابات پوستی از قبیل زخم های سطحی و آفتاب سوختگی را نیز بهبود ببخشد.

دمنوش بهار نارنج برای لاغری

از سایر خواص بهار نارنج می توان به لاغری و کاهش وزن اشاره کرد. مواد موجود در بهار نارنج از قبیل سینفرین و اکتوپامین حاوی ترکیباتی هستند که در کاهش وزن و لاغری تاثیر بسزایی دارند. به علاوه، وجود ماده ای به نام آلکالوئید در بهار نارنج منجر به کاهش وزن و افزایش متابولیسم شده و به شما در لاغری و چربی سوزی کمک می کند. اما مصرف عرق بهار نارنج برای لاغری کفایت نمی کند و باید رژیم غذایی اصولی را نیز دنبال کنید.

دمنوش بهار نارنج برای درمان مشکلات مربوط به خواب

از سایر خواص دمنوش بهار نارنج می توان به درمان مشکلات خواب اشاره کرد. اگر می خواهید خواب راحت تری را تجربه کنید، از فواید این دمنوش پرخاصیت غافل نشوید. کافیست برای تجربه خوابی راحت، دو ساعت قبل از خواب، یک لیوان دمنوش بهار نارنج بنوشید.

خواص بهارنارنج برای خانم ها

بهار نارنج می تواند دردهای ناشی از قاعدگی را کاهش دهد. پس اگر دچار سندرم پیش یا پس از قاعدگی شده اید، مصرف دمنوش یا عرق بهار نارنج را فراموش نکنید. از آنجایی که خانم ها در این دوران دچار تغییرات هورمونی می شوند، علائمی مانند ناراحتی، اضطراب و استرس را تجربه خواهند کرد. بنابراین، برای کاهش این علائم، مصرف عرق یا دمنوش پرخاصیت بهار نارنج را امتحان کنید.

خواص بهار نارنج برای پیشگیری از سرطان

خواص بهار نارنج برای پیشگیری از سرطان

بهار نارنج، منبعی غنی از آنتی اکسیدان بوده و به همین خاطر مصرف آن باعث جلوگیری از آسیب استرس اکسیداتیو به سلول های بدن می شود. بنابراین، با مصرف عرق یا دمنوش بهار نارنج تا حدودی می توان از بروز بیماری های سرطانی پیشگیری کرد.

دمنوش بهار نارنج با چی خوبه؟

دمنوش بهار نارنج با چی خوبه؟

دمنوش بهارنارنج را می توان به تنهایی یا به صورت ترکیبی همراه با سایر داروهای گیاهی مصرف کرد. شما می توانید از سایر داروهای گیاهی از قبیل گل محمدی، اسطوخودوس، دارچین و چای سبز نیز به همراه بهارنارنج استفاده کنید. در این بخش، شما را با خواص ترکیب سایر داروهای گیاهی با بهار نارنج آشنا می کنیم.

خواص دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

اگر به فکر راهی برای پیشگیری از رشد سلول های سرطانی در بدن هستید، از خواص دمنوش بهار نارنج به همراه گل محمدی غافل نشوید. دمنوش ترکیبی حاوی این گیاهان به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از انواع سرطان نیز دارد.

مطلب پیشنهادی: عرق شاتره برای چی خوبه

خواص دمنوش بهار نارنج و اسطوخودوس

خواص دمنوش بهار نارنج و اسطوخودوس

شما می توانید برای بهره مندی بیشتر از خواص اسطوخودوس و بهارنارنج، این دو نوشیدنی را با یکدیگر ترکیب کنید. این دمنوش، خواص آرامش بخشی دارد و مصرف آن به تسکین اعصاب کمک زیادی می کند. مصرف منظم و به اندازه دمنوش گیاهی حاوی اسطوخودوس و بهار نارنج را می توانید برای درمان مشکلاتی از قبیل کم خونی، تپش قلب و بی خوابی در برنامه تان قرار دهید.

خواص دمنوش بهار نارنج و دارچین

اگر دچار مشکل افزایش چربی خون شده اید، مصرف این دمنوش گیاهی می تواند راه حل خوبی باشد. ترکیب مقداری دارچین و شکوفه های بهارنارنج می تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد. به علاوه، مصرف دمنوش دارچین و بهارنارنج می تواند با کاهش میزان اشتهای کاذب، باعث بروز لاغری شود.

خواص دمنوش چای سبز و بهار نارنج

چای سبز و بهارنارنج، هر دو از داروهای گیاهی مفیدی هستند که خواص درمانی آنها به اثبات رسیده است. از خواص بهارنارنج و چای سبز می توان به تنظیم فشارخون، بهبود ضربان قلب، تقویت سیستم دفاعی، کاهش استرس، رفع التهاب پوست و افزایش آرامش اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:

مضرات بهار نارنج

مضرات بهار نارنج

مداومت در مصرف داروهای گیاهی مانند بهار نارنج می تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. بنابراین، باید عرق، دمنوش یا شربت بهار نارنج را در حد اعتدال مصرف کنید. با این حال، در صورت استفاده بیش از اندازه از بهار نارنج مقداری گلاب بنوشید. 

زیاده روی در مصرف بهار نارنج می تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل بی خوابی یا تشدید بیماری های قلبی شود. به علاوه، بهار نارنج ممکن است با داروهای افسردگی و ضد اضطراب نیز تداخل داشته باشد؛ به همین خاطر باید در مصرف آنها با هم احتیاط کنید. همچنین، افرادی از قبیل خانم های باردار و افراد گرم مزاج نباید داروهای گیاهی از قبیل بهار نارنج را مصرف کنند.

سخن پایانی

امروزه، برخی از افراد به دلیل نگرانی از عوارض داروهای شیمیایی به داروهای گیاهی روی آورده اند. اما داروهای گیاهی نیز در صورت استفاده بیش از حد، تداخلات دارویی یا ابتلا به برخی از بیماری های خاص، عوارض را به همراه خواهند داشت. 

بنابراین، داروهای گیاهی از قبیل بهار نارنج را هم باید با احتیاط مصرف کنید. در صورت استفاده به اندازه از این داروی گیاهی می توانید از خواص ارزشمند آن از قبیل چربی سوزی، بهبود مشکلات پوستی و درمان بی خوابی و کاهش اضطراب بهره مند شوید.

 در واقع، محصولات گیاهی مانند دمنوش یا عرق بهار نارنج را می توانید به عنوان یکی از گزینه های چربی سوزی در نظر بگیرید. اما داشتن وزنی ایده آل فقط با دارو گیاهی امکان پذیر نیست. شما باید در کنار مصرف این داروی گیاهی، به صورت مرتب ورزش کرده و رژیم غذایی مشخصی را دنبال کنید. جهت تنظیم بهترین برنامه های غذایی برای حفظ تناسب اندام و لاغری از کارشناسان تغذیه کمک بگیرید.

موسوی

دیدگاهتان را بنویسید