مجله سلامتی من
0

5 راه ایجاد انگیزه برای کاهش وزن و لاغری

بازدید 94

شروع و پایبندی به یک برنامه کاهش وزن سالم ممکن است گاهی غیرممکن به نظر برسد. اغلب، افراد به سادگی انگیزه شروع کار را ندارند یا انگیزه خود را برای ادامه راه از دست می دهند. خوشبختانه، انگیزه چیزی است که می توانید برای افزایش آن تلاش کنید. این مقاله 5 راه ایجاد انگیزه برای کاهش وزن و لاغری را مورد بحث قرار می دهد که در ادامه می خوانید.

چرایی کم کردن وزن | انتظارات واقع بینانه داشتنتمرکز بر اهدافبرنامه مناسب انتخاب کردن | یادداشت احساسات

1. مشخص کنید که چرا می خواهید وزن کم کنید

چرایی کم کردن وزن

تمام دلایلی که می خواهید وزن کم کنید را به وضوح تعریف کنید و آنها را یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود متعهد و با انگیزه بمانید. سعی کنید روزانه آنها را بخوانید و زمانی که وسوسه می شوید از برنامه های لاغری خود دور شوید از آنها به عنوان یادآوری استفاده کنید.

دلایل شما می تواند شامل پیشگیری از دیابت، همگام شدن با نوه ها، بهترین ظاهر برای یک رویداد، بهبود اعتماد به نفس شما یا پوشیدن یک شلوار جین خاص باشد. بسیاری از افراد به دلیل پیشنهاد پزشک شروع به کاهش وزن می کنند، اما تحقیقات نشان می دهد که افراد موفق تر هستند اگر انگیزه کاهش وزن آنها از درون باشد.

2. انتظارات واقع بینانه از خود برای لاغری داشته باشید

انتظارات واقع بیانه برای کم کردن وزن

بسیاری از رژیم ها و محصولات رژیمی مدعی کاهش وزن سریع و آسان هستند. با این حال، بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند که فقط 1 تا 2 پوند (0.5 تا 1 کیلوگرم) در هفته  وزن از دست بدهید. تعیین اهداف دست نیافتنی می تواند منجر به احساس ناامیدی شود و باعث تسلیم شدن شما شود.

برعکس، تعیین و انجام اهداف قابل دستیابی منجر به احساس موفقیت می شود. همچنین، افرادی که به اهداف لاغری تعیین شده خود می رسند، به احتمال زیاد کاهش وزن خود را در درازمدت حفظ می کنند. یک مطالعه با استفاده از داده‌های چندین مرکز لاغری نشان داد زنانی که انتظار داشتند بیشترین وزن را کاهش دهند، بیشترین احتمال را داشتند که از برنامه خارج شوند.

خبر خوب این است که تنها کاهش وزن کمی به میزان 5 تا 10 درصد از وزن بدن شما می تواند تأثیر زیادی بر سلامت شما داشته باشد. اگر 180 پوند (82 کیلوگرم) هستید، این میزان فقط 9 تا 18 پوند (4 تا 8 کیلوگرم) است. اگر 250 پوند (113 کیلوگرم) هستید، 13 تا 25 پوند (6 تا 11 کیلوگرم) است. در واقع، از دست دادن 5 تا 10 درصد از وزن بدن می تواند باعث موارد زیر شود:

  • بهبود کنترل قند خون
  • کاهش خطر بیماری قلبی
  • کاهش سطح کلسترول
  • کاهش درد مفاصل

3. تمرکز بر اهداف فرآیند لاغری داشته باشید

تمرکز بر کاهش وزن

به طور معمول، یک هدف، نتیجه وزن هدف نهایی شما برای لاغری خواهد بود. با این حال، تمرکز فقط روی اهداف نتیجه می تواند انگیزه شما را از بین ببرد.

شما باید اهداف فرآیندی یا اقداماتی را که قرار است برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود انجام دهید تعیین کنید. یک مثال از یک هدف فرآیندی، چهار بار ورزش در طول هفته است.

4. برنامه ای را برای کاهش وزن انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد

یک برنامه کاهش وزن پیدا کنید که بتوانید به آن پایبند باشید و از برنامه هایی که در درازمدت، دنبال کردن آنها تقریبا غیرممکن است اجتناب کنید.

کاهش کالری دریافتی شما منجر به کاهش وزن می شود، اما رژیم غذایی، به ویژه رژیم های یویو مکرر، پیش بینی کننده افزایش وزن در آینده است. بنابراین، از رژیم های غذایی سخت که برخی از غذاها را به طور کامل حذف می کند، خودداری کنید.

تحقیقات نشان داده است کسانی که طرز فکر «همه یا هیچ» دارند کمتر احتمال دارد وزن کم کنند. در عوض، ایجاد طرح سفارشی خود را در نظر بگیرید. عادات غذایی زیر ثابت شده است که به لاغری کمک می کند.

  • کاهش کالری دریافتی
  • کاهش اندازه سهم خوراکی
  • کاهش دفعات میان وعده ها
  • کاهش غذاهای سرخ کردنی و دسر
  • از جمله میوه ها و سبزیجات

5. احساسات خود را در یک دفترچه غذایی برای لاغری ثبت کنید

کم کردن وزن و ایجاد انگیزه برای لاغری و کاهش وزن

خود نظارتی برای انگیزه لاغری و موفقیت بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است  افرادی که میزان مصرف غذای خود را دنبال می کنند، احتمال کاهش وزن خود را بیشتر می کنند. با این حال، برای نگهداری صحیح یک دفترچه غذایی، باید هر چیزی را که می خورید یادداشت کنید.

این شامل وعده های غذایی، میان وعده ها و تکه آب نباتی است که روی میز همکارتان خوردید. همچنین می توانید احساسات خود را در دفترچه غذایی خود ثبت کنید.

این می تواند به شما کمک کند محرک های خاصی را برای پرخوری شناسایی کنید و به شما کمک کند راه های سالم تری برای مقابله با آن پیدا کنید. می توانید ژورنال های غذایی را روی قلم و کاغذ نگه دارید یا از یک وب سایت یا برنامه استفاده کنید.

مخلص کلام; ایجاد انگیزه برای کاهش وزن و لاغری

داشتن انگیزه برای لاغری برای موفقیت طولانی مدت کاهش وزن مهم است. افراد عوامل مختلفی را برانگیزاننده می‌دانند، بنابراین مهم است که بفهمیم چه چیزی به ایجاد انگیزه در شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که به خود انعطاف دهید و موفقیت های کوچک را در طول سفر کاهش وزن خود جشن بگیرید و از درخواست کمک در صورت نیاز نترسید. با ابزارها و پشتیبانی مناسب، می توانید برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود انگیزه پیدا کنید و با انگیزه بمانید.

منابع :

منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید