صفحه اصلی > رژیم های غذایی و لاغری : رژیم لاغری سریع برای عروس (رژیم وحشتناک لاغری سریع)

رژیم لاغری سریع برای عروس (رژیم وحشتناک لاغری سریع)

رژیم لاغری سریع برای عروس

فهرست مطالب

شاید بسیاری از افراد اضافه وزن خود را به جز در موارد خاص جدی نگیرند. عروسی یکی از آن موارد خاصی است که باعث می‌شود حتی افرادی که قصد جدی برای کاهش وزن ندارند، به فکر رژیم‌غذایی بی‌افتند! متاسفانه بیشتر افراد بعد از پرو لباس متوجه می‌شوند که حتی یک کیلو تغییر وزن تاثیرات زیادی روی ظاهر آنها به عنوان عروس می‌گذارد. حال آنکه زمان باقی‌مانده برای یک کاهش وزن اصولی کافی نیست!

در این مقاله نکات یک رژیم لاغری سریع برای عروس را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید بیشترین کاهش وزن را تا روز عروسی‌تان داشته باشید و جشن لذت‌بخشی را تجربه کنید.

رژیم وحشتناک لاغری سریع

رژیم وحشتناک لاغری سریع

ابتدا توجه به این نکته ضروری است که هدف ما از این رژیم لاغری سریع برای عروس، کاهش سایز شما است نه کاهش وزنتان! گول رژیم های وحشتناک سریعی که به شما وعده می‌دهند که در یک دوره‌ی سریع ۱۰ روزه، مقدار خیلی زیادی وزن کم خواهید کرد را نخورید. یک رژیم وحشتناک لاغری سریع، استاندارد نیست و در این موقعیت خاص می‌تواند آسیب‌های بیشتری برای شما همراه داشته باشد و روزهای خوب زندگی‌تان را برایتان تلخ کند.

مناسب‌ترین برنامه غذایی برای شما در شرایطی که مدت کوتاهی تا عروسی‌تان مانده، یک رژیم متعادل است که انرژی رسیدگی به کار و فعالیت را برای شما فراهم کند و باعث شادابی و تازگی پوستتان بشود.

از این رو استفاده از رژیم‌های کانادایی و کتوژنیک که باعث لاغری سریع میشوند در این شرایط توصیه نمی‌شوند! زیرا قند خون شما در این رژیم ها پایین نگه داشته می‌شود که این می‌تواند باعث بی‌حالی و سردرد بشود و دیگر اینکه این رژیم ها شدیدا باعث جوش‌های پوستی می‌شوند و ممکن است تاثیری منفی بر اعتماد‌ به‌ نفس شما داشته باشند.

علاوه‌بر این در روزهای نزدیک عروسی، ممکن است بخواهید در مهمانی‌هایی حضور بیابید، بنابراین اگر تصمیم دارید یک رژیم لاغری سریع برای عروسی خود انتخاب کنید، بهتر است همان ابتدا به این مورد دقت کنید که غذاهای توصیه شده در رژیم چقدر با غذاهای معمول سفره‌ی ایرانی مطابقت دارد!

در این دوران حساس گاهی امتناع از مصرف یک وعده‌ی غذایی می‌تواند برای عروس و داماد چالش هایی به دنبال داشته باشد! بنابراین سعی کنید از برنامهٔ‌غذایی خیلی پیچیده‌ای استفاده نکنید.

نکاتی که برای یک رژیم لاغری سریع برای عروسی خود باید رعایت کنید:

حذف قند ساده

اولین و ضروری ترین کاری که برای کاهش وزن باید انجام دهید، حذف قند ساده است! قندهای ساده شامل آب‌میوه‌ها (چه طبیعی و چه صنعتی)، نوشابه، شیرینی، شکلات، تنقلاتی چون کیک و بیسکوییت و بستنی و شیرکاکائو و حتی میوه‌های شیرین مثل موز، انبه، خربزه، گلابی، انگور و… است. یک راه ساده برای تشخیص قند ساده، بر اساس مزه است! مواد غذایی که مزه‌ی شیرین دارند قندشان از نوع قند ساده می‌باشد!

حذف قند‌های ساده باعث کنترل اشتهای‌ شما می‌شود. اگر در مهلت باقی مانده، قند‌های ساده را حذف کنید خواهید دید که دیرتر گرسنه‌تان می‌شود و در برابر گرسنگی صبر بیشتری دارید. فایده ی دیگر حذف قندهای ساده این است که باعث صافی و طراوت پوست شما می‌شود که این می‌تواند به اعتماد بنفس شما کمک کند!

کوچک کردن وعده‌های غذایی

شاید رژیم‌های برپایه‌ی واحدشماری و کالری‌شماری مناسب‌ترین رژیم لاغری سریع برای عروس نباشند. زیرا استرس و اضطراب را افزایش می‌دهند و به علت شرایط غیرمترقبهٔ قبل عروسی احتمال شکستشان بالاست. پیشنهاد من برای تمام کسانی که در موقعیت‌های اورژانسی میخواهند سریع وزن کم کنند، نصف کردن وعده‌های غذایی است. شما می‌توانید بدون اینکه درگیر کالری‌شماری و وزن کردن غذای خود شوید، تنها با نصف کردن وعده‌های غذایی هم وزن کم کنید و هم احساس سبکی و راحتی بیشتری داشته باشید.

افزایش مصرف فیبر

افزایش مصرف فیبر

کاهش اندازهٔ وعده‌ها ممکن است باعث احساس گرسنگی در شما بشود. از طرفی با شروع کاهش وزن و از دست دادن آب، ممکن است دچار یبوست شوید. در این شرایط مصرف فیبر کافی از اهمیت بالایی برخوردار است!

پیشنهاد می‌شود برای تجربه‌ای بهتر از رژیم لاغری سریع برای عروس به همهٔ غذاهای خود سبوس بیافزایید. سبوس را می‌توانید از داروخانه و یا عطاری تهیه کنید و در غذاهای مختلف به اندازه یک قاشق اضافه کنید. سبوس را می‌توان به انواع غذاهای آبکی مانند سوپ و آش و ماست و خورشت‌ها اضافه کرد و همچنین میتوان به صورت مخلوط با برنج مصرف کرد.

پشنهاد بعدی، مصرف بالای سبزیجات خام است! با سبزیجات آشتی کنید و علاوه‌بر اینکه در کنار غذا از سالاد استفاده می‌کنید، در میان وعده ها هم خیار و هویج و انواع کلم را فراموش نکنید. حتی می‌توانید روزانه یک وعده‌تان را به سالاد اختصاص دهید. البته در مصرف سالاد هم زیاده روی نکنید!

دانه چیا را فراموش نکنید! دانهٔ چیا یک ماده‌غذایی رژیمی سرشار از چربی های مفید و فیبر است. در شیشه آب مصرفی خود ۱ق.غ دانهٔ چیا بریزید و در طول روز از آن بنوشید.

مصرف روغن خود را به حداقل برسانید

مصرف روغن خود را به حداقل برسانید

در رژیم لاغری سریع برای عروس، جایی برای زیاده‌روی در مصرف روغن وجود ندارد! آگاه باشید که غذاهای ایرانی اغلب با روغن فراوانی درست می‌شود! سعی کنید تا حد امکان از مصرف روغن پرهیز کنید؛ مثلا روغن روی خورشت را کنار بزنید و از قسمت کم‌روغن برای خود خورشت بکشید. اگر خودتان آشپزی می‌کنید، آشپزی بدون روغن را امتحان کنید. استفاده از سرخ‌کن بدون روغن یا هواپز هم گزینهٔ خوبی می‌تواند باشد.

روغن غذاهای سرخ‌کردنی را می‌توانید قبل از مصرف با دستمال‌کاغذی بگیرید. از مصرف فست فودها پرهیز کنید . همچنین می‌توانید از مکمل اورلیستات که مانع جذب چربی می‌شود، قبل از وعده‌های غذایی چرب خود استفاده کنید. توجه کنید که این مکمل را حتما باید در دوره کوتاهی مصرف کنید، اگر نه باعث کمبود ویتامین های محلول در چربی خواهد شد.

مصرف پروتئین کافی

مصرف پروتئین کافی

با محدود کردن مصرف چربی ها ممکن است احساس گرسنگی زودتر به سراغ شما بیاید. برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند باید پروتئین به میزان کافی مصرف کنید. منابع غنی از پروتئین شامل مرغ و تخم مرغ، پنیر، انواع گوشت و ماهی است. حتی می‌توانید به طور کمکی از پودر‌های پروتئین مثل پروتئین وی استفاده کنید.

غذای مقوی بخورید

غذای مقوی بخورید

با اینکه در رژیم لاغری سریع برای عروس تمرکز شما بر روی کاهش وزن و سایز است، مصرف غذاهای انرژی زا و مقوی را فراموش نکنید. در این دوران ممکن است کار و مشغله شما زیاد باشد و ضعف و بی‌حالی می‌تواند در روند انجام کارها اختلال ایجاد کند.

پیشنهاد می‌کنم برای کنترل ضعف و گرسنگی همراه وعده غذایی خود ۱ قاشق‌چایخوری روغن زیتون مصرف کنید. این روغن التهاب بدن شما را کم کرده و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. همچنین مانع ضعف و بی‌حالی شما می‌شود.

سخن پایانی

فراموش نکنید که هدف از این رژیم، صرفا کاهش وزن سریع برای عروسی نیست! بهتر است رژیمی بگیرید که به اعتماد به نفس شما کمک کند و بتوانید با ادامه دادن آن سلامتی و تناسب اندام خود را به دست بیاورید.

مهدیون

دیدگاهتان را بنویسید