صفحه اصلی > سبک زندگی : باید و نبایدهای دارچین و عسل برای لاغری و کاهش وزن

باید و نبایدهای دارچین و عسل برای لاغری و کاهش وزن

فهرست مطالب

وقتی صحبت از کاهش وزن و لاغری به میان می‌آید، بسیاری از افراد آرزوی راه‌حل سریع دارند. همه ما می دانیم که ورزش و تغذیه سالم بهترین گزینه های ما برای لاغری و کاهش وزن هستند.

اما آیا راه های سریع و میانبر برای لاغری نیز وجود دارد؟ یکی از داغ ترین روندهای کاهش وزن امروزه، گنجاندن دارچین و عسل در تغذیه و رژیم غذایی روزانه شماست. بسیاری از افراد این ترکیب را با چای خود مخلوط می کنند، آن را مستقیم می خورند یا از آن به عنوان رویه غلات و سایر غذاها استفاده می کنند. اما آیا واقعاً دارچین و عسل برای لاغری و کاهش وزن موثر هستند؟ در ادامه این مقاله بیشتر راجب این موضوع صحبت خواهیم کرد.

 

نقاط قوت دارچین چیست؟

نقاط قوت دارچین

دارچین معطر و خوش طعم حداقل به اندازه تاریخ ثبت شده آن قدمت دارد. مصریان باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می کردند و در زمان امپراتوری روم، بیش از 15 برابر گرانتر از نقره بود.

تعدادی از خواص دارویی با دارچین ارتباط دارد. تحقیقات نشان می دهد که دارچین دارای اثرات ضد میکروبی  و همچنین ضد انگلی است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند به بهبود زخم کمک کند و حتی ممکن است فشار خون و کلسترول را کاهش دهد.

نقاط قوت عسل چیست؟

نقاط قوت عسل

خود کلمه عسل با عشق، سرزندگی و سلامتی همراه است. در واقع، عسل دارای خواص مفید بسیاری است. بیشتر این فواید سلامتی عسل، مخصوص عسل خام یا غیرپاستوریزه است.

برای فواید بهینه، بهتر است عسل خام را در خام ترین شکل آن نگه دارید، چراکه گرما ماهیت آن را تغییر می دهد. برای شروع، وقتی عسل را به صورت موضعی استفاده می کنید، به عنوان یک عامل ضد میکروبی عمل می کند.

به دلیل ضخامت، pH پایین و پراکسید هیدروژن تولید شده توسط آنزیم های آن، می تواند از عفونت باکتریایی جلوگیری کند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که در درمان عفونت زخم بسیار موثر است و برای درمان سوختگی خوب است.

همچنین به اندازه برخی از داروهای بدون نسخه، از جمله دیفن هیدرامین (بنادریل) و دکسترومتورفان (سرفه Vicks DayQuil) یک سرکوب کننده سرفه است. با این حال، مانند دارچین، تحقیقات کمی برای حمایت از مصرف آن برای کاهش وزن وجود دارد.

تحقیقات در مورد ترکیب دارچین و عسل برای لاغری و کاهش وزن چه می گوید؟

در حالی که ادعاها در مورد خواص کاهش وزن دارچین و عسل زیاد است، ولی تحقیقات در مورد این ترکیب کم است و تنها برخی از مطالعات امیدوار کننده است. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که جایگزینی ساکارز با عسل می تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. مطالعه دیگری در سال 2010 نشان داد که عسل می تواند هورمون هایی را فعال کند که اشتها را سرکوب می کنند.

با این حال، هیچ مطالعه ای به طور قطعی ثابت نمی کند که دارچین و عسل می توانند به کاهش وزن و لاغری کمک کنند.

آیا اقدامات احتیاطی باید انجام دهید؟

دارچین و عسل و اقدامات حیاتی

یکی از انواع رایج دارچین، دارچین کاسیاست که حاوی مقادیر قابل توجهی کومارین(ترکیبی از خانواده مواد فنلی رایج در گیاهان) است. کومارین که در بسیاری از گیاهان یافت می شود، می تواند برای درمان احتباس آب استفاده شود. بررسی ها گزارش می دهند که حتی دوزهای کوچک کومارین که بیش از دو هفته مصرف شود، می تواند باعث آسیب کبدی شود.

افرادی که قبلاً بیماری کبدی دارند در معرض خطر بیشتری برای آسیب کبدی هستند. ولی آیا این بدان معنی است که باید از مصرف دارچین اجتناب کنید؟ پاسخ این است که نه، اینطور نیست. با این حال، اگر روزانه دارچین را با عسل مصرف می کنید، مطمئن شوید که از دارچین سیلان استفاده می کنید که حاوی غلظت بسیار کمتری از کومارین است.

البته در حالت پودری، تشخیص این دو ادویه از هم غیرممکن است. برای اطمینان از اینکه از دارچین سیلان استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد آن را از یک فروشنده ادویه مخصوص، فروشگاه غذاهای طبیعی یا بازارهای مخصوص خریداری کنید.

طرز تهیه چای دارچین و عسل برای کاهش وزن

قبل از هر چیز نیاز است تا انتخاب درستی از دارچین و عسل داشته باشید. برای اینکار، همانطور که گفته شد، دارچین سیلان خرید کنید. همچنین عسل خام، از جمله عسل توالانگ خام، عسل خام مانوکا و عسل خام اولمو خریداری کنید. و اما طرز تهیه چای دارچین و عسل برای کاهش وزن عبارت است از:

  • یک فنجان آب را در یک قوری چای بجوشانید.
  • ½ قاشق چایخوری پودر دارچین را به آب اضافه کنید و بگذارید خنک شود.
  • حالا یک قاشق چایخوری عسل خام و ارگانیک را به آب دارچین اضافه کنید و هم بزنید.
  • مقوی سلامتی عسل و دارچین برای کاهش وزن شما اکنون آماده مصرف است.

گفته می شود 1 قاشق چایخوری عسل خالص حاوی 21 کالری است. 1 قاشق چایخوری دارچین 6 کالری دارد.

زمان مصرف دارچین و عسل برای کاهش چربی بهینه

زمان مصرف چای دارچین و عسل برای لاغری و کاهش وزن

ممکن است بخواهید نوشیدنی دارچین و عسل را طبق دستور زیر مصرف کنید.

    صبح: این تونیک شگفت انگیز سلامتی را اول صبح و نیم ساعت قبل از صرف صبحانه بنوشید. که می تواند برای کمک به بهبود هضم و متابولیسم موثر باشد. همچنین سطح انرژی شما را در طول ناهار دست نخورده نگه می دارد.

    بین وعده‌های غذایی: مصرف آب دارچین و عسل یا چای بین وعده‌های غذایی می‌تواند به شما کمک کند از خوردن میان وعده‌های ناسالم بین وعده‌های غذایی با کاهش هوس‌هایتان جلوگیری کنید.

    قبل از ایروبیک: جدا از انجام برخی حرکات کششی، ترکیب دارچین و آب عسل در میان وعده قبل از تمرین می تواند انرژی لازم را در طول جلسه تمرین به شما بدهد.

    قبل از خواب: بهتر است قبل از خواب، این ترکیب جادویی را بنوشید تا از خوردن میان وعده در اواخر شب و سفرهای نیمه شب به یخچال جلوگیری کنید، که فقط تلاش های کاهش وزن و لاغری شما را مختل می کند. همچنین بر روی سیستم گوارشی شما کار می کند و در نتیجه به شما کمک می کند خواب خوبی داشته باشید.

مخلص کلام; دارچین و عسل برای لاغری و کاهش وزن

وقتی نوبت به دستیابی و حفظ وزن سالم می رسد، همه ما می دانیم که یک تغذیه سالم و ورزش بهترین شرط های ما هستند. خوشبختانه، بسیاری از درمان‌های خانگی قوی وجود دارد که در صورت استفاده صحیح و همراه با یک تغذیه متعادل و ورزش منظم، می‌تواند به تسریع کاهش چربی از سراسر بدن، از جمله شکم، کمک کند. یکی از روش های کاملا طبیعی برای کمک به کاهش چربی های سرسخت شکم و لاغری کلی، این است که باید چای دارچین و عسل را در تغذیه روزانه خود بگنجانید. در واقع، این تونیک سلامت طبیعی می تواند به شما کمک کند به راحتی به اهداف کاهش وزن خود برسید.
 

سوالات متداول در مورد دارچین و عسل برای لاغری و کاهش وزن:

آیا ترکیب دارچین و عسل برای لاغری و کاهش وزن موثر است؟

هیچ مطالعه ای به طور قطعی ثابت نمی کند که دارچین و عسل می توانند به کاهش وزن و لاغری کمک کنند.

منابع :

منبع

ندا عباسی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید